Andrull Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Er over middels bra og kan nok klokkes en del med ja. Ivhertfall om du øker viftehastigheten. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Kortene klokker noe j.... på stock kjøler men det bråker! Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Legger til en video av Company Of Heroes i 3 Way SLi. Imponerende resultater, er jo nesten tredobling av fps VS single card jo Sykt , får bare mer og mere lyst på Lenke til kommentar
Intern Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Da har jeg fått meg ny pers. i 06 på systemet i signaturen. Alt av frekvenser og temperaturer er med på bildet. 17120!! Jeg hadde glemt å skru av Speedstep og C1E Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Jeg hadde glemt å skru av Speedstep og C1E Og det påvirker resultatet mener du? Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Jeg hadde glemt å skru av Speedstep og C1E Og det påvirker resultatet mener du? Han mener sikkert at screen av cpu viser bare 2.6GHz Lenke til kommentar
Intern Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) Nei, påvirker nok lite, men CPU-Z viser kun 2.6GHz. Sa det mest så dere slipper å spørre... Edit: Stemmer, Kent Endret 22. januar 2008 av Intern Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 hvis noen med store varme og lite klokkevillige 88GTX kort vil bytte mot 88GT kort så si ifra... (mellomlegg også seff..) Lenke til kommentar
HanssA Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 jeg har akk kjøpt ny pc med Asus 8800GTS 512mb og Intel Q6000.. så kjørte jeg 3D Mark 06 og fikk 9600 3D marks så nå prøvde jeg igjen 3-4 dager senere og da fikk jeg 7300 3D Marks Snakka med en kompis og han sa at det kanskje var psu'n som ikke leverte nok strøm til skjermkortet.. har bZerk strømforsyning 500w, den er ca 2 år gammel.. noen som vet hva problemet kan være.. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 500watt burde være nok, men bzerk har ikke kvalitetsprodukter. det er ikke usannsynlig at den ikke kalrer loaden. har du formatert og installert nye drivere? det er nødvendig ved oppgradering til nye deler. Lenke til kommentar
HanssA Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 ja 500w er nok ikke for lite, men spørsmålet er om den klarer og levere 500 watt:p er jo bZerk.. Har formatert og lagt inn de drivera som fulgte med skjermkortert.. driver og laster ned den nyeste nå.. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 500watt skal jo i prisippet være mer enn nok. Så sant du ikke har flere disker, mange vifter, neonlys etc etc som trekker effekt. Kan jo være noe med kvaliteteten på psuen, at den oppgir Peak verdi på 500w kanskje? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 ja 500w er nok ikke for lite, men spørsmålet er om den klarer og levere 500 watt:p er jo bZerk.. Har formatert og lagt inn de drivera som fulgte med skjermkortert.. driver og laster ned den nyeste nå.. du trenger drivere til hovedkortet også. de har mye å si for ytelsen. dersom du er usikker på om du har lagt inn alle drivere så kan du sjekke dette via system - enhetsbehanding - maskinvare Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 500watt skal jo i prisippet være mer enn nok. Så sant du ikke har flere disker, mange vifter, neonlys etc etc som trekker effekt. Kan jo være noe med kvaliteteten på psuen, at den oppgir Peak verdi på 500w kanskje? Nå er det ikke watten so mer direkte viktig i denne sammenhengen uansett, men heller hvor stabile spenninger den kan levere ved høy belastning, og hvor mange Ampere den kan levere (spesielt) på 12V+ linjene(e). Den er spesifisert for 34 Ampere, noe som ikke er spesielt mye, og kan nok tenkes å bli litt lite i lengden. Og det kan godt tenkes at den heller ikke klarer å levere dette samtidig, og at det i praksis er enda lavere. Nå husker jeg ikke helt, men 8800GTS 640MB/320MB anbefalte vel at maskinen hadde en 26Ampere, mens med GTX var det anbefalt med en 30 Ampere. Med en overklokket Quad-core, så blir det raskt mye høyere strømforbruk, og det at den er 2 år gammel hjelper nok tvilsomt på saken. Lenke til kommentar
marius883 Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Jeg har samme psu selv, og den klarer mitt oppsett med 2 stk harddisker, en noe overklokket quad og et overklokka geforce 8800gts 640! kjørte også med oc og sli i ca. 2 måneder uten problem. Men noen kvalitets psu er dette ikke! Men den skal kunne klare det oppsettet der greit ja. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 har remontert kjøler på mitt GTS 320mb med litt artic silver 5,vet ikke helt hva jeg skal si, maken til slørv arbeid. det var spydd patsta på have core. minnet mest om plastelina og det vi bruker og spøkelitt med at "produsentene" asus, msi og i mitt tilfelle foxconn bare setter klistermerke på fikk en ny høydare, under foxconn klistermerket var det faktisk et nvidia klistermerke HER uansett, goop bytte var en suksess, står i en htpcs¨vifte hastighet bør ligge på 50% eller lavere: tidligere temps målt i everest 50% fan speed: gpu:61 gpu diode:64 gpu ambient: 58 etter: gpu: 50 gpu diode: 55 gpu ambient: 48 under atitool stress loader den på 71 grader @ 50% Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 har remontert kjøler på mitt GTS 320mb med litt artic silver 5,vet ikke helt hva jeg skal si, maken til slørv arbeid. det var spydd patsta på have core. minnet mest om plastelina og det vi bruker og spøkelitt med at "produsentene" asus, msi og i mitt tilfelle foxconn bare setter klistermerke på fikk en ny høydare, under foxconn klistermerket var det faktisk et nvidia klistermerke HER Var akkurat slik på mitt Gainward 8800GTX også. Men med litt negler(som jeg knapt har) og lynol gikk det bort, og resultatet ble et gjennomsiktig plexi-deksel, noe som tar seg ganske fint ut i kabinettet. Bilde: Forresten en fin temperaturforskjell du fikk. Sett at noen har fått problemer med kontakt med kjernen etter bytting til AS5... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Selv tør jeg ikke ta av kjøleren en gang til, da thermalpadsene er såpass ødelagte fra før av. Og uten dem, så får altså ikke kjøleren kontakt. Så personlig så må jeg nok vente med å skaffe meg en skjermkortkjøler. (dog blir det nok sikkert til at jeg venter til neste single toppkort) Off-topic: Sindre Alexander: Har du noen skjermkort/hovedkort til test nå? Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Selv tør jeg ikke ta av kjøleren en gang til, da thermalpadsene er såpass ødelagte fra før av. Og uten dem, så får altså ikke kjøleren kontakt. Så personlig så må jeg nok vente med å skaffe meg en skjermkortkjøler. (dog blir det nok sikkert til at jeg venter til neste single toppkort) Off-topic: Sindre Alexander: Har du noen skjermkort/hovedkort til test nå? Hørte om ditt forrige forsøk ja. Har et Asus Striker II Formula og HD3850 på vei. Hvordan det? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Geforce 8800 Ultra retires this monthWritten by Fuad Abazovic Wednesday, 23 January 2008 13:32 So long, you fast lad Nvidia has informed its partners that it won't be accepting more orders for Geforce 8800 Ultra and advised them to try to sell them as soon as they can. This is a clear indication that something new is close, and from what we know, the middle of February is the date. Nvidia’s replacement for 8800 Ultra is dual G92-based, big and hot but we have every reason to believe that it will end up faster than R680, simply as G92 is faster than a single RV670. Geforce 8800 Ultra goes into history after being on the market for about seven months. Kilde Ja, det har vært morro! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå