Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, GANSKE! F eks helt i starten i spillet når man ser den porten blir åpnet med masse lys og stasj var det ca 50 FPS, nå er det ca 160 FPS. Men der er det ikke så krevende da. Steder hvor det var 20 FPS er det nå 30 FPS, steder hvor det var 30 FPS er det nå mellom 40 og 50 FPS. Veldig bra. Virker som den booster FPS hvor den kan, fordi det er ofte stor forskjell på min FPS og maks FPS. Veldig bra! Og jeg har bare installert 169.13 beta.

Men jeg har opplevd dette med både klokket og stock grafikkort:

post-89409-1196939673_thumb.jpg

Hva skjer med det? Har noe med HDR å gjøre, for når jeg skrur det av (r_HDRRendering 0) så forsvinner det og det skjer bare når jeg sikter med et våpen. I tillegg så blinker vannet etc. Masse merkelige artifacts. Skal sies at grafikkortene mine blir ganske varme (det ene blir over 90 grader). Er det simpelt hen for varmt?

KAN NOEN SI MEG HVORDAN MAN FJERNER DEN GRØNNE TISSEN MIDT PÅ SKJERMEN?!?!?! :yucky::rofl:

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar

8800GT

EK Fullcover vannblokk

Idle 38C (før 54C)

Load 52C (før 74C)

Kan virke som om kjølepastaen jeg brukte ikke var helt fantastisk, men det er jo ikke å få tak i, venter på en dose AS5 jeg kjøpte på ebay, ble faktisk bare 49,- inkl frakt. Vesentlig billigere enn i Norge.

post-8301-1196948353_thumb.jpg

post-8301-1196948371_thumb.jpg

post-8301-1196948387_thumb.jpg

post-8301-1196959531_thumb.jpg

Endret av hifiking
Lenke til kommentar

Hvordan tror dere maskina mi kjører Crysis når jeg får hivd inni dette utstyret?:

AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz

Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB

Gainward GeForce 8800GT 512MB GDDR3

blir det spillbart? :)

og forresten: Tror dere det kan klokkes mye uten og skifte kjøler? :)

Endret av minotir
Lenke til kommentar
Hvordan tror dere maskina mi kjører Crysis når jeg får hivd inni dette utstyret?:

joda, men prøv demoen. Så finner du det fort ut :)

Lenke til kommentar

joda, men prøv demoen. Så finner du det fort ut :)

ok :)

Da lurer jeg bare på det andre spm. mitt :p

Lenke til kommentar
ok :)

Da lurer jeg bare på det andre spm. mitt :p

Har sett det spml så mange ganger før, at jeg orka ikke å lese igjennom posten. Sry :p

Joda, men de er utrolig bråkete på full hastighet. Mine to (som jeg innstallerte i dag...) bråkte utrolig mye ved første oppstart. Etter det har de vært ca. på det gamle GTS kortet mitt sitt lydnivå. Har ikke sjekka temp's enda. Sitter med åpent kabinett pga jeg ikke er helt ferdig med kabler + et trådløs kort skal inn... Men jeg sjekka med fingen, og kjølerene var varme! :p Jeg har en MIST vifte som blåser rett på kortene

Lenke til kommentar

Har funnet problemet med Club3D 8800GTX-en min. Den kom nesten opp i 100 grader på GPU og minne når jeg spilte Crysis og Oblivion. Nå har jeg renset kjøleribba. Tok av dekselet som ligger over kjøleribben og der under var det nesten helt tett av støv i rillene som vifta skal blåse gjennom. Nå får jeg maks 83/84 grader i Crysis og 86/87 grader i Oblivion på GPU. Bruker å ta fast travel til Withmond farm som ligger utenfor Anvil i Oblivion. Her er det mye gress og skjermkortet blir varmet opp maks.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Har funnet problemet med Club3D 8800GTX-en min. Den kom nesten opp i 100 grader på GPU og minne når jeg spilte Crysis og Oblivion. Nå har jeg renset kjøleribba. Tok av dekselet som ligger over kjøleribben og der under var det nesten helt tett av støv i rillene som vifta skal blåse gjennom. Nå får jeg maks 83/84 grader i Crysis og 86/87 grader i Oblivion på GPU. Bruker å ta fast travel til Withmond farm som ligger utenfor Anvil i Oblivion. Her er det mye gress og skjermkortet blir varmet opp maks.

Gjelder alle gtx kort dette(med stock kjølerI), helt oå trynet at plast lokket er skrudd fast med mange bittesmå skruer. Støvet blir sugd inn og mye stopper på alle de små kjøle rillene på veien ut andre siden.

Edit

Gjelder forøvrig mange stock kjølere men kjøleren på Gtx er ekstra ille, produsentene brudet gjøre lokket lettere å få av og nevne i manualen at viften må gjøres ren da det faktisk kan ødlegge kortet.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...