Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Testet nettopp PCen min i 3DMark06.

Har følgende system:

Asus 8800GT 512MB, 2GB ballistix minne, e8400

Lurer på om 11266 3DMarks er en grei/normal score for et slikt oppsett?

 

Er det normalt at Everest ikke finner temperaturer for 8800GT kortet?

RivaTuner's hardware monitoring finner heller ikke temperaturer.

 

Kjøleløsningen fra Asus følger ikke nVidias referansedesign, men har en større kjøler på GPU, kontra den flate heldekkende. Kjøleren har ikke direkte kontakt med minnet. Er det anbefalt å kjøpe heatsinks til minnet om jeg skal klokke? Mister en garanti ved å feste heatsinks til minnet når det allerde ligger "åpent"?

 

Dersom du ikke allerede har fått svar (ser ut som ditt spørsmål ble ignorert av de som lurer på Volts, PCI-E frekvenser og "klokks"):

 

1) Det er en grei score. Har ca. 14k med klokket 8800GT 256MB (Asus) og [email protected]

 

2) Ja. Det er normalt. Asus bruker egen løsning for både vifte og sensor.

 

3) Asus kjøleløsning (på mange typer, både ATI/Nvidia) er meget bra. Sinks på minne er oppskrytt. Luftsirkulasjon er viktigst, og det får du med den vifteløsningen valgt av Asus.

Vedig bra post TL1000S. Spesielt punkt 2 slet jeg med en del i starten og måtte kjøre Asus sin SmartDoctor for å se temp. Mange valg i selv RivaTuner 2.08 blir også borte pga dette.

 

Punkt 3 er jeg helt enig i, godt du bidrar til å ta noen myter der.

Hmm blir spennende å se om jeg klarer å ta deg på punkt 1 når jeg endelig får døtta i min 8400 :p

 

Og forøvrig som du sa i en annen tråd "det er ikke alltid jeg tenker før jeg skriver"... vennligst ikke forandre på hvordan du er på forumet, jeg liker deg best som du er.

Lenke til kommentar
Theo343:

 

Har tatt en liten test av drivere til 8800GT nå! :) Har brukt World in Conflict-benchmarken, med 1680*1050 oppløsning med graphics på "Very high". Testen ble kjørt tre ganger med alle driverne for å oppnå mest mulig nøyaktighet. Oppgitt er gjennomsnitts-fps:

 

169.21: 34 fps

171.23: 44 fps

174.20: 40 fps

 

Førstnevnte er den du får lastet ned på nvidia sin hjemmeside, så liten tvil om at det er bedre drivere der ute. Den nyeste jeg fant, 174.20 var ikke så bra. Så av de jeg har testet er 171.23 den beste :)

 

Andre drivere jeg skal teste?

Kjempetakk! :D Da går jeg fra 171.17 som jeg bruker nå til 171.23 som kan være noe bedre.

 

Omega drivere er forøvrig spesialmodda beta drivere og ligger ofte en del bak i versjonsnummer og HW støtte.

 

EDIT:

Hvis du ville kunne du alltids lagt inn en 171.17 test der også bare for å se forskjellen. Vet mange gikk til denne.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hallo.

 

Har no satt i eit til 8800GTS 640mb kort og det kjører fint i SLI. Men det eg vil er å overklokke dei og det får eg ikkje til.

Kjører RivaTuner og klokker lett dei første kortet, men velger eg det andre skjermkortet kommer det opp : "Enable driver-level hardware overclocking", huker av dette og får opp ei melding som seie : "Reboot is recommended". Har reboota men ingenting skjer(har også trykt "Detect now"

 

Noken idéa?

 

XFX8800GTS 530/1700 & Ino3D8800GTS 500/1600 - forskjellige standard clock

 

Går det bare an å overklokke eit skjermkort når eg kjører i SLI?

Endret av SadSong
Lenke til kommentar

Bare det faktum at hastigheten stilles ned til det lavest klokket. (med mindre du klokker opp igjen)

Ellers har verken frekvensene, produsenten, eller minnnemengden noe å si. Det må bare være To GTS G92, eller to GTX, to Ultra osv..

Kan ikke parre et GTS med et Ultra for eksempel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...