Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nvidia

Nvidia har hatt godt med medvind i den siste tiden. I februar får vi trolig se den første modellen i GeForce 9-serien, nemlig toppmodellen med kodenavn D9E. Brikken lages med 65 nm-teknologi og støtter DirectX 10.1 (SM 4.1). I juni kommer mellomklasseløsningen basert på 55 nm-teknologi.

Sikkert flere forandringer her, håper på samsung ddr5

Lenke til kommentar
Er dette virkelig maks på Minnekontrolleren? :(

det hjelper ikke å bare bytte PCB kortet og legge på en 10/12 minnebrikker?

Flere produsenter bruker jo eget PCB på 8800GT, og ingen der har endret på noenting med minnet hvertfall(annet enn å bytte ut eksisterende minnebrikker med dobbelt så store).

Regner med det må til mer arkitekturmessige endringer ja(hvertfall når det gjelder minnekontrolleren), uten at jeg vet altfor mye om det i dybden.

Lenke til kommentar
Hvor langt klokker som oftest et 8800 gt kort, vurderer å kjøpe det. Sleng gjerne med stock hastigheter og ca score med 3 ghz k8 cpu. :)

Jeg fikk mitt GT til 730/1800/1000, alt over det henger den seg i 3dM06... Jeg sliter litt med at maskinen henger seg etter 30-60 min bruk ved disse klokkene. Satt den ned til 700/1600/900 så har alt gått fint.

Jeg tror stock er 600/1600/900 elns ... (Core/Shader/Memory) Jeg har 2x Club3D. Før jeg satte inn to vifter som blåser rett på kortene kom de oppi 80 grader ved en 3dM06 runde...

EDIT:

Jeg får 13k ved E6600 på 2,8GHz.

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Godt mulig :)

Jeg har forresten funnet ut at jeg tror det er problemer med BIOS flash som er årsaken til at maskinen henger seg... Jeg har nå satt alt på standard og fremdeles låser maskinen seg (dette er nå jeg spiller ProStreet)

Noen som har erfaring med bios update programmet til Asus? (ta det på PM)

Lenke til kommentar
Når kommer club3d 8800gt på lager? Nesten ingen på lager med både 3870 og 8800gt.

fox 8800gt da? http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=95274

asus 3870 http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=96624

Alt er på lager/fjernlager. Dette duger da vel? Hvorfor akkurat club 3d? fordi det er 100kr billigere eller.no?

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...