Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper

simalarion

Anbefalte innlegg

Har man litt stor skjerm, (se min 24") så blir det ikke så altfor galt å se en firakntet route med størrelsen 1600x1200. Eller en 1280x1024, som da faktisk blir like stor som en 17" skjerm. hensikten med stor skjerm blir naturligvis borte, men i desperate situasjoner, så kreves desperate løsninger. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, "den lille ruten" er størrelsen på den gamle skjermen din. ;) Ellers kan du skru på med 1280 by 1024 (hvis du har 1600 by 1200 native) og fyre opp med minste AA-en, det gir som regel gode resulater.

Jeg har en 8800 GTX...med enda en på vei. :love: (Og et EVGA nForce 680i SLI, så jeg også kan klokke Q6600-en min.) Samme som deg faktisk, OcMax, Club3D. :)

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar

Jo, den har støtte for det, men den drar ikke fordelsmessig nytte av det.

Det "eneste" PCI-E 2.0 gjør er jo å dobble overføringshastigheten pr kanal.

Ettersom 8800GT eller noe annet skjermkort på markedet i dag er langt unna å selv kunne utnytte halvparten av denne overføringshastigheten, så vil de ikke høste noen ytelemessige fordeler.

Har du en bil med en maksfart på 120KM/t, og du kjører på en motorvei med 200KM/t fartsgrense, så hjelper det ikke noe på ytelsen om man bygde en motorvei der fartsgrensen var 400KM/t.... Bilen ville fortsatt vært den samme gammle....

Med andre ord så trengs det nyere og langt raskere skjermkort for å kunne utnytte PCI-E 2.0.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Har sett det jeg også, er noen hundrelapper dyrere. Men som eneste webshop som har GT inne (etter hva jeg har sett) er det utrolig at det ikke blir utsolgt

Vente til mnds skifte da de fleste får lønn, kanskje det forsvinner litt da... ;)

Er også mulig at folk venter på nye GTS som faktisk er rett rundt hjørnet..

Lenke til kommentar

Kanskje de rapporterer de som inne bare for at folk skal bestille fra dem. :p

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg defragmenterte harddiskene på maskinen min, økte FPSen i Crysis med 5 hvor 20 FPS før, 8 hvor 25 FPS før etc. Gjør det selv, lager gode resultater!
Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar

Hei.

Har tenkt å kjøpe meg ny pc nå, til ca 18k. Hadde tenkt å gå for 8800 ultra fra Asus, men nå ser jeg at det er et nytt kort som kommer om 2 uker, gts. Er det virkelig slik at det er like bra som eksisterende ultra? Er det skikkelig dumt å kjøpe ultra nå?

Lenke til kommentar

Ultra blir litt waste-of-money ja, men det spørs hvilken oppløsning du sikter etter? Generelt er GTX/Ultra å foretrekke i oppløsninger ifra 1600x1200/1680x1050 og opp med høye grafikkinnstillinger (Pga mer minne). Det beste valget er vel egentlig å se seg om etter brukte GTX/Ultra siden disse gir mye mer for pengene (GTX ligger ned rundt 2500kr nå).

Lenke til kommentar

Har en bror som skal kjøpe seg nytt skjermkort, og han skal selvsagt ha nvidia!

Så la jeg merke til at det også har kommet en versjon av 8800GT med 256MB minne, vil han merke stor forskjell mellom 256 og 512mb når han kun spiller wow og bf2 for det meste.

Kan jo også nevne at han bruker en 19" skjerm med 1280*1024 oppløsning.

Resten av PC-en er: amd x2 4200+, 2 gig ram og fra før har han et 6800 kort.

Lenke til kommentar
Har en bror som skal kjøpe seg nytt skjermkort, og han skal selvsagt ha nvidia!

Så la jeg merke til at det også har kommet en versjon av 8800GT med 256MB minne, vil han merke stor forskjell mellom 256 og 512mb når han kun spiller wow og bf2 for det meste.

Kan jo også nevne at han bruker en 19" skjerm med 1280*1024 oppløsning.

Resten av PC-en er: amd x2 4200+, 2 gig ram og fra før har han et 6800 kort.

Ingen av de spillene vil komme over 256MB i den oppløsningen, så et 256MB kort ville holdt om han bare spiller de to spillene. (eller lignende spill)

Det kan nok tenkes at han bruker mer enn 256MB på de nyeste spillene som WIC og Crysis dog.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...