Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper

simalarion

Anbefalte innlegg

Ourasi:

Neida jeg står for det jeg sier, og det er ikke skammelig wink.gif 3000,- for kortet som du fikk begynner å bli sjelden kost nå og det har holdt den bruktprisen lenge nå.

Tydlig at han ønsker GTX fortsatt skal være verdt en hel der mer en 2500 kr, ser fortsatt ikke poenget hans selv om han har vært heldig å fått et GTX XXX som ikke er for varm på stock.

Jeg skriver jeg ikke haddet gitt mer en 2500kr for GTX når man kan få GT helt nede i 1800kr. Lest mellom

http://www.driverheaven.net/reviews/8800GTs/hl2ep2.php

Forandret ikke akkurat mening ) .

edit

Da det sikkert er utrlolig u-intressant for de fleste inne på tråden foreslår jeg at du sender meg PM Ourasi, om du skulle ha mer å si om mitt syn på hva et 8800gtx er verdt i dag.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tripple SLI....hvordan blir det med minne da? skal 3 kort dele på 512mb??

Skal ikke si jeg har peiling på SLi, men alle kortene har jo minne selv.. trenger vel ikke å dele på noe da? :)

ikke jeg heller, men kjører man 8800 gts 320 mb så sitter man vel der med 321mb slik jeg har skjønn det? noen experter der ute :whistle:

Lenke til kommentar

Du får ikke noe mer minne totalt enn det kortet med lavest kapastitet på minnet, rett og slett fordi det er slik SLI-teknologien fungerer.

kort sagt, så er grunnen til dette at skjermkortene i SLI ikke kan kommuniserer så bra at de kan laste inn teksturene/informasjonen for bare det de skal rendre/kalkulere.

Hver av kortene trenger altså HELE scenen lagret i minnet, slev om det ene skjermkortet kanskje tar seg av halve bildet.

Minneoverføringshastigheten på et skjermkort kan ligge på helt oppimot 100GB/s! (og høyere på de raskeste skjermkortene) Og skulle hvert skjermkort laget halve bildet hver, så måtte det ene skjermkortet ha overført informasjonen til det andre skjermkortet (det som skjermen er koblet til) for skjøting, og det ville (etter hva jeg kan tenke meg) en overføringshastighet på noe rundt 100GB/s for å kunne opperere effektivt uten ytelsetap.

Til sammenligning er Pci-e 16x 2.0 på 8GB/s....

Med andre ord så vil SLI brikkesettet kopiere identisk informasjon til alle skjermkortene.

En scene som si f. eks krever 600MB, vil derfor kopieres til alle skjermkortene, og ta opp 600MB på alle skjermkortene. Har du skjermkort med 512MB minne så ville det blitt for lite, og de måtte drevet å "swappet", noe som fører til stort ytelsetap.

Hadde du hatt et 8800GTRS på 320MB og et på 640MB, så kunn brikkesettet naturligvis ikke kopiert en scene på 600MB til 320MB skjermkortet, og siden begge skjermkortene skal ha den identiske informasjonen, så blir begge nødt til å nøye seg med 320MB med informasjon.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Belastningen i spil blir fordelt utover skjermkortene i SLI...

De kan f. eks ta annenhvert bilde, slik at det ene skjermkortet kan få mer tid på å forberede neste, eller at de tar å hver sin del av bildet, altså at det ene bare trenger å "rendre" et halvt bilde som igjen betyr langt høyere ytelse.

Det gjelder naturligvis kun i spill med SLI støtte, og i spill der det er skjermkortet som er flaskehalsen.

Alt ifra hvor stor flaskehals skjermkortet er, til hvor gode driverene er, så har jeg sett ytelseforbedringer helt opp i 90% og høyere. I Vista med dårligere drivere så kan en nok ikke forvente så høy ytelseforbedring, og i første omgang så er det forventet med en ca 50% ytelseforbedring i Crysis. (blir antageligvis høyere etterhvert)

Lenke til kommentar
Belastningen i spil blir fordelt utover skjermkortene i SLI...

De kan f. eks ta annenhvert bilde, slik at det ene skjermkortet kan få mer tid på å forberede neste, eller at de tar å hver sin del av bildet, altså at det ene bare trenger å "rendre" et halvt bilde som igjen betyr langt høyere ytelse.

Det gjelder naturligvis kun i spill med SLI støtte, og i spill der det er skjermkortet som er flaskehalsen.

Alt ifra hvor stor flaskehals skjermkortet er, til hvor gode driverene er, så har jeg sett ytelseforbedringer helt opp i 90% og høyere. I Vista med dårligere drivere så kan en nok ikke forvente så høy ytelseforbedring, og i første omgang så er det forventet med en ca 50% ytelseforbedring i Crysis. (blir antageligvis høyere etterhvert)

Da tror jeg det blir GT i SLi på meg ja! =)

Lenke til kommentar

71n9jjt.jpg

HAPPY! :DDD

Ja greit jeg tilstår. Det ene er broren min sitt som han fikk idag. Ideen var at jeg skulle få testa SLI mens han bygde resten av PC-en sin men jeg hadde dessverre ikke den siste PCIe 6pin kontakten jeg trengte :(

Uansett er det deilig bakgrunn på PC-en :)

Endret av SWAT dude...
Lenke til kommentar
Noen som vet GTS kjølerene passer på GT kortene?

Tenker på at GT'ene kanskje bråker mer enn jeg liker (jeg hører GTS kortet mitt nå..)

Thermaltake er et fornuftig valg. Der kan du også velge vifte selv. Den kom vel også ganske best ut i test. Zalman er visstnok ikke så stille lenger.

Du som er så happy: svidd av alle lommepengene dine eller?? ;)

Lenke til kommentar
Thermaltake er et fornuftig valg. Der kan du også velge vifte selv. Den kom vel også ganske best ut i test. Zalman er visstnok ikke så stille lenger.

Du som er så happy: svidd av alle lommepengene dine eller?? ;)

Thermaltake passer vel litt dårlig når det er snakk om 2 i SLi? Mener å huske at TT tar 2-3 PCI slots...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...