Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En god del. Men sata-disker slutter å fungere på høy pcie frekvens, så nå bencher jeg kun fra ide disker.

Kan du teste forskjellen på 100mhz og 140 mhz? Hadde vært kult å sett noen 3dmark resultat på forskjellen, eller noen andre tester som man kan se ytelsesforskjell på :)

Lenke til kommentar

PCI-E frekvens på 140 MHz ja, da har du tatt i litt :) . Det høyeste jeg har kjørt er på 115 MHz, men jeg vet ikke riktig om kortet eller noe annet kan ta skade av 140 MHz++?

Men det hjelper definitivt noen poeng, spesielt når du pusher for å komme akkurat over 100 000 poeng.

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Testet nettopp PCen min i 3DMark06.

Har følgende system:

Asus 8800GT 512MB, 2GB ballistix minne, e8400

Lurer på om 11266 3DMarks er en grei/normal score for et slikt oppsett?

Er det normalt at Everest ikke finner temperaturer for 8800GT kortet?

RivaTuner's hardware monitoring finner heller ikke temperaturer.

Kjøleløsningen fra Asus følger ikke nVidias referansedesign, men har en større kjøler på GPU, kontra den flate heldekkende. Kjøleren har ikke direkte kontakt med minnet. Er det anbefalt å kjøpe heatsinks til minnet om jeg skal klokke? Mister en garanti ved å feste heatsinks til minnet når det allerde ligger "åpent"?

Endret av chrlod
Lenke til kommentar
Kjørte 06, på 100 og 125, fordi Vista ligger på en sata disk.

100

SM2 - 8580

HDR - 9692

125

SM2 - 8598

HDR - 9814

Hvordan blir det med poeng på IDE 7200RPM disk med rundt 50MB/s kontra en Raptor 10000RPM med litt over 80MB/s da?

Ikke sikkert du vet dette, hifiking, men kanskje det er noen der ute som vet?

Raptor og PCIe på 115MHz kontra IDE og PCIe på 125+MHz...?

Lenke til kommentar
Hvordan blir det med poeng på IDE 7200RPM disk med rundt 50MB/s kontra en Raptor 10000RPM med litt over 80MB/s da?

Ikke sikkert du vet dette, hifiking, men kanskje det er noen der ute som vet?

Raptor og PCIe på 115MHz kontra IDE og PCIe på 125+MHz...?

HD har ingenting å si for 3dmark, aspstein brukte jo usb disk for å bruke lang tid på å loade for at ting skulle bli kaldt.

Tjenete ingen poeng på å kjøre fra I-Ram heller, i 3dmark vel å merke. PCMark er noe annet.

Endret av hifiking
Lenke til kommentar
Eneste forskjellen er bedre kjernerevisjon, høyere stock vGPU og raskere minne(men slakkere timings).

Jeg var vel i grunn klar over det, men jeg tenkte bare på reel ytelse. Øker ytelsen tilnærmet lineært når frekvensen økes i krevende spill?

Jeg kan vel egentlig bare lese gjennom noen reviews nå... :p

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Eneste forskjellen er bedre kjernerevisjon, høyere stock vGPU og raskere minne(men slakkere timings).

Jeg var vel i grunn klar over det, men jeg tenkte bare på reel ytelse. Øker ytelsen tilnærmet lineært når frekvensen økes i krevende spill?

Jeg kan vel egentlig bare lese gjennom noen reviews nå... :p

Ytelsen øker likt ved overklokking som GTX ja, om det er det du tenker på? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...