Intern Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Bruker fortsatt 2.05: Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hva er egentlig den beste skjermkort stresstesteren? Bruker som regel 3DMARK06 og setter det på loop. Finnes det andre/bedre programmer? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hva er egentlig den beste skjermkort stresstesteren? Bruker som regel 3DMARK06 og setter det på loop. Finnes det andre/bedre programmer? Aquamark? Ikke like intensiv kanskje, men den tester en del GPU ting. Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Crysis er jo en morsom måte å teste GPU-stabilitet på... Bare sørg for å spille med så høy oppløsning og så høyt detaljnivå som du klarer å spille på. (For at skjermkortet skal få mest mulig å jobbe med) Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hva er egentlig den beste skjermkort stresstesteren? Bruker som regel 3DMARK06 og setter det på loop. Finnes det andre/bedre programmer? Aquamark? Ikke like intensiv kanskje, men den tester en del GPU ting. Aquamark er ikke bra til å brukes som stabilitets-sjekk, for man klarer å kjøre høyere klokk der enn andre programmer som 06 foreks.( pågrunn av at den bruker ikke så mye som de andre bench-programmene) Og den bruker mye cpu også. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Å kjøre aquamark så tester du mer maks IDLE, enn du tester maks LOAD på nyere skjermkort. (bare for å sette ting litt på spissen) Bruker fortsatt 2.05: At det er visse heldige sjeler som klarer å få til å klokke i rivatuner 2.05 er jeg klar over. (som regel etter XX ganger installasjoner) Men nå er jeg ute etter hvorfor ikke alle får det til, og at det kan løses med eldre driver, eller nyere Rivatuner. Endret 31. oktober 2007 av andrull Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Har ikke kjørt Aquamark på en stund så takk for avklaringen Lenke til kommentar
marius883 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Får jeg lov til å poste 8800GT scores her og eller? Har bestilt to stk xfx 8800GT som skal kjøres i sli Endret 1. november 2007 av marius883 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Synes absolutt GT kan addes i topicen Lenke til kommentar
Intern Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Jeg har ingenting imot det, sålenge du ikke får mer poeng enn med med ett 8800GT. Lenke til kommentar
marius883 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Jeg har ingenting imot det, sålenge du ikke får mer poeng enn med med ett 8800GT. Tviler sterkt på at jeg slår deg altså Intern, tror ikke du har noe å frykte Lenke til kommentar
JegHarMangeRareSpørsmålJeg Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Ny RivaTuner ute nå! v2.06 med bla støtte for Forceware 169.04 http://downloads.guru3d.com/download.php?det=163 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Er det noe man må aktivere for å kunne klokke shader? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Nei, du trenger bare nyere drivere. Neste gang får noen andre svare på akkurat det. Er lei av å svare det samme i 20 tråder. Endret 1. november 2007 av Intern Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Ok, sry for at jeg spurte. Lenke til kommentar
JegHarMangeRareSpørsmålJeg Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) makan... Endret 1. november 2007 av JegHarMangeRareSpørsmålJeg Lenke til kommentar
Intern Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Det står EN side tilbake, OG i GTS OC tråden. shader er bundet til gpu core.. når du overklokker gpu, klokker du også shader Vil tro du skal kan justere bare shader, med da må du tukle med/tweake kortets bios. correct me if I am wrong. Feil. Endret 1. november 2007 av Intern Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Intern, det du sa var feil. Nå har jeg nyeste driver og siste versjon av rivatuner. Kan fremdeles ikke klokke shader for seg selv. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Det funker strålende hos meg. Google er greit å bruke hvis du ikke får noe til å fungere. A- Enabling the shader clock slider under WIN XP: 1- Open Riva tuner and go to power user tab 2- Expand RivaTuner \ System 3- Go to NVAPIUsageBehavior and set value to 1 4- Go to NVAPIClockControl and set value to 1 5- Press OK and Restart XP B- Enabling CORE/MEM/SHADER clock adjustments: 1- Open Riva tuner and go to power user tab 2- Expand RivaTuner \ NVIDIA \ Overclocking 3- Go to DisableMemClkResetProtection and set value to 1 4- Go to EnableLowPower3Dcontrol and set value to 1 5- Go to UseAlternateStartupDaemon and set value to 1 6- Press OK and Restart XP 7- Open Riva tuner and go to system tweaks (overclocking controls) 8- Check "enable driver level hardware overclocking 9- Choose Standard 2D 10- Uncheck "Link clocks" between the core clock slider and the Shader clock slider 11- Set the shader clock to your desired value and press apply 12- Go to Low power 3D then Performance 3D and do the same 13- Back to standard 2D, set the core clock to your desired value 14- Repeat step 12 15- Back to standard 2D, set the Memory clock to your desired value 16- Repeat step 12 17- Go to startup settings bellow the overclocking sliders 13- Check the option for S 2D, L 3D and P 3D then press Apply Good Luck Endret 1. november 2007 av Intern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå