Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper

simalarion

Anbefalte innlegg

Jeg slår meg til ro med henholdsvis core/shader/memory: 700/1800/2300

Det gir meg 14800 i 3dmark 06, men hvis jeg kvitter meg med vista x64 og legger inn XP, flyr scoren fort nærmere 1000 poeng opp...

Med quadcore så flyr plutselig scoren opp 1500-2500 poeng.

Vil vel si det er bra selv!

Får selvrundt 13000 når jeg kjører 3dMark06, alt er uklokka...

13000 med 2 GTX i SLI?

- punk.

Endret av punk20
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får 12k med E6750, 8800GTS 512mb og 4GB RAM på XP 32-bit når ting ikke er klokket. Det jeg kjører med til vanlig, da jeg må få meg nye kabinettvifter.

Er du helt sikker på at ikke noe er klokket...

Får 10k jeg med E6850, 4 bg ram 1066MHz og et 8800GTX

Jeg er sikker på at det ikke er klokket, ja. Tenkte jeg skulle ta testen på nytt for sikkerhets skyld, men når den var ferdig fikk jeg ikke opp scoren min, av en eller merkelig grunn...

Lenke til kommentar
Dere som får scoren i selve 3Dmark programmet, har dere en gammal versjon? Jeg må laste opp scoren på siden deres for at jeg skal kunne se hva jeg fikk i score.

Du må registrere 3dmark06 for å kunne se scoren din uten å laste opp til websiden.

- punk.

Lenke til kommentar

Gjorde et lite forsøk, la inn Server 2008 64bit, og ytelsen er faktisk lik Vista 32bit i 3DMark06.

Og man får SP1 ferdig lagt inn, ingen tulleprogrammer kjører og den kommer uten serverfunksjonen installert, man må velge hvilke funksjoner man trenger, evt ingen.

Og aero fungerer, samt 60 dagers frist på å aktivere.

Endret av hifiking
Lenke til kommentar
Gjorde et lite forsøk, la inn Server 2008 64bit, og ytelsen er faktisk lik Vista 32bit i 3DMark06.

Og man får SP1 ferdig lagt inn, ingen tulleprogrammer kjører og den kommer uten serverfunksjonen installert, man må velge hvilke funksjoner man trenger, evt ingen.

Og aero fungerer, samt 60 dagers frist på å aktivere.

Hva med ytelsen mot Vista x64?

Litt OT, yter den bedre til SuperPI?

Lenke til kommentar

Siden folk her poster 3dmark 06 ytelsen i Vista 64, så gjør jeg også det.

15319 poeng Vista 64. q6600 @ 3,75 på denne testen. Snuser på 16000 poeng med cpu @ 4ghz og litt høyere klokk på ultraen. Synes det er bra score med ett skjermkort jeg, og Vista 64. :)

Lenke til kommentar
Siden folk her poster 3dmark 06 ytelsen i Vista 64, så gjør jeg også det.

15319 poeng Vista 64. q6600 @ 3,75 på denne testen. Snuser på 16000 poeng med cpu @ 4ghz og litt høyere klokk på ultraen. Synes det er bra score med ett skjermkort jeg, og Vista 64. :)

Er quaden som gjør scoren din høy. Man får en del høyere poeng med den.. Anyways, fin score.

- punk.

Lenke til kommentar
Jada, punk20, alle vet at quad core gir høyere score nå...

Dette prøver jeg som 24/7 foreløpig. Jeg vet ikke om det er stabilt enda, men jeg så ingen tegn til artifacts i 3dmark 06.

post-45232-1202640211_thumb.jpg

Ser jammen ut som nyere versjoner av 8800 ultra klokker bedre enn de første som kom ut på markedet. Ikkje at det var no bombe da :)

Hadde vært perfekt om kortet mitt klikka, og at jeg måtte få nytt på garantien :D

Neida, skal ikkje ødelegge det jeg har :p

Lenke til kommentar

Da må jeg nesten konkludere med at mitt Ultra klokker bedre enn ditt, i og med at jeg kjører mitt på 720/1800/1200, 24/7 og jeg fikk det i fjor.

Spørs om teorien din ikke stemmer, Nizzen.

Mulig du har fått et litt kjipt kort, sablabra?

Endret av Intern
Lenke til kommentar
Da må jeg nesten konkludere med at mitt Ultra klokker bedre enn ditt, i og med at jeg kjører mitt på 720/1800/1200, 24/7 og jeg fikk det i fjor.

Spørs om teorien din ikke stemmer, Nizzen.

Mulig du har fått et litt kjipt kort, sablabra?

Her MÅ man se om det er orginal kjøling/mod inne i bildet. Mitt er selvfølgelig orginalt. Men når 9800gtx kommer så modder jeg mitt 8800ultra og setter det i serveren min. Der har jeg bare et modda 7900gt kort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...