Rottenspacehead Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Burde jeg kjore 2stk Geforce gainward 8800GT 512mb, eller er det bedre med noen av de andre GT/GTS korta til ca den prisen??? Lenke til kommentar
Alucard_21 Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hva er maks oc på 8800 ultra kort, med nok kjøling? Bare lurer egentlig hvor mye jeg kan presse korta mine bare Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hva er maks oc på 8800 ultra kort, med nok kjøling? Bare lurer egentlig hvor mye jeg kan presse korta mine bare Du presser de til temp går over 100 grader, eller du får artifacts... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hva er maks oc på 8800 ultra kort, med nok kjøling? Bare lurer egentlig hvor mye jeg kan presse korta mine bare Her er max OC for 8800 ultra kort VGA's only around 960/1230 but tuned really good for those clocks 30k 3dmark 06 http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=173946 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 crysis patch 1.1 Skalerer bedre med SLI enn 1.0. At high quality settings and 1920X1200 resolution, the GeForce 8800 Ultra SLI setup is about 50% faster than a single card. Three GeForce 8800 Ultras in 3-Way SLI on the other hand, offer a 33% increase in performance over a pair of cards in SLI mode and a 98% performance gain over a single card. http://www.hothardware.com/articles/NVIDIA...Preview/?page=7 Lenke til kommentar
Alucard_21 Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 hmm hmm hmm.. Må nok teste litt mere oc ja Lenke til kommentar
Intern Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hvilke frekvenser kjører du på nå? Lenke til kommentar
Alucard_21 Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 717/1127 akkurat nå Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 717/1127 akkurat nå På luft? Det Nizzen snakker om er med vmod, så uten vmod klarer du nok ikke mer enn 750MHz maks på kjernen med god kjøling. Alt over 700 er ansett som bra hvertfall. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Fikk testet Crysis i en oppløsning på 1920*1200 idag, og ble ganske overrasket over hvor mange FPS jeg fikk med 8800GTX @ 626/2000. Lå ca på 30 FPS, noe som jeg ble ganske overrasket over. Hadde trodd jeg skulle få noe rundt 10-20FPS. Men når jeg tok AA eller hva når det heter på maks, så fikk jeg ca 3-4 FPS, var ikke det veldig lite? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 AA drar noe helt sinnsykt, så ikke så rart, nei. Du har valget mellom lav oppløsning og AA eller høy oppløsning uten. Selv foretrekker jeg høy oppløsning. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hvorfor krever AA så mye egentlig? Jeg personlig ser ikke forskjell om jeg har på AA eller ikke. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hvorfor krever AA så mye egentlig? Jeg personlig ser ikke forskjell om jeg har på AA eller ikke. Det er fordi du trenger briller Vet du egentlig hva AA gjør? _____---------_____-------_--_-____-----_---__------------_---------_____ Blir til ca: ____________________________________________________ Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hvorfor krever AA så mye egentlig? Jeg personlig ser ikke forskjell om jeg har på AA eller ikke. AA er kantutgjevning, og vanlig AA er 2 eller 4x, og setter du maks i Crysis som er 16xQ så er dette en EKSTREMT tung instilling ved så høye oppløsninger. Du kan tenke deg at skjermen din består av 1920 piksler horisontalt og 1200 piksler vertikalt, og når du har en litt skjeiv/diagonal linje i et bilde som vises på skjermen, så vil jo linjen gå i "trappetrinn" nedover/oppover. (da pikslene er firkantede) Disse trappetrinnene kan enkelt merkes om du har få piksler (lav oppløsning) da trappetrinnene blir større. Og for å motvirke dette, så kan man ha piksler på hver sin side av streken som har en "mellomfarge" (kontrast) mellom bakgrunnen og linjen. For å illustrere kan du selv prøve å strekke en diagonal (skjeiv) linje i paint. Ettersom paint opererer med relativt store piksler i forhold til et vanlig bilde så vises effekten ekstra godt. Dette bildet viser to linjer i paint, der den ene har fått manuell AA av meg. (manuelt blir naturligvis ikke like bra som om skjermkortet skulel gjort det dog. ) Legg merke til at AA også gjør linjene/objektene noe uskarpe, og av den grunn så er det so mregel best å øke oppløsningen (om man har mulighet), da dette ikke fører til tap av skarphet. (faktisk det stikk motsatte) For i høye oppløsninger så er ikke effekten like dominerede, og det er også litt forskjellig fra spill til spill. Med DX10 i Crysis så får du en "blurry" effekt, som gjør at du nesten ikke trenger AA overhode, for du klarer ikke se disse trappene uansett. (spesielt i så høye oppløsninger som 1920x1200) Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hehe, vet hva AA gjør, og jeg har perfekt syn ifølge sånn øye sjekk eller hva det nå heter. Men helt ærlig så ser jeg ikke forskjell, ihvertfall ikke stor. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hehe, vet hva AA gjør, og jeg har perfekt syn ifølge sånn øye sjekk eller hva det nå heter. Men helt ærlig så ser jeg ikke forskjell, ihvertfall ikke stor. kanskje fordi du er: Jeg er dyslektiker Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hehe, vet hva AA gjør, og jeg har perfekt syn ifølge sånn øye sjekk eller hva det nå heter. Men helt ærlig så ser jeg ikke forskjell, ihvertfall ikke stor. Kommer veldig ann på spillet, og på oppløsningen og på AA metoden. For å gjøre det enda mer komplisert, så skal det sies at vanlig AA ikke utfører kantutjevning på alle typer objekter/teksturer. Da dette ville krevd ENDA mer. Og i spill som crysis så vil (etter hva jeg har sett) ikke bladene på trærne, og gresset få kantutjevning med vanlig AA, og derfor er det heller ingen stor forskjell. (I tillegg til at DX10 i crysis kraftig motvirker aliasing, og derfor krever DX10 desto mer enn DX9 selv om du bruker "very high mod") Du har noe som heter supersampled og multisampled AA, som gjør at mer av bildet får AA (anti-aliasing). Men krever også desto mer. Et typisk spill jeg virkelig kan merke STOR forskjell i, er spill som f. eks CS 1.6. Dette har få objekter, rene diagonale linjer der aliasing effekten blir veldig dominerende. men som sagt så minker aliasing effekten ved høyere oppløsninger. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hvordan klarte du å få 30 FPS? Var dette med alt på High? DX9 eller DX10? Jeg får rundt 20 FPS på 1920x1200, og det er med Ultra... Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 DX9 High, noen som har link til hvordan man fikk sånn Ultra ting i XP? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) DX9 High, noen som har link til hvordan man fikk sånn Ultra ting i XP? Prøv denne. Ser bedere ut og du mister ikke så mye fps. Luxus Silentium Lite 2.0 Multiplayer Supported Version.zip http://www.crysis-online.com/forum/index.p....msg248026.html Jeg har justert disse 2 r_SSAO_darkening=1---skyggene blir lysere r_HDRlevel=.6---ikke så mye bloom effekt. Bruker r_UseEdgeAA=2 Denne viker som AA,men dra ikke ytelsen ned så mye. Dette fungere supert på min nye ezio EIZO 24" LCD FlexScan S2431WK Ser helt rått ut. Endret 28. januar 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå