Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Driter meg sikkert ut nå.

 

Dårlig tid til spilling så har ikke fått innstalert beta drivren før nå, men jeg får div feilmeldinger når jeg prøve å innstalere driveren - corrupt - ikke gyldig 32 bit programm osv (prøvd å laste ned flere ganger både med firefox og IE).

 

Har jo seff vista 32 bit, det er også denne driveren jeg laster ned. Noen som vet hva jeg kløner med her?

Lenke til kommentar
Driter meg sikkert ut nå.

 

Dårlig tid til spilling så har ikke fått innstalert beta drivren før nå, men jeg får div feilmeldinger når jeg prøve å innstalere driveren - corrupt - ikke gyldig 32 bit programm osv (prøvd å laste ned flere ganger både med firefox og IE).

 

Har jo seff vista 32 bit, det er også denne driveren jeg laster ned. Noen som vet hva jeg kløner med her?

Har du fjernet alle spor av de gamle driverne? Jeg hadde et liknende problem og det bli fikset av å kjøre Driver Cleaner...

Lenke til kommentar

Vet ikkje om dette er posta før men jeg prøver meg...

 

Må neste le litt av dem som sverga til Vista 32 bit fordi de synes Vista 64 var så dårlig :D

 

Crysis single player demo:

 

GeForce 8800 GTX (768MB) 32-bit

1440x900 = 38.6fps

1680x1050 = 30.8fps

1920x1200 = 25.8fps

 

GeForce 8800 GTX (768MB) 64-bit

1440x900 = 45.6fps

1680x1050 = 36.4fps

1920x1200 = 30.0fps

 

:w00t:

Lenke til kommentar

Noen som vet hvorfor noen av 8800(GTS) korta blir så varme mens andre ikke? Sitter selv på et rom med helt normal romtemperatur, eller mer behaglig temperatur da. Sånn fra 18-20grader. Et helt vanlig kabinett bestående av en 140mm vifte i front(Drar luft inn. RPM ukjent, men ikke spesielt høy da denne ikke høres før du legger øret inntil), 2 120mm vifter i sidedør(luft inn) pluss 1 120mm bak som ligger på mellom 600-1000rpm avhengig av hvor varme komponentene er, en 40mm vifte på chipsettet og Zalman CNPS9700 NT CPU kjøler.

 

Temperaturer:(Idle/load)

 

CPU: 29/39

 

GPU1: 46/55

 

GPU2: 54/63

 

(Kan jo også nevne hvilke frekvenser jeg kjører: 650/1000/1500)

 

 

Ser at mange andre gjerne har temperaturer på 70/85 og sånt med helt vanlige kabinetter som ikke er spesielt varme, korta blir bare sånn. Det nederste kortet mitt har en "del" høyere temperatur enn det øverste pga det nederste er vel omtrent 1cm over bunnen i kabinettet. Noe som fører til at det kortet trekker dårligere luft og kjølingen blir ikke like god. Kan også opplyse om at det kortet som har høyest temperatur hadde omtrent samme temperatur og enda lavere enn det som nå har lavest temperatur før jeg fikk SLI-oppsett, da dette kortet da stod øverst. Kan jo også nevne at viftene på skjermkortet operer i temperaturstyrt modus og støyer aldri for meg.

 

Så er det noen som skulle tilfeldigvis ha lest litt eller funnet litt ut av hvorfor noen av disse kortene blir så mye varmere enn andre av dem? Lurer fryktelig fælt her :p

 

- Snuggis

Endret av Snuggis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...