Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg dropper å finne ut av hvorfor GT kortet mitt ikke viser noen GPU temps i noen applikasjoner, jeg får heller la vær å klokke.

Regner med at andre her bruker 169.21 driveren uten dette problemet.

169.28 da? Har du testa dette?

Siden jeg har hatt en lang pause kan jeg alltids dra til med den også, så har jeg i det minste prøvd alt. Det er vel ikke den som setter primary skjerm til utgang 2?

ForceWare Beta Release 169.28 is provided below for customers experiencing issues with the retail version of Unreal Tournament 3. This driver is only recommended as an update for these customers.
Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg dropper å finne ut av hvorfor GT kortet mitt ikke viser noen GPU temps i noen applikasjoner, jeg får heller la vær å klokke.

Regner med at andre her bruker 169.21 driveren uten dette problemet.

169.28 da? Har du testa dette?

Siden jeg har hatt en lang pause kan jeg alltids dra til med den også, så har jeg i det minste prøvd alt. Det er vel ikke den som setter primary skjerm til utgang 2?

Ikkje hos meg, men jeg har 8800 ultra da.

Nedte steg for deg er format C:\ og installering av vista 64 hvis du ikkje har gjort det allerede :)

Lenke til kommentar

Hjalp heller ikke med 169.28. Jeg kjører alltid DriverCleaner i safemode før jeg installerer ny driver så rent nok skal det være.

Lurer på om det er noe galt med selve kortet. Men ellers fant jeg ikke northbridgen til P35 på lista i rivatuner cfg filen, men da skulle flere hatt problemer med P35 og 8800GT.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

på mitt 8600GT blir det ustabilt uasnett hva om jeg ikke har det linked :confused:

Så du burdte kanskje skjekke åssen det er hos deg ellers er unliked best da du kan klokke enten core eller shader høyere da .....

da stopper ikke shader core klokking og motsatt ;)

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Ok, skal sjekke. Hvor langt tror dere det er trygt å klokke shader? Core er nå 720 og mem er 1900.

Nå kjører jeg 720/1715/1910 core/shader/mem

Skal teste litt mer stabilitet osv nå.

Endret av Haxy
Lenke til kommentar

på mitt gts 320 kort så får jeg kraftige artifacts og 3dmark henger seg dersom jeg klokker shadere for høyt. ram og core pleier ikke å henge maskina om de blir klokka for høyt. da får du bare artifacts, hvor kraftige er ofte avhengige av hvor mye over grensa kortet er klokka.

Lenke til kommentar

CPU: Intel C2D E6600 @ 3.2GHz

GPU: nVidia GeForce 8800GT @ 720/1715/1910 (core/shader/mem) Stock fan

RAM: 4x1 Corsair DDR2 @ 800MHz 4,4,4,12

3DMark 06: 12190

Kjører Crysis på:

1280x1024

0xAA

Post Processing @ Medium (Jeg likte ikke motion blur :p)

Resten kjører på Very High

FPS: 30

Høres dette sannsynlig ut? Grei klokk?

Endret av Haxy
Lenke til kommentar

Vet du hvordan jeg kan tweake så jeg kan kjøre PP uten motion blur?

Hvis jeg setter Shader på High og PP på Very High, så får jeg ikke motion blur, og øker til 35 FPS.

Shader må være Very High og PP High eller Very High for at det skal oppstå Motion Blur.

Endret av Haxy
Lenke til kommentar

Endelig!

Asus Smartdoctor klarer fint å vise temperaturen på GPU'en min, men ingen andre applikasjoner klarer det. ADT7473.dll eller ADT*.DLL finnes heller ikke i mitt system.

Asus Smartdoctor har også en flott fan control som fungerer. I tillegg gir den meg full klokketilgang og kan slå av overclock protection etc. så slik sett trenger jeg ikke Rivatuner.

Kombinert med GamerOSD er den konge.

EDIT:

Fikk forøvrig ca. 120 poengs ønking i 3dmark06 ved å gå fra 169.21 til 169.28 :D. Fra 11154 til 11271.

Tempen på GPU går aldri over 55 grader ved 3dmark06 så da er jeg klar for litt klokkemorro.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...