Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
(GTX ligger ned rundt 2500kr nå)
HVA?!?!?! Jeg kjøpte nettopp et GTX til 3400 kroner, ikke si at de har senket prisen allerede? Du mener vel GTS?

Fått det nå forresten, sitter i kassa og festa til det nye hk. Men har ikke helt sett til noen bedre ytelse i det hele tatt, så tror noe er feil...fikk til og med 400 poeng mindre i 3DMark06 (foreløpig stock). Må jeg reinstallere 3DMark06 for at den skal reagere?

En annen ting, jeg installerte bare driverne til nVidia, burde jeg heller avinstallere de gamle først og så installere på nytt? For FPSen i Crysis er dønn lik, selv om det står at SLI er enabled...

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar

GT er litt vassere, men koster jo også litt mer (sist jeg sjekket).

HVA?!?!?! Jeg kjøpte nettopp et GTX til 3400 kroner, ikke si at de har senket prisen allerede? Du mener vel GTS?

Fått det nå forresten, sitter i kassa og festa til det nye hk. Men har ikke helt sett til noen bedre ytelse i det hele tatt, så tror noe er feil...fikk til og med 400 poeng mindre i 3DMark06 (foreløpig stock). Må jeg reinstallere 3DMark06 for at den skal reagere?

En annen ting, jeg installerte bare driverne til nVidia, burde jeg heller avinstallere de gamle først og så installere på nytt? For FPSen i Crysis er dønn lik, selv om det står at SLI er enabled...

Enten mener han GTS eller så tenker han på brukte kort.

Endret av Intern
Lenke til kommentar

Jeg nådde målet mitt:

post-89409-1196218629_thumb.jpg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Og det nye hk gjorde susen etter litt tweaking.

post-89409-1196218676_thumb.jpg

Men jeg har ikke skjønt hvordan man får RivaTuner til å skru opp viftehastigheten for begge korta, det ser ut som den bare gjenkjenner ett kort?

post-89409-1196218785_thumb.jpg

Noen gode råd? I tillegg til dette viser GPU-Z at SLI er deaktivert? Må være feil...

post-89409-1196218785_thumb.jpg

Oj! Ble mange bilder det, får ikke hjelpe, jeg er i ekstase! :w00t:

post-89409-1196218854_thumb.jpg

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar

QX6700ES @ 3.6, duh... Menneh. Noe sier meg at SLI virkelig ikke gir så bra ytelse som de skryter av. Vurderer å levere tilbake kortet... Fikk så godt som ikke noe bedre FPS i Crysis på Very High (kanskje 1 FPS). Merka mer av å defragmentere harddiskene. Kanskje 4-5 bedre FPS på det jeg pleide å spille på. Enten er Crysis veldig dårlig med SLI, eller så er SLI dårlig. Skikkelig skuffa her, ettersom 3400 kroner ikke er lite for meg. :cry::shrug:

Kan noen overbevise meg om at Crysis' neste patch vil fikse dette?

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar

Har ikke prøvd så mye egentlig, kan sikkert klare mer, men stoppet da super-pi begynte å virke ustabilt da det "har sluttet å virke og må avsluttes" ca 20 % av gangene jeg starta en 1M run. Håper virkelig Crytek lager god støtte for SLI, for det første fordi de tross alt sier at spillet er lagd med grunnlag i 8800-serien, og at jeg virkelig kjøpte enda en bare for Crysis (i første omgang hvertfall).

Intern, hva får du av poengfordeling i 3DMark06 med oppsettet i sig-en din?

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar
Jo, den har støtte for det, men den drar ikke fordelsmessig nytte av det.

Det "eneste" PCI-E 2.0 gjør er jo å dobble overføringshastigheten pr kanal.

Ettersom 8800GT eller noe annet skjermkort på markedet i dag er langt unna å selv kunne utnytte halvparten av denne overføringshastigheten, så vil de ikke høste noen ytelemessige fordeler.

Har du en bil med en maksfart på 120KM/t, og du kjører på en motorvei med 200KM/t fartsgrense, så hjelper det ikke noe på ytelsen om man bygde en motorvei der fartsgrensen var 400KM/t.... Bilen ville fortsatt vært den samme gammle....

Med andre ord så trengs det nyere og langt raskere skjermkort for å kunne utnytte PCI-E 2.0.

PCIe 2.0 dreier seg om mye annet enn bare overføringshastighet.

Lenke til kommentar

Jaja, uansett synes jeg Ultra-en yter veldig bra i forhold til mine GTX SLI... Det er også nevneverdig å si at kortene mine er sinnsykt varme, klokker de inn på 600 MHz/2000 MHz/1600 MHz (core, memory, shader), og coren ligger på 56 grader på begge kjernene og 85 grader og 72 grader på diode, selv om bare den ene vifta jobber 100 % på hovedkortet. Noen tips til å kjøle det ned annet enn å sende PC-en til Pluto? Vurderer å kjøpe to av de største viftene (92mm?) og feste de over kortene med gummistrikk... Har også tenkt på HR-03 Plus, men blir så forbanna dyrt for noen antivarmedingser!

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar
Hva med 320MB GTS?

GeForce 8800GTS til kanonpris!

EVGA GeForce 8800GTS 320MB GDDR3 HDCP, PCI-Express, 2xDVI-I, 320bit

før: 1950,- 1595,-

Oops, glemte link :p

Her :)

Slettes ikke dumt valg det heller! Men hva er kraftigst av de to?

for å oppklare litt:

dårlig til bra: GTS - GT - GTX - Ultra

nye GTS vil ligge mellom GTX og Ultra ser det ut som.

dersom han ikke har planer om å kjøpe større skjerm på en stund enda så vil GT være mer enn bra nok. jeg sitter selv på et GTS 320 med en 22" skjerm (1680*1050) og merker at skjermkortet er litt svakt i de mer krevende spilla. i crysis så ligger jeg rundt 30 fps på medium.

og som du ser så overklokker jeg litt også.

men til dere som vurderer å kjøpe nytt skjermkort til crysis nå, dere bør om mulig vente til neste generasjon. pga dårlig sli støtte så vil det være mer å hente på det. dessuten er vel ikke 9800 serien til nvidia langt unna heller (har hørt 1 kvartal 08)

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere meg, men jeg prøver likevel :)

45MHz på hver kjerne, altså 45x4 gir jo litt høyere score på cpu delen, men jeg tror det har mer å si for skjermkortene.... jo høyere klokk på cpu jo bedre greier den å " drive " skjermkortene.

Altså jo større baller jo mere kraft til å drive "kølla" :mrgreen:;)

Lenke til kommentar
Jeg gikk fra 6777p (1 stk. 7900GTX) til 10700p (2 stk 7900GTX) i 3DMark06. Grei økning :)

Jeg bare lurer: åssen CPU var det der med? :ermm:

Jaja, uansett synes jeg Ultra-en yter veldig bra i forhold til mine GTX SLI... Det er også nevneverdig å si at kortene mine er sinnsykt varme, klokker de inn på 600 MHz/2000 MHz/1600 MHz (core, memory, shader), og coren ligger på 56 grader på begge kjernene og 85 grader og 72 grader på diode, selv om bare den ene vifta jobber 100 % på hovedkortet.

Det der er ingenting :p, når den nærmer seg 100 er det på tide og sakke ned, og du har ganske langt igjen ;)

Lenke til kommentar

Enten mener han GTS eller så tenker han på brukte kort.

Stemmer. Hvis du leste setningen min før parentesen hadde du kanskje skjønt det LostOblivion. ;)

Det beste valget er vel egentlig å se seg om etter brukte GTX/Ultra siden disse gir mye mer for pengene (GTX ligger ned rundt 2500kr nå)

Beklager om jeg uttrykte meg litt dårlig. :)

Ser ut som det blir ny GTS og ikke GTX på meg :) men er Ultraen så mye bedre? Er det ikke klokk?

Stemmer, Ultra klokker bedre. :) (Annen kjerne-revisjon, høyere kjernespenning og slakkere minnetimings).

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...