Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Minnebussen vil nok bremse en del da ja.

Men med Crysis har vi jo også en annen ting. Skal du klare å bruke noe særlig over 550-600MB minne uten å tweake(bare med å kjøre i Very High, med AA i oppløsning) blir uansett 8800GT for svakt til å kjøre Crysis flytende. (SLi blir da eneste mulighet) Tingen hadde jo vært flere minnebrikker istedet for bare å bytte ut de eksisterende(slik at vi hadde fått 512-bit i stedet), men da hadde nok kortet blitt ytteligere dyrere.

Dog tror jeg ikke 8800GT kommer i 1GB-versjon, men derimot nye G92-baserte GTS. Men der får vi nok samme antall brikker(les: nVidia bytter ut nåværende brikker med større), og derfor fortsatt 256-bit minnebuss.

Lenke til kommentar
Haddet jeg vist at GTX holdt over 1 år haddet jeg kjøpt sli hovedkort, iriterer div kroppsdeler av meg at jeg ikke får spillt Crysis med grei fps.
Ville du kjøpt (enda?) en GTX nå eller vente til nye GTS og kjøpt to?

Hadde Nvidia sagt at de ikke hadde tenkt til å opprettholde 1 års syklusen på ny generasjon og halvårsyklusen på ny halvgenerasjon hadde jeg kjøpt GTX for lenge siden *smått irritert*

Lenke til kommentar
Haddet jeg vist at GTX holdt over 1 år haddet jeg kjøpt sli hovedkort, iriterer div kroppsdeler av meg at jeg ikke får spillt Crysis med grei fps.

Hadde Nvidia sagt at de ikke hadde tenkt til å opprettholde 1 års syklusen på ny generasjon og halvårsyklusen på ny halvgenerasjon hadde jeg kjøpt GTX for lenge siden *smått irritert*

Hehe, jeg husker nerdevennene mine som sa jeg gjorde en feil med å kjøpe GTX på vårparten, da 9800 og de nye HD kortene fra ATI var "rett rundt hjørnet". Oh, sweet revenge :p

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar

Hehe, jeg husker nerdevennene mine som sa jeg gjorde en feil med å kjøpe GTX på vårparten, da 9800 og de nye HD kortene fra ATI var "rett rundt hjørnet". Oh, sweet revenge :p

Husker godt at folk maste om dette ja! :D Ser jammen ut som det var smart å kjøpe gtx samme dag som det kom i butikkene for første gang! Folk har ikkje tapt så veldig mye ved å kjøpe gtx for ca 5200 kr da det kom ut.

Lenke til kommentar

nei 8800 korta har hold seg godt i pris. selv kjøpte jeg mitt 8800 GTS 320 kort for 2295,- på tilbud den 10. april i år.

7800GT kortet mitt som jeg handla høsten 2005 for 3495,- derimot, der var ble det litt mer tap :p

solgte der for 90 inkludert frakt på samme tid som jeg kjøpte 8800GTS

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Dem yter utrolig bra når dem har støtte

Vet ikke om cod4 krever så mye egentlig, men de drar det lett med alt på max, utrolig fin flyt i spillet.

Scorer 18200 i 3DMark06 med kortene på default og Q6600 @ 3,6

men blir spennende å teste sli, virker som det er litt mer støtte.. og hvert kort er jo raskere i seg selv.

måtte ned på medium i crysis som ikke støtter crossfire. og et kort i crysis holdt ikke helt mål ;P

Lenke til kommentar
Hellige ørretvandring batman!

Fikk nettopp høre av ps.no at det kansje kommer inn en liten forsyning av nye kort neste uke!

Det KLØR i fingra etter å sette denne kjøleren på et nytt 8800 gt og begynne overklokkingen

Funnet noen webshops som tar inn den kjøleren? :) Jeg har tenkt litt på at bytte av kjøler ikke er så altfor dumt da jeg hører at GT bråker mer enn GTS og jeg synes GTS lager litt mye lyd...

Jeg skal selv ha 2x GT btw.. :)

Lenke til kommentar

Jeg tenker å kjøpe 2x GT jeg og. Og evt kjøpe meg en EVGA 680i SLI hvis ikke Asus gir ut en klokkbar bios til Q6600 snart.

Er det noen særlig vits i å kjøpe de allerede overklokkede modellene (XT og XXX) hvis man uansett har tenkt til å overklokke de selv? Jeg mener, de "vanlige" GT-ene klokker antakelig like bra hva?

Lenke til kommentar
Jeg tenker å kjøpe 2x GT jeg og. Og evt kjøpe meg en EVGA 680i SLI hvis ikke Asus gir ut en klokkbar bios til Q6600 snart.

Er det noen særlig vits i å kjøpe de allerede overklokkede modellene (XT og XXX) hvis man uansett har tenkt til å overklokke de selv? Jeg mener, de "vanlige" GT-ene klokker antakelig like bra hva?

Eneste er vel at det er litt bedre vifter på disse kortene. (noe jeg tviler litt på da klokken ikke er noe å skrike hurra for) Det med garanti kan også være et ankepunkt, men hvis du først er en "overklokker" vil du trolig gå lengre enn de kortene anyway...

Jeg går for standard tenker jeg, men tror kanskje det blir det første som kommer i butikken jeg velger! :D:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...