anders! Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Sikkert fordi du har konstant 15 fps.. neida. Snakker vi om god flyt i spillet når du sier ikke noe lag? Eller ned mot 20fps? Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Hei, jeg har skaffet meg et PNY 8800 gts 320 og jeg lurer på ting og tang. Med den vista instalasjonen jeg har nå får jeg ikke lov til å overklokke(måtte formatere(vista er og blir vista)). Jeg bruker ntune. Ntune sin "test settings" knapp er borte, og jeg kan derfor ikke bruke instillingene. Rivatuner funker heller ikke(test knappen er borte). begge programmene fungerte (tidligere) i xp og vista. Og: hvordan er ytelsen til dette kortet i WIC? Jeg bruker medium instillinger og dx10 effekter (1280x1024). Ved napalm røyk og slikt får jeg ned i 10-15 fps(flere napalmer i samme bildet som avgir røyk), mens med nuclear "greie" helt ned i 7-8 fps. Det er snakk om fps drops(?). Hakker altså når det er mye røyk i bildet. Er det min s939 x2 3800+ @2,5 ghz som setter grenser? Er røyk cpu krevende? (har 2 gb ram) AndersdD: Er ikke lagging internett problemer? Sånn at du stopper også plutselig fyker fremover, mens hakking er treg HW? Jeg inbiller meg hvertfall at jeg har lest det et sted. Endret 6. oktober 2007 av åousky Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 åousky: Jeg fikk aldri god ytelse i WIC med min x2 [email protected] ghz. Etter jeg oppgraderte til Q6600 har jeg nå god ytelse Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 sablabra: Kunne du komme med noe tall? Bruker WIC flere kjerner altså? Kult! Blir ingen cpu/ram oppgradering på meg før en overklokkingsvennlig phenom x4 blir billig. Vi har brukt amd i mange år og jeg er og blir en patriot! Bergen e' byen og laget e' Brann, er ingen stor fotball supporter men blir stolt nå som seriegullet "er i boks"(tar forbehold). nok OT for ikveld. Har også foreldre som ikke har den holdningen at viss det funker så er det godt nok(de kjører barton 2500+ og celeron M (1.5 ghz)370(fytti ****** så treig den er (ikke bare placebo)) Pappa kjøpte celeronen uten å spørre meg. Derfor må jeg vente et år mellom hver gang jeg kjøper noe. Men jeg har fått et nytt våpen mot mine foreldre nå, for pappa spiller fiolin(mamma og pappa spilte før i symfoniokester), han vil kjøpe seg en ny fiolin, og den er ikke billig.(mer enn du kan tenke deg(ja faktisk mer en det også)). Sorry for å forsøple tråden med fakta om min familie:P Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Har ikke giddi å måle noe fps . Jeg vet heller ikke om WIC støtter fire kjerner, men jeg tror ikke det... Alt jeg vet er at det går helt flytende nå uten noen fps-drops. Utredning om familien din kan vel gjøres i en annen tråd... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Har testet beta 2 en del og tester beta 3 nå. Noen forbedringer på beta 3, men det går fortsatt ikkje flytenes med alt på high og 1680x1050 9623316[/snapback] Jeg kjører Beta3 på maks med 1600x1200 og 8xAA (skal teste med 16QxAA(?) og 8xAF etterpå), uten antydning til lagg med 8800 GTX og Q6600 @ 3,33 9651430[/snapback] Virker som om det er veldig forskjellig til hvor godt spillet glir. Plutselig en dag hadde jeg nydelig FPS, mens nå lagger det en god del (akkurat spillbart), selv i 800x600, 2xAA og 8xAF. Har hørt om andre med 8800GTS som får nydelig ytelse, og andre som må ha alt på medium. (Q6600 og 8800GTS 640MB) Har også merket meg at det ikke var særlig forskjell på de forskjellige AA metodene. Ivhertfall hos meg. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Hei, jeg har skaffet meg et PNY 8800 gts 320 og jeg lurer på ting og tang. Med den vista instalasjonen jeg har nå får jeg ikke lov til å overklokke(måtte formatere(vista er og blir vista)). Jeg bruker ntune. Ntune sin "test settings" knapp er borte, og jeg kan derfor ikke bruke instillingene. Rivatuner funker heller ikke(test knappen er borte). begge programmene fungerte (tidligere) i xp og vista. 9652348[/snapback] Fikk du ikke klokket, så derfor formaterte du, eller har du formatert, og nå får du ikke klokket? Lurer fordi det samme har sjedd her, dvs jeg har da ikke formatert, men installerte nyeste driveren fra Nvidia og etter det får jeg ikke satt klokken. Får dratt slidere i både Ntune, Ati-Tools, og Rivatuner, men får ikke lagret. Nevnte dette i en annen tråd, og andre hadde ikke det problemet, så da regner jeg med at det har skjedd noe under oppdatering eller noe, og har ikke giddet å se på det enda. (bruker Vista fint lite på den maskinen) Men kan være greit å vite om det altså er fler her med samme symptom. Veldig interessant åousky. Spiller søsteren din noe instrument da? Trodde jeg var mye off topic jeg, men det tok kaka Lenke til kommentar
Intern Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Jeg vet heller ikke om WIC støtter fire kjerner, men jeg tror ikke det... Alt jeg vet er at det går helt flytende nå uten noen fps-drops. Ser ut til at WIC utnytter begge kjernene på laptop'en min hvertfall. Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Noen som har peil på om denne vil funke med GTX og e6750? Orker ikke lage ny tråd. vært oppe i 30 timer elns.. https://prisguiden.no/product.php?productId=71484 Endret 7. oktober 2007 av SWAT dude... Lenke til kommentar
anders! Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 AndersdD: Er ikke lagging internett problemer? Sånn at du stopper også plutselig fyker fremover, mens hakking er treg HW? Jeg inbiller meg hvertfall at jeg har lest det et sted. 9652348[/snapback] Stemmer det! Følte bare for å skrive det samme ordet som han som spurte skrev Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Måtte formatere og nå fungerer det ikke. Sablabra: Måtte bare fortelle hvorfor jeg ikke kunne oppgradere. Endret 7. oktober 2007 av åousky Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Noen som har peil på om denne vil funke med GTX og e6750? Orker ikke lage ny tråd. vært oppe i 30 timer elns.. https://prisguiden.no/product.php?productId=71484 9654002[/snapback] Om den vil funke? Jøssda, skulle holde i massevis. Den har jo alle tilkoplinger du trenger og mer leverer mer enn nok effekt for et high-end system i dag (med mindre du skal kjøre SLI da..) Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Selv SLI fungerer greit på eks. en HX520W Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Det kommer ganske ann på hvilken HW du har da... Har du Quad-cpu og 2x 8800GTX eller Ultra i SLi (og alt er overklokket) er det nok ikke mer enn akkurat at det går. (Om det i det hele tatt går.) Lenke til kommentar
Intern Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Tror mer på at 2x 8800GTX/Ultra går, enn 2x HD2900XT hvertfall... Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Var vel mest bekymra for 12v railen. Vet ikke helt hvordan det fungerer mtp at den hadde 4 stk på 18A og annbelalt for systemet er 30A totalt med GTX. Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Var vel mest bekymra for 12v railen. Vet ikke helt hvordan det fungerer mtp at den hadde 4 stk på 18A og annbelalt for systemet er 30A totalt med GTX. 9655156[/snapback] 18A x 4 = 72A, holder i massevis. Nå er riktignok én stor rail hakket bedre en flere små, men det funker greit for de fleste Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Det er 12v railene som teller ja, og ikke bare total watt på PSU. HX520 har meget gode 12v rails. Men husk at du ikke kan legge sammen watt verdiene på alle railene, du har alikevel en maks watt på 12v som er under totalen av disse verdiene. Sjekk maks watt på 12v. Lenke til kommentar
smy Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 har ikke mer 23-35fps på wic selv på 30" min krever nok ganske mye ja Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Må få deg bedre PC vetu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå