WheelMan Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Du har PM simalarion Lenke til kommentar
x-ith Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Jeg fant ikke noe om krav for PSU-uttak før jeg bestilte 8800GTX600M, da jeg fikk kortet var det kobling for to 6-pins koblinger mot PSUèn, men bare en kobling fra PSUèn. Er det mer shopping før jeg får brukt skjermkortet, eller holder det med en av de strømkontaktene!? Endret 6. desember 2007 av x-ith Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Jeg fant ikke noe om krav for PSU-uttak før jeg bestilte 8800GTX1900MHz, da jeg fikk kortet var det kobling for to 6-pins koblinger mot PSUèn, men bare en kobling fra PSUèn. Er det mer shopping før jeg får brukt skjermkortet, eller holder det med en av de strømkontaktene!? Det følger med en overgang for en til vel? Lenke til kommentar
x-ith Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Det stod at en ikke skulle bruke adaptere for å få koblingene til å funke, at det måtte være to 6-pins kontakter Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Det stod at en ikke skulle bruke adaptere for å få koblingene til å funke, at det måtte være to 6-pins kontakter Det følger med Molex til 6pin overgang, to stykker. i eska Lenke til kommentar
x-ith Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Nei, er bare skjermkabeladapter og RGB-kabel som medfølger. Har det jeg linket til i tråden over, fra XFX. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Nei, er bare skjermkabeladapter og RGB-kabel som medfølger. Har det jeg linket til i tråden over, fra XFX. Merkelig... Tror alle PCI-Express skjermkort jeg har hatt så har det fulgt med Molex til 6pins overganger Lenke til kommentar
marius883 Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Ja det var merkelig! fulgte også med en sånn overgang på mitt xfx 8800gts. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Har sett at (spesielt) XFX ikke sender med slike adaptere med sine skjermkort, noe som kan være litt frustrerende mange, og som trekker ned litt av det kvalitetsinntrykket jeg har av XFX. Club3D sitt 8800GTX har ivhertfall med dette i bundelen. Og jeg vet mange andre også gjør det samme. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Første Club3D GeForce 8800 GTX-en jeg kjøpte var bundla med sånn derre TV-kabel, to DVI <-> analog-adaptere, og en 2 x 4-pin (molex) til 6-pin. Denne var også ikke "farga" med Club3D sin stil, men stock nVidia stil. Den andre jeg kjøpte (for 1 1/2 uke siden) var bundla med en annen, mindre TV-kabel, én DVI <-> analog-adapter, og INGEN 2 x 4-pin (molex) til 6-pin. Så måtte gå og kjøpe i butikken til grådige 88 kroner. Litt irritert på Club3D. Denne hadde Club3D-stilen da. Lenke til kommentar
marius883 Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Er vist flere merker som har begynt å kutte ned på bundelen da ser jeg, og dette er jo litt synd. F.eks med mitt EVGA 7800GTX som jeg kjøpte for leeenge siden fulgte det med 2 stk. Dvi-vga adaptere, 2 spill, en video kabel med komponent og greier samt en 4pin-molex overgang. Mens 8800GTS kortet jeg kjøpte i sommer var bundelen: et spill (lost planet), ên dvi-vga adapter, en s-video kabel, og en 4pin-molex overgang. Edit: tar med en kjapp ot med det samme! Hvor lang garanti/reklamasjon er det på et skjermkort? Grunnen til at jeg spør er at mitt gamle 7800GTX som jeg hadde i gamle pcen er dødt, tror det har blitt litt for hett for det, men vet ikke om dette går på garanti/reklamasjon? kortet er kjøpti i august i fjor. Endret 7. desember 2007 av marius883 Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 2 år garanti og 5 års reklamasjon på alt av datautstyr som default. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Netshop selger GTX til 3295,- på julekalender tilbud i dag. Lenke til kommentar
x-ith Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Vil helst ikke lese om tilbud dagen etter jeg har mottat skjermkort Om det med adaptere, så står det på monteringsanvisningen at det ikke må benyttes hverken Y-splitter (som virker forståelig nok) eller 4- til 6-PINS molex. Hvorfor? Jeg kan ikke forstå annet enn at det bare er XFX som ikke støtter adaptere for å gi nok strøm til skjermkortet. Og jeg har ikke lyst å bryte garantien på dette området heller. Er det noen som vet spesifikt hvor mye og hvor jevn strøm det går på hhv. 6-PINS molex og 4-PINS molex? Har som nevnt bare en 6-PINS molex fra PSU, og skulle helst hatt skjermkortet med full effekt. Kjedlig å kjøpe et skjermkort jeg ikke vet klarer å kjøre med full ytelse om jeg bare bruker en av to strømkoblinger. Endret 7. desember 2007 av x-ith Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg har brukt en y-splitter på mitt 8800GTX siden jeg fikk det. Dvs det kom en kabel fra PSU til 2 stk 2*4. Fungerte fint det. Lenke til kommentar
x-ith Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Etter å ha snakket med "komplett" fikk jeg høre at det ikke var farlig å prøve med bare en av de to molexène. Prøvde å boote men da kom en pipelyd, så jeg skrudde av og tok ut skjermkortet. Da jeg bootet fikk jeg feilmelding om at OC failed. Jeg bruker bare Asus AI-booster, men vet ikke om det skulle ha noe å si for hvorvidt skjermkortet skulle funke. Noen med erfaringer om dette? EDIT: PSU er på 450W Endret 7. desember 2007 av x-ith Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 hvor stor er psuen din? Lenke til kommentar
Tornado78 Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Hvilken Forseware er best til 8800GTX SLI i vista x32 Den nye vista 169.13, last ned her. Last ned også denne Hotfixen som kom 3 dager siden. Jeg sendte mail til M$ fra den linken Har fått en mail med Hotfix tilbake (KB945149), har ikke fått prøvd den enda da jeg sitter på jobb Er det noen andre som har prøvd den? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Etter å ha snakket med "komplett" fikk jeg høre at det ikke var farlig å prøve med bare en av de to molexène. Prøvde å boote men da kom en pipelyd, så jeg skrudde av og tok ut skjermkortet. Da jeg bootet fikk jeg feilmelding om at OC failed. Jeg bruker bare Asus AI-booster, men vet ikke om det skulle ha noe å si for hvorvidt skjermkortet skulle funke. Noen med erfaringer om dette? EDIT: PSU er på 450W Du MÅ ha begge tilkoblet. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Hvilken Forseware er best til 8800GTX SLI i vista x32 Den nye vista 169.13, last ned her. Last ned også denne Hotfixen som kom 3 dager siden. Jeg sendte mail til M$ fra den linken Har fått en mail med Hotfix tilbake (KB945149), har ikke fått prøvd den enda da jeg sitter på jobb Er det noen andre som har prøvd den? Ja, det virker som den faktisk ødela. Mulig det bare er overklokken min som er ustabil og har ikke prøvd det så mye fordi jeg hadde eksamen i dag, men etter noen par sekunder i Crysis så droppe FPSen ned til 8 FPS! (not) Får ikke avinstallert den heller. Men skal teste litt mer så jeg kan si det sikkert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå