Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

crysis patch 1.1 Skalerer bedre med SLI enn 1.0.

 

At high quality settings and 1920X1200 resolution, the GeForce 8800 Ultra SLI setup is about 50% faster than a single card. Three GeForce 8800 Ultras in 3-Way SLI on the other hand, offer a 33% increase in performance over a pair of cards in SLI mode and a 98% performance gain over a single card.

 

http://www.hothardware.com/articles/NVIDIA...Preview/?page=7

Lenke til kommentar

Fikk testet Crysis i en oppløsning på 1920*1200 idag, og ble ganske overrasket over hvor mange FPS jeg fikk med 8800GTX @ 626/2000. Lå ca på 30 FPS, noe som jeg ble ganske overrasket over. Hadde trodd jeg skulle få noe rundt 10-20FPS. Men når jeg tok AA eller hva når det heter på maks, så fikk jeg ca 3-4 FPS, var ikke det veldig lite?

Lenke til kommentar
Hvorfor krever AA så mye egentlig? Jeg personlig ser ikke forskjell om jeg har på AA eller ikke. :p

 

 

Det er fordi du trenger briller :blink:

 

Vet du egentlig hva AA gjør? _____---------_____-------_--_-____-----_---__------------_---------_____ Blir til ca:

 

____________________________________________________ :p

Lenke til kommentar
Hvorfor krever AA så mye egentlig? Jeg personlig ser ikke forskjell om jeg har på AA eller ikke. :p

AA er kantutgjevning, og vanlig AA er 2 eller 4x, og setter du maks i Crysis som er 16xQ så er dette en EKSTREMT tung instilling ved så høye oppløsninger. Du kan tenke deg at skjermen din består av 1920 piksler horisontalt og 1200 piksler vertikalt, og når du har en litt skjeiv/diagonal linje i et bilde som vises på skjermen, så vil jo linjen gå i "trappetrinn" nedover/oppover. (da pikslene er firkantede)

Disse trappetrinnene kan enkelt merkes om du har få piksler (lav oppløsning) da trappetrinnene blir større.

Og for å motvirke dette, så kan man ha piksler på hver sin side av streken som har en "mellomfarge" (kontrast) mellom bakgrunnen og linjen.

 

For å illustrere kan du selv prøve å strekke en diagonal (skjeiv) linje i paint. Ettersom paint opererer med relativt store piksler i forhold til et vanlig bilde så vises effekten ekstra godt. Dette bildet viser to linjer i paint, der den ene har fått manuell AA av meg. (manuelt blir naturligvis ikke like bra som om skjermkortet skulel gjort det dog. ;))

bildecy0.th.png

 

Legg merke til at AA også gjør linjene/objektene noe uskarpe, og av den grunn så er det so mregel best å øke oppløsningen (om man har mulighet), da dette ikke fører til tap av skarphet. (faktisk det stikk motsatte)

For i høye oppløsninger så er ikke effekten like dominerede, og det er også litt forskjellig fra spill til spill. Med DX10 i Crysis så får du en "blurry" effekt, som gjør at du nesten ikke trenger AA overhode, for du klarer ikke se disse trappene uansett. (spesielt i så høye oppløsninger som 1920x1200)

Lenke til kommentar
Hehe, vet hva AA gjør, og jeg har perfekt syn ifølge sånn øye sjekk eller hva det nå heter.

 

Men helt ærlig så ser jeg ikke forskjell, ihvertfall ikke stor.

 

:p

Kommer veldig ann på spillet, og på oppløsningen og på AA metoden.

For å gjøre det enda mer komplisert, så skal det sies at vanlig AA ikke utfører kantutjevning på alle typer objekter/teksturer. Da dette ville krevd ENDA mer. Og i spill som crysis så vil (etter hva jeg har sett) ikke bladene på trærne, og gresset få kantutjevning med vanlig AA, og derfor er det heller ingen stor forskjell.

(I tillegg til at DX10 i crysis kraftig motvirker aliasing, og derfor krever DX10 desto mer enn DX9 selv om du bruker "very high mod")

 

Du har noe som heter supersampled og multisampled AA, som gjør at mer av bildet får AA (anti-aliasing). Men krever også desto mer.

 

Et typisk spill jeg virkelig kan merke STOR forskjell i, er spill som f. eks CS 1.6. Dette har få objekter, rene diagonale linjer der aliasing effekten blir veldig dominerende. men som sagt så minker aliasing effekten ved høyere oppløsninger.

Lenke til kommentar
DX9 High, noen som har link til hvordan man fikk sånn Ultra ting i XP?

Prøv denne.

Ser bedere ut og du mister ikke så mye fps.

Luxus Silentium Lite 2.0 Multiplayer Supported Version.zip

http://www.crysis-online.com/forum/index.p....msg248026.html

 

Jeg har justert disse 2

r_SSAO_darkening=1---skyggene blir lysere

r_HDRlevel=.6---ikke så mye bloom effekt.

 

Bruker r_UseEdgeAA=2

Denne viker som AA,men dra ikke ytelsen ned så mye.

 

Dette fungere supert på min nye ezio EIZO 24" LCD FlexScan S2431WK

Ser helt rått ut.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...