Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

hvordan blir 8800gts @ sli med A64 Dc @ 2.60ghz?

 

ganske flaskehals?

 

og klarer en hiper 580w og drive dette?

7558938[/snapback]

 

 

Vel, på et singel GTX kort klarte jeg ikke å utnytte dens fulle kraft,

selv om eg kjørte 2.8 ghz på en x2 4400+ så, jeg tror at det er litt overkill.

 

Hva mener andre`?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har i hvert fall ingen problemer med GTX, tviler på at GTS har noen "kjente" problemer :hmm: . Har han overklokket noe? Sjekk gjennom biosen at timings, volt og alt det andre er riktig... Kan velge "optimized defaults" kanskje, eller "fail safe defaults". Dersom minnet er ustabilt eller defekt gir det ofte helt random restarts

 

Ville vel ikke utelukket psuen helt, kan jo tross alt være feil på den(selv om min Mist 500w klarer oppsettet mitt greit)

 

 

btw, 97.44 er vel nyeste :)

7559349[/snapback]

 

Han har ikke klokket noe nei. BIOS osv vet jeg ikke noe om enda. Kun pratet litt på tlf. Grunnen til at jeg utelukker PSU er vel at han har to bekjente med omtrent samme oppsett med lignende problemer, og en av disse har samme PSU. skulle ikke tro feilprosenten på disse er så høy. Det svikter heller ikke under høy load.

Har bedt han laste ned 3dmark06 og kjøre det for å se om noe dukker opp der.

Lenke til kommentar
Jeg har i hvert fall ingen problemer med GTX, tviler på at GTS har noen "kjente" problemer :hmm: . Har han overklokket noe? Sjekk gjennom biosen at timings, volt og alt det andre er riktig... Kan velge "optimized defaults" kanskje, eller "fail safe defaults". Dersom minnet er ustabilt eller defekt gir det ofte helt random restarts

 

Ville vel ikke utelukket psuen helt, kan jo tross alt være feil på den(selv om min Mist 500w klarer oppsettet mitt greit)

 

 

btw, 97.44 er vel nyeste :)

7559349[/snapback]

 

Han har ikke klokket noe nei. BIOS osv vet jeg ikke noe om enda. Kun pratet litt på tlf. Grunnen til at jeg utelukker PSU er vel at han har to bekjente med omtrent samme oppsett med lignende problemer, og en av disse har samme PSU. skulle ikke tro feilprosenten på disse er så høy. Det svikter heller ikke under høy load.

Har bedt han laste ned 3dmark06 og kjøre det for å se om noe dukker opp der.

7559517[/snapback]

kan være ramen. stil volten på ramen litt opp.hvilken type ram snakker vi om?

Lenke til kommentar
hvordan blir 8800gts @ sli med A64 Dc @ 2.60ghz?

 

ganske flaskehals?

 

og klarer en hiper 580w og drive dette?

7558938[/snapback]

 

En hiper vil klare dette oppsettet med glans ;) det er ingenting å bekymre seg for der. Når det kommer til flaskehalsen, så må jeg nok si at den vil være litt flaskehals. Min E6600 på stock frekvenser var litt begrenser for mitt ene 8800GTS, og når jeg bruker begge, blir det bare verre. Og den er bedre enn din AMD på 2.6 Ghz. Når jeg overklokker min E6600 til 3.2-3.2 Ghz, øker ytelsen dramatisk, så jeg ville anbefalt å kjøpe meg nytt hovedkort og en E6600, men du vil allikevel får veldig god ytelse på den prosessoren du har ;) er ikke at den er dårlig, men det skjermkortet er bare så forbaska bra.

 

Dette er forresten min post nummer 600 ;)

Lenke til kommentar
Hva sier dere, hvor mye FPS klarer 8800GTX å spytte Age of Conan ut med? Noen som vet hvilken hardware FunCom bruker selv?

7563908[/snapback]

 

 

Ehm, å svare på det blir nesten å si. Hva tror dere

vil skje imorgen? Altså, alt ifra 50 til 200+ alt etter hvilke innstillinger

du kommer til å kjøre med, hvilke annet hw du kjører sammen

med dette kortet osv osv, en ting kan man vel si..det vil nok dra det spillet godt.

 

FunCom bruker nok en litt bedre maskin enn olanordman...

Lenke til kommentar

Beklager Bahamut, ser jo nå at jeg burde spesifisert lit bedre ^^

 

Har du videosnutten fra spillet? Det likner liksom på Oblivion, med mye mer trær og vegitasjon. I Oblivion får man ca. 40 fps med full pakke ute i naturen. Så hvis vi sier at man får 20-25 fps med full pakke i Age of Conan pga mer vegitasjon. Så må vi tenke på at dette spillet kjører DX10, blir dette en boost ift ytelse? Så rundt 30-35 FPS med full pakke i Age of Conan. Virker dette feil?

 

Oppsettet her som jeg tenker på her er slik som en eller annen side hadde. Husker ikke hva siden heter, men det var vel 6700, 8800GTX, hardcore HK og 2GB ram.

Lenke til kommentar
Beklager Bahamut, ser jo nå at jeg burde spesifisert lit bedre ^^

 

Har du videosnutten fra spillet? Det likner liksom på Oblivion, med mye mer trær og vegitasjon. I Oblivion får man ca. 40 fps med full pakke ute i naturen. Så hvis vi sier at man får 20-25 fps med full pakke i Age of Conan pga mer vegitasjon. Så må vi tenke på at dette spillet kjører DX10, blir dette en boost ift ytelse? Så rundt 30-35 FPS med full pakke i Age of Conan. Virker dette feil?

 

Oppsettet her som jeg tenker på her er slik som en eller annen side hadde. Husker ikke hva siden heter, men det var vel 6700, 8800GTX, hardcore HK og 2GB ram.

7573348[/snapback]

 

 

Hehe, igjen så er det vanskeligt å svare på dette. Alt kommer også an på

hvordan spiller er bygget opp, hvordan texturen er osv. Pluss, som du sier er

dette et DX10 spill å jeg tror få har peiling på hvordan dette vil få sin konsekvens

iforholdt til et DX9 kort.

 

Vi må desverre bare vente å se :) Det oppsettet du nevnte, slår nok meget godt ann :)

Lenke til kommentar
Noen som har oversikt over tilgjengelige vannblokker til 8800GTS?

Har søkt i forum og googlet litt men finner bare noen få til GTX kortet. Går disse om hverandre?

7582958[/snapback]

 

Nei, GTX vannblokker passer ikke til GTS. Er bare én vannblokk til GTS på markedet foreløpig (etter hva jeg har sett), og det er aquagraFX sin. Tror microplex har den for salg, men er ikke ventet inn før den 15. januar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...