Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper

simalarion

Anbefalte innlegg

Prøver meg litt fram på å klokke på mine 2 8800GTX nå..

Har ødelagt et 780i HK nå, så skal prøve og ikke ta knekken på skjermkortet...

Men vilken Windows 64 driver er nyest til 8800GTX?

Hva er max temp jeg burde ha under 3dmark?, og max idel temp?

Har 70 og 79 grader idel nå med OC:

Har satt Skjermkortet på 620/999 nå iRiva tuner, har på link clock..

Er temp uten OC på skjermkort... 3,6Ghz på CPU

Mener du at skjermkortene idler på 70 og 79? I så fall var det meget varmt....

nesj, så lenge han ikke får problemer med ytelse eller ustabilitet ser jeg ikke at den tempen er for høy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
helt sikkert den nyeste, som vanlig

Svaret er aldri så enkelt, det er ikke alltid den nyeste driveren som yter best og i tillegg har man betadrivere som skiller seg ennå mer.

Hvilken av de nyeste betadriverne fungerer og yter best?

Det er jo bare å teste forskjellige drivere som oss andre det. Er jo ikkje så vanskelig å teste et par drivere.

Lenke til kommentar

Svaret er aldri så enkelt, det er ikke alltid den nyeste driveren som yter best og i tillegg har man betadrivere som skiller seg ennå mer.

Det er jo bare å teste forskjellige drivere som oss andre det. Er jo ikkje så vanskelig å teste et par drivere.

Hvorfor bruke mye tid på å teste masse drivere når man har flere tusen brukere man kan dele erfaringer man har gjort med? Regner med at dette er et helt legitimt spørsmål og mindre hensiktsmessig at alle skal sitte og gjøre de samme testene.

Lenke til kommentar

Hvorfor bruke mye tid på å teste masse drivere når man har flere tusen brukere man kan dele erfaringer man har gjort med? Regner med at dette er et helt legitimt spørsmål og mindre hensiktsmessig at alle skal sitte og gjøre de samme testene.

Bare husk på at en driver som funker dårlig med noen skjermkort, kanskje kan være en kjempe-driver for ditt eget. Eller at den fungerer bedre på din maskin, enn på andres. Eller i værste fall at den ikke funker i det hele tatt på maskinen din.

Men litt om ytelse generelt osv.. er jo greit å få svar på.

Lenke til kommentar

jeg er klar over det, men faktum er at forskjellen er vanligvis så liten at det er lite behov for å teste diverse drivere med mindre man er en extrem bencher.

i mine øyne burde det holde med den nyeste whql driveren for folk flest.

Lenke til kommentar
Du vil altså at vi tester de for deg siden du spør oss? google driver vesjons nr mot hverandre (feks 1.234 vs 1.235)så blir du kanskje noe klokere.

Nei, men jeg håpet og trodde flere andre hadde testet de nyere betadriverne med 8800GT på WinXP32bit og gjort seg noen erfaringer.

Andrull:

Japps derfor jeg spør spesifikt for 8800GT og WinXP32 i det minste.

Nizzen:

Japps, skal gjøre det, ser ut som jeg er alene om 8800GT og WinXP32 i denne tråden :/. You Vista whores ;) hehe.

Forum er et flott sted å dele erfaringer, jeg deler gjerne mine og spurte bare om noen hadde noen rundt dette.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Du vil altså at vi tester de for deg siden du spør oss? google driver vesjons nr mot hverandre (feks 1.234 vs 1.235)så blir du kanskje noe klokere.

Nizzen:

Japps, skal gjøre det, ser ut som jeg er alene om 8800GT og WinXP32 i denne tråden :/. You Vista whores ;) hehe.

Nope! :D Har pensjonert mitt Vista 64-bit, og gått over til gamle, men gode XP :)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Nizzen:

Nope! :D Har pensjonert mitt Vista 64-bit, og gått over til gamle, men gode XP :)

:) Hvilken driver bruker du nå?
Lenke til kommentar

171.23. Men har ikke hatt brukt for grafikkytelse i det siste, så har ikke fulgt så mye med på ytelsesforskjellen mellom de forskjellige driverne :blush:

Når jeg skal installere nye drivere, så googler jeg meg alltid "i hjel" for å finne den siste og ~beste. Hvor blir de ferskeste driverne lagt ut først?

Lenke til kommentar
171.23. Men har ikke hatt brukt for grafikkytelse i det siste, så har ikke fulgt så mye med på ytelsesforskjellen mellom de forskjellige driverne :blush:

Når jeg skal installere nye drivere, så googler jeg meg alltid "i hjel" for å finne den siste og ~beste. Hvor blir de ferskeste driverne lagt ut først?

XS News og VR-Zone News bruker jeg mye, og der kommer de ofte først... Inkl. på Guru3D da såklart, som Andrull sier. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Testet nettopp PCen min i 3DMark06.

Har følgende system:

Asus 8800GT 512MB, 2GB ballistix minne, e8400

Lurer på om 11266 3DMarks er en grei/normal score for et slikt oppsett?

Er det normalt at Everest ikke finner temperaturer for 8800GT kortet?

RivaTuner's hardware monitoring finner heller ikke temperaturer.

Kjøleløsningen fra Asus følger ikke nVidias referansedesign, men har en større kjøler på GPU, kontra den flate heldekkende. Kjøleren har ikke direkte kontakt med minnet. Er det anbefalt å kjøpe heatsinks til minnet om jeg skal klokke? Mister en garanti ved å feste heatsinks til minnet når det allerde ligger "åpent"?

Dersom du ikke allerede har fått svar (ser ut som ditt spørsmål ble ignorert av de som lurer på Volts, PCI-E frekvenser og "klokks"):

1) Det er en grei score. Har ca. 14k med klokket 8800GT 256MB (Asus) og [email protected]

2) Ja. Det er normalt. Asus bruker egen løsning for både vifte og sensor.

3) Asus kjøleløsning (på mange typer, både ATI/Nvidia) er meget bra. Sinks på minne er oppskrytt. Luftsirkulasjon er viktigst, og det får du med den vifteløsningen valgt av Asus.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Theo343:

Har tatt en liten test av drivere til 8800GT nå! :) Har brukt World in Conflict-benchmarken, med 1680*1050 oppløsning med graphics på "Very high". Testen ble kjørt tre ganger med alle driverne for å oppnå mest mulig nøyaktighet. Oppgitt er gjennomsnitts-fps:

169.21: 34 fps

171.23: 44 fps

174.20: 40 fps

Førstnevnte er den du får lastet ned på nvidia sin hjemmeside, så liten tvil om at det er bedre drivere der ute. Den nyeste jeg fant, 174.20 var ikke så bra. Så av de jeg har testet er 171.23 den beste :)

Andre drivere jeg skal teste?

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...