Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper

simalarion

Anbefalte innlegg

Det sier seg vel egentlig selv, LostOblivion?

GTX yter bedre enn GT på alle oppløsninger (såfremt ikke CPU bremser).

Står det ikke på penger, så vil GTX være et bedre valg.

Eneste jeg ikke er helt sikker på, er en veldig overklokket GT mot en veldig overklokket GTX, da GT'en overklokker lengre enn GTX.

Endret av Intern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I dag fikk jeg mine to 8800GT :D

Kjører crysis på very high i 1650x1050 med alt stock :love: (litt lav fps for min smak men det blir bedre med litt overklokking)

Hvordan er lydnivået på GT'ene forresten? Har du muligheten til å sammen ligne mellom GT og GTS? Hva ligger temp på når du har to vs. en? :D:p

Det sier seg vel egentlig selv, LostOblivion?

GTX yter bedre enn GT på alle oppløsninger (såfremt ikke CPU bremser).

Står det ikke på penger, så vil GTX være et bedre valg.

Eneste jeg ikke er helt sikker på, er en veldig overklokket GT mot en veldig overklokket GTX, da GT'en overklokker lengre enn GTX.

Vil nå si at GT har utrolig mye mer bangforbuck da.. =) Jeg tviler på at det er så mange som ikke har en begrensing i pengepungen, tviler enda mer på at de som ikke har det. Vurderer å kjøpe et billigere kort.. :p

Men mellom 2x GT og 1x GTX er jo valget klart. Jeg har selv et GTS kort nå, men dette byttes mot 2x GT da det nesten er billigere.. :S (er billigere når jeg i tillegg for solgt mitt GTS kort)

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar
Vil nå si at GT har utrolig mye mer bangforbuck da.. =) Jeg tviler på at det er så mange som ikke har en begrensing i pengepungen, tviler enda mer på at de som ikke har det.
Han spurte faktisk om ytelsen, ikke ytelse vs pris.

Ville du heller hatt to GTX i sli hvis det ikke hadde stått om pengene?
Lenke til kommentar
Vil nå si at GT har utrolig mye mer bangforbuck da.. =) Jeg tviler på at det er så mange som ikke har en begrensing i pengepungen, tviler enda mer på at de som ikke har det.
Han spurte faktisk om ytelsen, ikke ytelse vs pris.

Ville du heller hatt to GTX i sli hvis det ikke hadde stått om pengene?

Et tips kan også være å ta en titt i på bruktmarkedet, da du får et brukt gtx til under 3000kr!

Lenke til kommentar

Driver signering på Vista 64 plager livet av meg, feks riva tuner blir med gjevne mellomrom stoppet av denne nazi sikkerheten (har jo slått av brukerkontroll, da går jo vista av hengslene og kan ikke få bitchet nok om at det er slått av).

Er det mulig å få slått av driversignereing for alltid? (f8 varianten må du gjøre hver gang du logger på).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Driver signering på Vista 64 plager livet av meg, feks riva tuner blir med gjevne mellomrom stoppet av denne nazi sikkerheten (har jo slått av brukerkontroll, da går jo vista av hengslene og kan ikke få bitchet nok om at det er slått av).

Er det mulig å få slått av driversignereing for alltid? (f8 varianten må du gjøre hver gang du logger på).

heeelt feil plass å spørre. prøv her heller.

Lenke til kommentar

Er jo et klassisk symptom på for høy klokk det heanwi. Høyere spenning er den sikreste løsningen for å komme lenger, men med litt flaks kan muligens også lavere temperatur få deg gjennom en runde 3DMark. Men det må man jo bare prøve seg frem med, siden disse kortene øker frekvensen i relativt store trinn kan det godt hende at trinnet under (det du klarer 3DMark med) er helt på grensen for hva som går, og dermed skal det litt til å få kjørt der du er nå.

På den annen side kan det hende at du bare såvidt er over grensen, og at det dermed kan gå med litt lavere temp.

Lenke til kommentar
Hva med to veldig overklokkede GT (700-ish) i SLI mot to litt overklokkede GTX (600-ish) i SLI? Det er det jeg lurer på her. :S Jeg fått et inntrykk av at GT, med sin gode bushastighet og lave framebuffer, gir bedre ytelse enn GTX sin relativt lave bushastighet og store frambuffer ved relativt lav oppløsning. Noen må overbevise meg! :S Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar
Hva med to veldig overklokkede GT (700-ish) i SLI mot to litt overklokkede GTX (600-ish) i SLI? Det er det jeg lurer på her. :S Jeg fått et inntrykk av at GT, med sin gode bushastighet og lave framebuffer, gir bedre ytelse enn GTX sin relativt lave bushastighet og store frambuffer ved relativt lav oppløsning. Noen må overbevise meg! :S

Må huske på at GTX også har flere shadere.

Og minnet på en GTX klokker vel like langt som GT?

(mitt kommer opp i en 2160 uten problemer, men har klart oppe i en 2320MHz ved litt bedre kjøling og en liten blyantmod)

Lenke til kommentar

Det han ville fram til var vel at man må bruke uttrykkene riktig. Man sier ikke "hva slags Hertz...", men "hvilken frekvens kjører bussen på?" :p Det samme med måleenheten volt, der bruker man uttrykket spenning, ser mange blander det her på forumet. "Hvor stor spenning kjører du på CPU/RAM etc.?" "Spenningen er på X.Y volt".

/off-topic

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...