Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tok en kveld med Dark Mesiah i går (ligger noen bilder i post 1, men obs ingen nye) som går så det griner :) . Jeg må kjøre på en lavere cpu clock nå en jeg gjordet med 1900xtx merklig nokk, selv med mist600. En annen merklig ting er at jeg kan klokke en del høyere når jeg bruker Vista en Xp :hmm: . Joida, samme det - funker som en drømm nå uansett.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Jeg har bestilt meg vannblokk fra Aquacomputer i Tyskland. Regner med å ha den innen 14 dager. Har veldig god erfaring med Aquacomputer blokker på tidligere skjermkort.

Ligger nå på nærmere 70 C idle med stockvifta på selvsyrt hastighet. Litt i overkant for hva som er behaglig etter min smak.

7353585[/snapback]

Jeg er også interessert i en vannblokk, hva kostet den?

7353754[/snapback]

£58.95 + frakt

Kan bestilles her; http://www.aqua-pcs.co.uk/index.asp?functi...AYCAT&catid=117

Ta kontakt med selger pr mail ved utenlandssalg.

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar
Her er et nesten likt HL2: EP1 bilde som det du har i post #1 med 7900GTX for å sammenligne...

Bildet er tatt med den innebygde screenshot knappen til HL2...vil bildet blir bedre med prt screen og max kvalitet i PS?

Brukt det samme selv, det er slik jeg husker bildekvaliteten fra 1900xtx også. Som skrevet synes jeg bildekvaliteteten er veldig forbedret med 8800gtx :love: .

Nå må jeg dra på 30 årslag, snakkes som fyllesjuk i morgen :)

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er noen spill som får problemer i 1920x1200 med 8800gtx?

Hva med 8800gts?

7255030[/snapback]

Oblivion er vel et av de tyngre spillene, men synes GTX greier seg veldig bra. GTS er ikke noen sinke heller, men detter under 30FPS.

GTX / Oblivion: HDR, 1900x1200x32 Mountains Area, 4xAA 8xAF: 70.5FPS

GTX / Oblivion: HDR, 1900x1200x32 Foliage Area, 4xAA 8xAF: 38.3FPS

GTS / Oblivion: HDR, 1900x1200x32 Mountains Area, 4xAA 8xAF: 46.5FPS

GTS / Oblivion: HDR, 1900x1200x32 Foliage Area, 4xAA 8xAF: 26.5FPS

( Firingsquad.com )

7255155[/snapback]

Er det så noen som har noen formening om hva som skjer når Crysis og andre krevende DX10 spill kommer ut på nyåret? Har sett en del skjermbilder av både Crysis, Alan Wake og andre kommende spill og grafikken virker enormt bra. Vil ikke disse DX10 spillene kreve veldig mye mer av prosessor og skjermkort enn idag? Tror dere 8800gtx fremdeles vil kunne takle disse spillene på 1920x1200 eller blir man da nødt til å kjøpe seg et evnt 8900gtx kort?

Sitter på en 24" skjerm og et 7900gs kort som fungerer veldig bra, og skulle det dukke opp et spill som får litt problemer i 1920x1200 så gjør det ingenting om man må ha litt lavere oppløsning. Men det hadde vært gøy å kunne kjøre alle mulige spill i 1920x1200 med fullt AA og AF når jeg først har skjermen til det. Men det kommer hele tiden nye kort som er enormt mye bedre enn de foregående og jeg vil unngå å betale mange tusen kroner for et kort som bare etter noen måneder ikke klarer det som jeg kjøpte det for. Siden skjermen ikke klarer noe mer enn 1920x1200 så har jeg ikke noe behov for bedre oppløsning enn det. Så jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe noe nytt kort før jeg er rimelig sikker på at jeg kan kjøre denne oppløsningen i mange år fremover.

Lenke til kommentar

For å få overklokket mitt GTS-kort måtte jeg gjøre noe svært finurlig.

Sliderne i nTune var nemlig grået ut og det var helt ødelagt funksjonalitet i programmet. Men for å fikse dette fant jeg ut at jeg måtte først avinstallere nTune, så installere ATItool. Installerte det, dro sliderne litt opp, avinstallerte det, og reinstallerte nTune. Da funker nTune sliderne!

Dro mitt XFX 8800 GTS opp til 625 / 1000 MHz (mot 513 / 792 stock), stabilt. Jeg har ikke prøvd høyere frekvenser, da dette var noen tall jeg leste at noen andre maks klarte på sitt (et BFG 8800 GTS).

Endret av tommyms
Lenke til kommentar
Er det så noen som har noen formening om hva som skjer når Crysis og andre krevende DX10 spill kommer ut på nyåret? Har sett en del skjermbilder av både Crysis, Alan Wake og andre kommende spill og grafikken virker enormt bra. Vil ikke disse DX10 spillene kreve veldig mye mer av prosessor og skjermkort enn idag? Tror dere 8800gtx fremdeles vil kunne takle disse spillene på 1920x1200 eller blir man da nødt til å kjøpe seg et evnt 8900gtx kort?

Sitter på en 24" skjerm og et 7900gs kort som fungerer veldig bra, og skulle det dukke opp et spill som får litt problemer i 1920x1200 så gjør det ingenting om man må ha litt lavere oppløsning. Men det hadde vært gøy å kunne kjøre alle mulige spill i 1920x1200 med fullt AA og AF når jeg først har skjermen til det. Men det kommer hele tiden nye kort som er enormt mye bedre enn de foregående og jeg vil unngå å betale mange tusen kroner for et kort som bare etter noen måneder ikke klarer det som jeg kjøpte det for. Siden skjermen ikke klarer noe mer enn 1920x1200 så har jeg ikke noe behov for bedre oppløsning enn det. Så jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe noe nytt kort før jeg er rimelig sikker på at jeg kan kjøre denne oppløsningen i mange år fremover.

7357324[/snapback]

Jeg leste at kortene i DX 9 modus (dagens spill) kun bruker en liten del av det totale antallet prosessorer, så når DX 10 kommer og alle disse sovende prosessorene kicker inn blir det nok å kjøre disse spillene helt greit =)

Lenke til kommentar
For å få overklokket mitt GTS-kort måtte jeg gjøre noe svært finurlig.

Sliderne i nTune var nemlig grået ut og det var helt ødelagt funksjonalitet i programmet. Men for å fikse dette fant jeg ut at jeg måtte først avinstallere nTune, så installere ATItool. Installerte det, dro sliderne litt opp, avinstallerte det, og reinstallerte nTune. Da funker nTune sliderne!

Dro mitt XFX 8800 GTS opp til 625 / 1000 MHz (mot 513 / 792 stock), stabilt. Jeg har ikke prøvd høyere frekvenser, da dette var noen tall jeg leste at noen andre maks klarte på sitt (et BFG 8800 GTS).

7358769[/snapback]

Hø, du må jo prøve så langt de vil da.... :roll:

Tenk om du klarer mer enn dem! (dette er jo noe som er svært variabelt hvor overklokkervennlig et slikt kort er)

Og det blir jo heller ikke ødelagt når du når grensen.... :roll:

Lenke til kommentar
Gothic 3 oppdatert på første siden!.

Fytte grisen det ser bra ut!, etter min mening bedre en Oblivion.

edit

Måtte sette ned bildekvaliteten for å få dem inn i imageschack. Ser at det er blitt noe dårligere kvalitet pga det  :hrm:

7362525[/snapback]

fy søren! Det bilde av han fyren med barten, det ser så realistisk ut!

Lenke til kommentar
Gothic 3 oppdatert på første siden!.

Fytte grisen det ser bra ut!, etter min mening bedre en Oblivion.

edit

Måtte sette ned bildekvaliteten for å få dem inn i imageschack. Ser at det er blitt noe dårligere kvalitet pga det  :hrm:

7362525[/snapback]

Det var ivhertfall ikke full grafikk...

Ser at du har glemt det helt kritiske. (eye-candy)

Du har ikke skrudd på AF (anostropich filitrering)

Uten ser jo til og med CS 1.6 ENDA dårligere ut. :roll:

(og des bedre texturer, des mer lider spillet uten AF)

;)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...