Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har mottatt et POV 8800GTS kort i dag jeg tenkte jeg skulle bruke i shuttleboksen. Har satt det i AMD riggen inntil videre. Blir nok ombyging i romjula. Har testa en time på 650 , 2000 sålangt er alt stabilt i bench.

 

img1277zv2.th.jpg

 

Oppdatering med en runde 3Dmark06: Ca 700 poeng mer enn med 7950GX2: Ikke så værst å komme over 10.000 med en gammel AMD og et GTS:

 

3dm06amd8800gtsik4.th.jpg

 

http://service.futuremark.com/compare?3dm06=814979

7544302[/snapback]

 

Du kan nok komme enda lengre med det kortet der ;) selv kjører jeg mine to stabilt på 660/2025, og hvis jeg kjører med ett kort, kan jeg ha litt høyere frekvenser. Men jeg lurer på hvorfor POV kortene klokker så bra :hmm: for ingen andre leverandører (XFX, gainward, EVGA, asus osv.) har klart å komme over 640/650 stabilt, og det er på GTX kortene. I så fall tror jeg at med mindre du skal prøve deg på WR i 3dmark, så er det lurere å gå for 8800GTS.

Lenke til kommentar
Du kan nok komme enda lengre med det kortet der ;) selv kjører jeg mine to stabilt på 660/2025, og hvis jeg kjører med ett kort, kan jeg ha litt høyere frekvenser. Men jeg lurer på hvorfor POV kortene klokker så bra :hmm:  for ingen andre leverandører (XFX, gainward, EVGA, asus osv.) har klart å komme over 640/650 stabilt, og det er på GTX kortene. I så fall tror jeg at med mindre du skal prøve deg på WR i 3dmark, så er det lurere å gå for 8800GTS.

7555835[/snapback]

 

Har kommet opp på 660 nå i tillegg til nærmere 2100 på minnet. Ikke så ille.

Lenke til kommentar
Du kan nok komme enda lengre med det kortet der ;) selv kjører jeg mine to stabilt på 660/2025, og hvis jeg kjører med ett kort, kan jeg ha litt høyere frekvenser. Men jeg lurer på hvorfor POV kortene klokker så bra :hmm:  for ingen andre leverandører (XFX, gainward, EVGA, asus osv.) har klart å komme over 640/650 stabilt, og det er på GTX kortene. I så fall tror jeg at med mindre du skal prøve deg på WR i 3dmark, så er det lurere å gå for 8800GTS.

7555835[/snapback]

 

Har kommet opp på 660 nå i tillegg til nærmere 2100 på minnet. Ikke så ille.

7556011[/snapback]

 

bra det ;) mine beghynner å bli stabil når jeg kommer rundt 2080 på minnet, men skal overklokke skikkelig når jeg får vann ;) (nå har jeg bare funnet høyeste ca. stabile hastighet på alle komponenter) når jeg får vannkjøling skal jeg individuelt teste CPU, skjermkort og minne, med mye stresstesting, for å finne den absolutt høyeste ytelsen på alle komponenter.

 

Forresten, kommer jeg til å få merkbart bedre ytelse hvis jeg kjøper 2x 10000 rpm raptor 74 Gb og kjører i RAID 0?

Lenke til kommentar
http://www.masterit.no/PartDetail.aspx?q=p:1282584

Ganske billig :hmm:

7556714[/snapback]

Ja, det var det. Noen som har erfaring med butikken?

7556727[/snapback]

 

Det er nok en feil..

 

 

http://www.masterit.no/PartDetail.aspx?q=p:1282597;c:36132

 

GTX har ikke 640 mb minne, pluss selger de et likt kort til 5000 kr

her, dette emd 768 mb minne.

 

http://www.masterit.no/PartDetail.aspx?q=p:1297924;c:36132

 

 

Men ja, de har jo et Club3D GTS kort der til 3600 kr, så...er litt itvil,

frister utroli å kjøpe :love:

Lenke til kommentar
Etter hva jeg ser så er det 8800GTX med 768MB ram til 3995,-?

7557220[/snapback]

 

 

Jeg bare tenke på den andre billige 8800 GTX GIGABYTE kortet der inne, som sikkert er et GTS kort, prodkuktnr på det kortet er CGNX-X8868, akkurat det

samme som det kortet han over linket til, så er er nok en skrivefeil..

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Hei,

 

Noen med erfaringer knyttet til 8800gts og BF2 med 97.02 drivere??

Prøver å hjelpe noen som har ustabilitetsproblemer i BF2 med en 6600, 2GB 6400 RAM, et ASUS P5N32 HK og et 8800gts. Bruker maskinen mest til spill av BF2 og har problemer med gjentatte restarter uten stor belastning. Han har en MIST 600w så jeg utelukker nesten problemer der... Men er det kjente problemer med BF2 og 8800gts? Vet at BF2 er "litt" sært på flere punkter...

Lenke til kommentar

Jeg har i hvert fall ingen problemer med GTX, tviler på at GTS har noen "kjente" problemer :hmm: . Har han overklokket noe? Sjekk gjennom biosen at timings, volt og alt det andre er riktig... Kan velge "optimized defaults" kanskje, eller "fail safe defaults". Dersom minnet er ustabilt eller defekt gir det ofte helt random restarts

 

Ville vel ikke utelukket psuen helt, kan jo tross alt være feil på den(selv om min Mist 500w klarer oppsettet mitt greit)

 

 

btw, 97.44 er vel nyeste :)

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...