Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lovte klokkeresultater mm. etter jul, men det ble dessverre lite klokking, og heller spilling :p

Så dere får ta til takke med et par store bilder for denne gang :thumbdown:

EDIT: Nye GTS det er snakk om :)

Endret av Intern
Lenke til kommentar
Med vmod 3Dmark06 stabil og spillestabil for meg selv kan jeg spille i mange timer omgangen på fridager med dårlig vær :p (også noen dager med fint vær :D)

Det var en pencil mod til 2.24v tror jeg ogdet ble kjørt sånn på swiftech sine kobber kjølebrikker :p

Er det samme mod til Ultra eller?

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om GT'n egentlig klarer 730/1800/1000... Jeg har nå spilt Juiced 2 i nermere 2 timer uten at noe har hengt seg... Jeg lurer på om det kanskje er ProStreet (som jeg har slitt med at spillet henger seg) er problemet...

Jeg har hatt temp måling mens jeg spilte og ingen av kortene kom over 60 ser det ut til :D Nå er ikke juiced 2 et grafikk krevende spill av noe slag .. men jeg er litt fornøyd .. jeg tror kanskje jeg skal teste Crysis for å se om temp og om noe henger ... Kommer tilbake med update snart (ikke for snart håper jeg da... :p)

EDIT: Jeg tulla litt. CPU'n kom aldri over 60 grader ... Det ene kortet kom til 65, det andre 60.. Jeg har nå 2x Antec vifter som blåser for full hastighet på skjermkortene (dette også for å få litt bedre lufting rundt cpu...)

EDIT2: Jeg kjørte litt Crysis, starta ny game. Fikk vel spilt en ca 20-25 min vil jeg tro før maskinen hang seg... Det blir ikke noe mer feilsøking på meg i dag kjenner jeg. Noen som har forslag til hva som burde skrus ned? Hva som ofte er årsaken til heng?

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar
Hva med støynivå bIsk0p? :p

Etter min erfaring er ikke Antec-viftene så veldig stille av seg på fullt turtall, så de blir brukt kun til benching her i gården. :)

Ingen kommentar ... :p

Neida, når dem står på low gjør dem meg ingenting :) Kjøres kun på high når jeg har overklokking på .. Jeg har ikke maskinen på 24/7 lengre. Når den står på, spiller jeg stortsett eller gjør noe anna med høyere lydnivå .. så er ikke noe problem :) Jeg hadde før en MIST vifte, men den hadde så liten effekt og jeg ville få litt mer klokk :p Så jeg leita igjennom leiligheten og fant 2x Antec vifter, 2x Schylte og 1x noname i 120mm størrelsen. Antec var de som gav mest luft.

Lenke til kommentar

Jeg har et lite ønske til førstepost....

Legg opp en "klokkeguide" for G92 kortene som 8800GT og 8800GTS, den kan inneholde.

- Hvilken driver som er best for øyeblikket

- Hvilken Rivatuner man skal bruke og evt. andre verktøy

- Hvilke viftestyringsverktøy mm.

- Hvilke frekvenser man når på vanlig lufkjøling etc.

- Om det er noen "black areas" i frekvensområder og hvilke frekvenstrinn som anbefales.

- Og ikke minst hvor man laster ned tingene

Akkurat nå ser jeg for meg å tråle gjennom tonnevis av sider for å finne denne infoen. Hvis noen har kjappe svar her og nå så er jeg overlykkelig.

EDIT:

Dette må man vel kunne kalle en fin oppgradering?

3DMARK06

Før:E4300@9/334,2*2GB@500,7600GS256MB@400/700,163.75 -> 2153

Etter:E4300@9/334,2*2GB@500,8800GT512MB@600/1500/1800,169.21 -> 11154

EDIT2:

Jeg ser ikke temps på GPU hverken i Everest eller Rivatuner, noen tips? Har ikke så lyst til å starte klokking uten å kunne se temps :(

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg har et lite ønske til førstepost....

Legg opp en "klokkeguide" for G92 kortene som 8800GT og 8800GTS, den kan inneholde.

- Hvilken driver som er best for øyeblikket

- Hvilken Rivatuner man skal bruke og evt. andre verktøy

- Hvilke viftestyringsverktøy mm.

- Hvilke frekvenser man når på vanlig lufkjøling etc.

- Om det er noen "black areas" i frekvensområder og hvilke frekvenstrinn som anbefales.

- Og ikke minst hvor man laster ned tingene

Akkurat nå ser jeg for meg å tråle gjennom tonnevis av sider for å finne denne infoen. Hvis noen har kjappe svar her og nå så er jeg overlykkelig.

EDIT:

Dette må man vel kunne kalle en fin oppgradering?

3DMARK06

Før:E4300@9/334,2*2GB@500,7600GS256MB@400/700,163.75 -> 2153

Etter:E4300@9/334,2*2GB@500,8800GT512MB@600/1500/1800,169.21 -> 11154

EDIT2:

Jeg ser ikke temps på GPU hverken i Everest eller Rivatuner, noen tips? Har ikke så lyst til å starte klokking uten å kunne se temps :(

Har du nyeste everest beta? Det pleier å hjelpe.

Lenke til kommentar

Jeg bruker HWmonitor fra CPUID.. Denne viser nå værende og max temp på alt i mitt system. Veldig greit da det er litt vanskelig å følge med på temp mens du kjører bench .. Så har du mulighet til å sjekke max temp etterpå .. Jeg pleier også å ha Rivertuner sin temp måler oppe for å sjekke hvor det ble varmest...

Lenke til kommentar
Gå inn på mappen der du har innstalert Riva Tuner, så åpner du *.cfg fila i notepad og legger til "G92 = 610h-61Fh,600h" uten " på listen.

Om du legger in dette så skal du få temp i riva tuner (det må man også legge inn for å få klokket i riva tuner i G92 serien).

Videre ser jeg ikke den helt store grunnen til å lage guid på oc. Når rivatuner blir oppgradert så er det helt sikkert støtte for g92 og da bruker alle den versjonen uansett, når det kommer til klokking så varierer det fra kort til kort hvor langt de kommer med luftkjøling - det er bare å prøve seg frem. Når det gjelder nvidia drivere er det stort sett de siste betaversjonene som brukes så lenge det ikke er en skikkelig bug med dem, det er det ikke nå. Så ser dessverre ikke helt behovet for en guide på dette.

Lenke til kommentar
Gå inn på mappen der du har innstalert Riva Tuner, så åpner du *.cfg fila i notepad og legger til "G92 = 610h-61Fh,600h" uten " på listen.

Om du legger in dette så skal du få temp i riva tuner (det må man også legge inn for å få klokket i riva tuner i G92 serien).

Videre ser jeg ikke den helt store grunnen til å lage guid på oc. Når rivatuner blir oppgradert så er det helt sikkert støtte for g92 og da bruker alle den versjonen uansett, når det kommer til klokking så varierer det fra kort til kort hvor langt de kommer med luftkjøling - det er bare å prøve seg frem. Når det gjelder nvidia drivere er det stort sett de siste betaversjonene som brukes så lenge det ikke er en skikkelig bug med dem, det er det ikke nå. Så ser dessverre ikke helt behovet for en guide på dette.

Jeg måtte ikke legge inn noe greier å .cfg fila for å klokke mine GT kort med RivaTuner .. :S

Lenke til kommentar

Klokketingene var tilgjengelig i Rivatuner 2.06 uten cfg fil endringer.

Dette lå i cfg filen fra før: (det ga klokkemulighet på mitt 8800GT)

G92 = 610h-61Fh

Så jeg endret den til det du viste Simalarion:

G92 = 610h-61Fh,600h

Men alikevel viser core temp i rivatuner hw monitoring 0 grader, det samme gjør ntune på GPU1. Noe virker litt fishy.

Kan det være 169.21 driveren? (whql xp32)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg lurer på om HK mitt er defekt faktisk .. Jeg sliter med at etter at jeg har spilt en stund så kommer det bare piping fra høytalerene, og noen minutter etter dette fryser maskinen seg. Jeg har nå klokka ned ALT til stock og dette skjer fremdeles.. Men det begynte først etter jeg prøvde å oppdatere BIOS. dessverre nokk spilte jeg ikke spillene før BIOS-update heller .. så vanskelig for meg å si om det er spillet eller maskinen :|

Men prøvde nettopp Juiced (som jeg mente jeg klarte å spille med "max" OC på GT'ne i går) på stock. Og etter noen minutter kom pipingen, så frøys maskinen seg ... Jeg blir ikke klok. Har dessverre ikke tid til å finne ut av det heller...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...