LostOblivion Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Har siste Forceware jo, men denne er beta hva? Så kanskje det som er litt ustabilt? Vista?Bytt til XP. Hæ? Endret 7. desember 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 han spør om du kjører windows vista, og om du gjør det, så sier han at du bør bytte til xp. jeg er forsåvidt enig, men ikke nødvendigvis fordi vista skaper problemet, det er jo ikke bekrefta, men vista er ikke bra nok enda synes jeg. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Hmmm, skal prøve å ikke gå off topic (igjen ), men får jo ikke kjørt like bra i XP mtp DX10 etc. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Mine egne erfaringer sier at Vista forceware'n er mindre stabil mtp. klokking og under spilling, enn det XP forceware'n er. Derfor råder jeg deg til å bytte til XP. Du kan få DX10 funksjoner i Crysis i XP også, dersom det er det det står på. Ble mange det'er på rad Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Hvis forcewaredriveren først har klikket en gang (som regel pga overklokking ved en annen anledning) så vil du bli nødt til å resintallere/installere en ny driver. Å reinstallere har ikke alltid fungert 100% for meg, og det å slette fullstendig + gjerne en nyere driver er absolutt å anbefale. XP eller vista, det er fortsatt Beta drivere. Mine egne erfaringer sier at Vista forceware'n er mindre stabil mtp. klokking og under spilling, enn det XP forceware'n er. Derfor råder jeg deg til å bytte til XP.Du kan få DX10 funksjoner i Crysis i XP også, dersom det er det det står på. Det kan nok sikkert stemme, men man bytter gjerne ikke ut OSet pga at en driver klikket en gang pga man klokket for mye, det sier vel nesten seg selv?! Som sagt så har det skjedd en feil i driveren, og etter mine erfaringer er en reisntall/avinstallering av driveren måten å bli kvitt problemet. Endret 8. desember 2007 av andrull Lenke til kommentar
Intern Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Nei, for all del...men siden Vista er såppass nytt, og noe mislikt, vil jeg tro de fleste har en gammel XP CD også. Dermed er det ikke så vanskelig å bytte til XP eller evt. kjøre dual-boot, eller? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Enda enklere å ta e nreinstall av forceware-driveren. Om Lostoblivion mener at det blir mindre stress å installere XP (totaltsett) skal jeg ikke si noe på. Hva Vista angår generelt skal jeg ikke blande opp i denne diskusjonen, men akkurat dette tilfellet ville jeg ivhertfall betegnet som mye lettere å fikse, enn å installere et nytt OS. Kjører vel selv "dual-boot", men da av helt andre grunner. Endret 8. desember 2007 av andrull Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Har XP og Vista jeg og ja. Jeg har faktisk ikke reinstallert noe som helst OS etter at jeg bytta ut hovedkortet mitt, så kanskje derfor jeg har et litt ustabilt system, hehe. Brukt natten på dette. Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Om du har byttet hovedkort anbefaler jeg sterkt å reinstallere OS. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Om du har byttet hovedkort anbefaler jeg sterkt å reinstallere OS. Hvis det var tilfellet. Så ville han ikke kunne starte windows. Starter windows, er ikke HK byttet problemet Btw folkens med GT. Mine to GT kort er nettopp innstallert og jeg prøver å spille crysis. Det går veldig bra en stund, men så fryser maskinen seg. Jeg har innstallert nTune som og satt på lyder når kortene går over 80 grader. Denne lyden har kommet opp, men forsvunnet igjen og jeg har ikke merket noe til at viftene øker hastigheten heller (de kjører relativt lydløst fraktisk..) Mulig å stille viftefart med Rivatuner elns? Jeg tipper det er skjermkortene som blir for varme.. Men synes det er merkelig at viften ikke kjører seg opp for å kjøle ned kortet... Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Ja, prøv å still viftene til 100% i RivaTuner. Lenke til kommentar
ticket2fly Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Ja, prøv å still viftene til 100% i RivaTuner. Ved 100% så høres jo vifta ut som et fly klar for take off.....jeg har stilt mitt kort til 50 % og syntes det funker bra iforhold til kjøling vs. støy. Bruk som haxy sier RivaTuner for å sette viftehastighet. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Jeg satt på Event Log i nTune nå, ser ikke ut til å ha gått over 80 grader denne gang. Spilte crysis i ca 1 time (noe som gir en relativt godt grunnlag for måling (?) Er litt lei nå pga jeg sliter litt med å komme meg videre, spilt samme 10min på ny 3 ganger nå .. utrolig kjedelig Skal prøve Call of Duty 4 som har hengt seg vær gang jeg starter spillet... Håper det HADDE(fortid ) noe med temp'n å gjøre Lenke til kommentar
marius883 Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Snakket med komplett.no i går, angående mitt 7800GTX som minnet viser seg å være svidd på, og jeg skulle bare sende inn kortet, og fikk da velge mellom å få tilbake pengene eller få et nytt skjermkort. valgene jeg fikk angående skjermkort var 8800GTS 640MB likt som det jeg har (frister med sli) eller et 256MB 8800GT! Hva synes dere jeg skal velge? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Uten tvil 8800GTS640. SLI er jo en ting, men ville nok valgt 8800GTS uansett. 256MB blir altfor lite i nyere spill. Ivhertfall når valget står mellom 8800GTS640MB. Endret 9. desember 2007 av andrull Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Jeg hadde spurt om jeg kunne betale litt cash, for og få 512MB 8800 GT Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Jeg hadde spurt om jeg kunne betale litt cash, for og få 512MB 8800 GT Er vel strengt tatt enda bedre med 8800GTS640mb sli. (+ billigere i dette tilfellet) Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Ville gått for SLi ja... Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Jeg hadde spurt om jeg kunne betale litt cash, for og få 512MB 8800 GT Er vel strengt tatt enda bedre med 8800GTS640mb sli. (+ billigere i dette tilfellet) Åja, beklager, så ikke før nå at han hadde et kort fra før av Da ville jeg gått for GTS kortet ja Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Reparert 8800GTX kortet mitt nå Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Er bare en midlertidig løsning da jeg skal få kjøpt meg et ordenlig potmeter nå har jeg noe klumpete greier jeg fikk på skolen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå