Andrull Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Har da ikke hørt særlig problemer med Rivatuner. Etter det jeg vet så var det bare de nyeste driverene som ikke fungerte særlig bra i den gamle versjonen av rivatuner. Den nye versjonen har ivhertfall fikset de fleste av disse problemene. Lenke til kommentar
acerview Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Har da ikke hørt særlig problemer med Rivatuner. Etter det jeg vet så var det bare de nyeste driverene som ikke fungerte særlig bra i den gamle versjonen av rivatuner. Den nye versjonen har ivhertfall fikset de fleste av disse problemene. eg kjører beta driverene i både vista64 å XP å rivatuner fungerer fint for meg med. men husk å bruk nyaste rivatuner eg hadde store problemer i starten med dei godkjente driverane i Vista, men beta drivere fiksa det for meg Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 jaja tenke eg skulle hive inn 3dmark score mine her med faktisk ny pers rekord: 3dmark06: 16257 Link skal ta å sjekke hva eg klare med 24/7 klokken min som er 771\1890\1022 q6600@3600 Kjempefin score det der da, er gøy å se at GT sparker såpass godt fra seg i 3DMark. Men jeg ser at du hadde cpu frekvens på ca 3,9Ghz og fsb 434, men hva var egentlig klokkefrekvensen på skjermkortet (og gjerne også RAM) ved den benchmark- runden der? Lenke til kommentar
acerview Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 jaja tenke eg skulle hive inn 3dmark score mine her med faktisk ny pers rekord: 3dmark06: 16257 Link skal ta å sjekke hva eg klare med 24/7 klokken min som er 771\1890\1022 q6600@3600 Kjempefin score det der da, er gøy å se at GT sparker såpass godt fra seg i 3DMark. Men jeg ser at du hadde cpu frekvens på ca 3,9Ghz og fsb 434, men hva var egentlig klokkefrekvensen på skjermkortet (og gjerne også RAM) ved den benchmark- runden der? sry hadde ikkje fått med meg posten din Ram kjører eg 1:1, klokken eg hadde under 3dmark06 var 792/1944/1058 men det eg får til Stabilt i Crysis demoen nå er 782/1980/1000(2000) virker som crysis er spesielt følsom for memory clock, klarer fint 1058 i ATI tool uten feil men må ded i 1000 for at Crysis ikkje skal låse seg heilt. men uansett så en no 782 å 1980 utrulig bra 24/7 klock Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 acerview Kom deg inn på Diskusjon.no's OC lag på hwbot, ser du har lagt ut noen pene scores der. Lenke til kommentar
acerview Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) acerview Kom deg inn på Diskusjon.no's OC lag på hwbot, ser du har lagt ut noen pene scores der. da har eg valgt team.. ny til det HWbot greiene så eg helde på å sette meg inn i hvordan alt funker.. men ser eg ligger på 3 plass under 3dmark06 men har kun fått medalje for 4 plass? hvorfor det? noken som veit? Endret 6. november 2007 av acerview Lenke til kommentar
Knugo Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg syns det er ganske høye temperaturer på mitt XFX 8800GTS 320 kort. I skrivende stund ligger idle temp på 80 grader ved 60% viftebruk. Romtempen er ca 18-20 grader. Jeg mener tempen har steget gradvis fra jeg kjøpte kortet for ca 1 mnd siden. Ved max load og 100% viftebruk så er den oppi 89 grader. Jeg vet disse kortene er litt varme, men jeg syns dette er drøyt. Jeg kjørte en 3dmark i sted for å teste de nye nvidia driverne (163.75) da kunne jeg av og til skimte artifacts. Det har jeg ikke fått før. Det er helle ikke noen forskjell på om jeg klokker kortet til max, eller klokker det ned. Samme temperaturer, men ytelsen stiger/synker så jeg vet med sikkerhet at det klokker Ser noen har byttet ut kjølepastaen på gpu og minne med Artic Silver. Noen som har erfaring med dette, og vet om det i hele tatt er noe vits at jeg prøver? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Tror ikke du får noen markant forskjell i temperaturen med ny kjølepasta. Tror heller dette dreier seg om det klassiske støv i kjøleribba problemet. Kjleren på dette kortet har mange tette kjøleribber i en kanal med en blower forran så støvet som fanges i fronten av ribba blir stående der og hindre sikulasjonen. Rengjør og prøv på nytt, det vil nok hjelpe. Tror nok det kan bli vanskelig ettersom kjøleren er trang og vanskelig og komme til. Men tror også du har dårlig sikulasjon i kabinettet slik at kjøleren har varm omgivelsestemperatur i tillegg. Det tar forresten ikke lange tida før kjøleribbene er fulle av støv uten støvfilter på maskina, noe CPU kjøleren din sikker kan bekrefte. Endret 6. november 2007 av perpyro Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg syns det er ganske høye temperaturer på mitt XFX 8800GTS 320 kort. I skrivende stund ligger idle temp på 80 grader ved 60% viftebruk. Romtempen er ca 18-20 grader. Jeg mener tempen har steget gradvis fra jeg kjøpte kortet for ca 1 mnd siden. Ved max load og 100% viftebruk så er den oppi 89 grader.Jeg vet disse kortene er litt varme, men jeg syns dette er drøyt. Jeg kjørte en 3dmark i sted for å teste de nye nvidia driverne (163.75) da kunne jeg av og til skimte artifacts. Det har jeg ikke fått før. Det er helle ikke noen forskjell på om jeg klokker kortet til max, eller klokker det ned. Samme temperaturer, men ytelsen stiger/synker så jeg vet med sikkerhet at det klokker Ser noen har byttet ut kjølepastaen på gpu og minne med Artic Silver. Noen som har erfaring med dette, og vet om det i hele tatt er noe vits at jeg prøver? Smurte Artic Silver 5 på det ene 8800GTS kortet mitt tidligere, men merka ikke forskjell i det hele tatt. Glad for at det ikke ble dårligere temperaturer da, men det kunne godt blitt litt lavere temperaturer, men ble ikke det. Så jeg vil si at det ikke er noen vits. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) AS5 bruker vel ca. 1 uke på å sette seg og oppnå optimal thermisk egenskap? Endret 6. november 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Ja, minst. Men hvordan klarte du i det hele tatt å smøre på AS5 på et 8800GTS? Minnebrikkene trenger jo en liten forhøydning for å komme i kontakt med selve kjøleren, og bruker derfor sånne thermalpads. Med AS5 så vil vel ikke minnet få noen/særlig bra kontakt med kjøleren? "Flaskehalsen" er nok sikkert selve kjøleblokka på et slikt skjermkort. (den mottar varmen, men klarer ikke kvitte med seg med den) Lenke til kommentar
Knugo Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Tror ikke du får noen markant forskjell i temperaturen med ny kjølepasta.Tror heller dette dreier seg om det klassiske støv i kjøleribba problemet. Kjleren på dette kortet har mange tette kjøleribber i en kanal med en blower forran så støvet som fanges i fronten av ribba blir stående der og hindre sikulasjonen. Rengjør og prøv på nytt, det vil nok hjelpe. Tror nok det kan bli vanskelig ettersom kjøleren er trang og vanskelig og komme til. Men tror også du har dårlig sikulasjon i kabinettet slik at kjøleren har varm omgivelsestemperatur i tillegg. Det tar forresten ikke lange tida før kjøleribbene er fulle av støv uten støvfilter på maskina, noe CPU kjøleren din sikker kan bekrefte. Ikke et støvfnugg i kabinettet, vifter, kjøleribber, støvfilterene etc. Jeg renser den for støv ganske ofte. Nytt HK var satt inn for en mnd siden, så det er ganske jomfruelig omgivelser mtp støv. Tempen på GPU omgivelser ifølge everest er på 61 grader. Selve GPUn er på 82 grader just nå. CPU core temps er på 48 og 49 grader, HKet 39 grader. Luftsirkulasjonen er ganske bra, en 120mm blåser inn i front og en 120mm blåser ut bak. Har ikke "ommøblert" på noe i kabinettet fra jeg byttet ut mitt 7900GTX kort, som forøvrig lå på rundt 50-55 grader idle. Det jeg syns er litt merkelig er at det virker som idle temp blir høyere og høyere for hver dag. Tanken på å levere det inn på garanti har slått meg, men jeg forventer egentlig et svar som " Tempen på disse korta er ganske høye, så det er nok normalt." Men jeg syns ikke 82 grader er normal idle temp Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Hvordan renser du kabinettet for støv? Som du sier du gjør ganske ofte... Lenke til kommentar
Pest^N Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Hvor mye kan jeg klokke en 8800 GTX med stock kløler? Har 2 x 120 mm med gjennomlufting i ett p182 kabinettet. Kjører nå på stock 576/1350/900. Hvilke tall bør jeg prøve meg på liksom? Er litt redd for å skru for mye eller for lite. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Det er ikke noe å være redd for. For å overklokke så må du vite grensen på ditt eget kort. Du med andre ord uansett skru opp for mye. Skrur du opp for mye så får du feilgrafikk, og eventuelt at PC-en fryser/bluescreen. Men en pekepinn på en god maks overklokk er jo noe rundt 650MHz/1620/1080 Lenke til kommentar
Knugo Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Hvordan renser du kabinettet for støv? Som du sier du gjør ganske ofte... Høh... Det lille støvet som samler seg støvsuger jeg eller blåser ut. Veldig sjelden det ligger støv på komponentene. Viftefilterene støvsuges og ristes. Viftene vaskes med en bløt klut en sjelden gang. Om det skulle være tvil om det er støv som tetter viftene på et 1 mnd gammelt skjermkort og hovedkort, kan jeg godt ta et bilde Lenke til kommentar
acerview Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) ok litt info for oss med 8800GT å driver å klokker korta bør ikkje klokke mem til over 2000mhz viser seg at ved lengre kjøring på 2000 og over ødlegger du minne er derfor lurt å ikkje klokke det over 1900-1950 kilde kilde kansje lagt dette til i første posten? slik at folk ikke ødlegger kortene sine Endret 7. november 2007 av acerview Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) ok litt info for oss med 8800GT å driver å klokker korta bør ikkje klokke mem til over 2000mhz viser seg at ved lengre kjøring på 2000 og over ødlegger du minne er derfor lurt å ikkje klokke det over 1900-1950 kilde kilde kansje lagt dette til i første posten? slik at folk ikke ødlegger kortene sine Men det er jo også nevnt at hvis kjølingen er bra nok burde ikke dette være noe problem. Konklusjonen er jo da at hvis du kjører med stock kjøler bør du tenke deg om før du klokker så høyt PS: Hva er egentlig forskjellen på minnet som GT bruker og minnet som HD3870 kommer med? det skal jo kjøre med en effektiv frekvens på 2400MHz Endret 7. november 2007 av Kent -amdme- Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Er det mulig å sette GTS 640MB og GT i SLi? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Nei. (de to kortene har vel mer eller mindre ingenting til felles, bortsett fra at det er laget av Nvidia, og har navnet 8800) Endret 7. november 2007 av andrull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå