Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mine egne erfaringer sier at Vista forceware'n er mindre stabil mtp. klokking og under spilling, enn det XP forceware'n er. Derfor råder jeg deg til å bytte til XP.

Du kan få DX10 funksjoner i Crysis i XP også, dersom det er det det står på.

Ble mange det'er på rad :p

Lenke til kommentar

:nei:

Hvis forcewaredriveren først har klikket en gang (som regel pga overklokking ved en annen anledning) så vil du bli nødt til å resintallere/installere en ny driver. Å reinstallere har ikke alltid fungert 100% for meg, og det å slette fullstendig + gjerne en nyere driver er absolutt å anbefale. :)

XP eller vista, det er fortsatt Beta drivere. :)

Mine egne erfaringer sier at Vista forceware'n er mindre stabil mtp. klokking og under spilling, enn det XP forceware'n er. Derfor råder jeg deg til å bytte til XP.

Du kan få DX10 funksjoner i Crysis i XP også, dersom det er det det står på.

Det kan nok sikkert stemme, men man bytter gjerne ikke ut OSet pga at en driver klikket en gang pga man klokket for mye, det sier vel nesten seg selv?!

Som sagt så har det skjedd en feil i driveren, og etter mine erfaringer er en reisntall/avinstallering av driveren måten å bli kvitt problemet.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Enda enklere å ta e nreinstall av forceware-driveren. ;)

Om Lostoblivion mener at det blir mindre stress å installere XP (totaltsett) skal jeg ikke si noe på. Hva Vista angår generelt skal jeg ikke blande opp i denne diskusjonen, men akkurat dette tilfellet ville jeg ivhertfall betegnet som mye lettere å fikse, enn å installere et nytt OS.

Kjører vel selv "dual-boot", men da av helt andre grunner. :p

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Om du har byttet hovedkort anbefaler jeg sterkt å reinstallere OS.

Hvis det var tilfellet. Så ville han ikke kunne starte windows. Starter windows, er ikke HK byttet problemet ;)

Btw folkens med GT.

Mine to GT kort er nettopp innstallert og jeg prøver å spille crysis. Det går veldig bra en stund, men så fryser maskinen seg. Jeg har innstallert nTune som og satt på lyder når kortene går over 80 grader. Denne lyden har kommet opp, men forsvunnet igjen og jeg har ikke merket noe til at viftene øker hastigheten heller (de kjører relativt lydløst fraktisk..) Mulig å stille viftefart med Rivatuner elns? :) Jeg tipper det er skjermkortene som blir for varme.. Men synes det er merkelig at viften ikke kjører seg opp for å kjøle ned kortet...

Lenke til kommentar

Jeg satt på Event Log i nTune nå, ser ikke ut til å ha gått over 80 grader denne gang. Spilte crysis i ca 1 time (noe som gir en relativt godt grunnlag for måling (?)

Er litt lei nå pga jeg sliter litt med å komme meg videre, spilt samme 10min på ny 3 ganger nå .. utrolig kjedelig :p

Skal prøve Call of Duty 4 som har hengt seg vær gang jeg starter spillet... Håper det HADDE(fortid :p) noe med temp'n å gjøre ;)

Lenke til kommentar

Snakket med komplett.no i går, angående mitt 7800GTX som minnet viser seg å være svidd på, og jeg skulle bare sende inn kortet, og fikk da velge mellom å få tilbake pengene eller få et nytt skjermkort.

valgene jeg fikk angående skjermkort var 8800GTS 640MB likt som det jeg har (frister med sli) eller et 256MB 8800GT!

Hva synes dere jeg skal velge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...