Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Merkelig, Vista og spill funker fint for meg her. Men la nå ikke dette bli en Vista vs XP diskusjon... ;)

 

Trodde forresten det ikke var så mange spill som støttet 64bit...

9566299[/snapback]

 

Er ikke så mange spill som støtter 64 bit nei, men grunnen til at jeg kjører 64 bit er for å få utnyttet alle de 4gb med ram!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Shit ass, du har bra score kontra de andre her. Ser også at du har i utgangspunktet svakere CPU. Er jo folk her med CPU OC til 3,4ghz som ikke tar deg..

9566141[/snapback]

Man får ca 5000 i CPU score i 3DMark06 med Q6600 på 3.2...

9566288[/snapback]

 

ja akkurat, man "jukser" faktisk til seg noen ekstra poeng med quad :blush:

Lenke til kommentar
Shit ass, du har bra score kontra de andre her. Ser også at du har i utgangspunktet svakere CPU. Er jo folk her med CPU OC til 3,4ghz som ikke tar deg..

9566141[/snapback]

Man får ca 5000 i CPU score i 3DMark06 med Q6600 på 3.2...

9566288[/snapback]

 

ja akkurat, man "jukser" faktisk til seg noen ekstra poeng med quad :blush:

9566334[/snapback]

 

Tja, "juks" som du sier, er vel egentlig ikke juks når applikasjonen tar nytte av quad core. Men resultatet for din egen del vil vel være en liten løgn når det kun er 3DMark06 som drar nytte av flere kjerner enn 2.

 

Det som er intr er målinger gjort i spill hvor man setter opp det samme systemet med kun forrandring i CPU. Samt at man kan være litt selektiv å hente spill som drar nytte av de siste teknologier som finnes. Jeg ville svært gjerne sett en slik test.

 

Bare for å gå enda mer off-topic, så vil jeg påstå at det ville vært intr å sett samme test på flere kjente og mest brukte applikasjoner.

 

Er det få som kjører SLI om dagen? Mener jeg ser mindre og mindre disse 680i korta til Nvidia. Må jo være et varp å kjøre 2x8800GTS kontra Ultra eller GTX. Især om man kan overklokke de såpass at de nærmer seg GTX.

 

Hvor langt unna hverandre ligger de på stock hastigheter?

 

EDIT:

 

Fant det ut selv... Tom's VGA Charts 2007

 

Ser jo ut som at 640MB varianten ligger et stykke bak til tider. Stemmer det eller?

Endret av andylove
Lenke til kommentar
Ser det generelt er lite forskjell mellom 320MB og 640MB versjonen av GTS... Synes dette er litt merkelig, hadde trodd at ved høye instillinger at dobbel så mye MB ville vise styrke, men ser ikke ut til at dette er tilfellet... i alle fall i en veldig liten grad.

9568965[/snapback]

Man må tenke rett her. Jeg er overbevist over at folk med 1920*1200 vil merke forskjell.

Lenke til kommentar
noen prøv PT Boats Knights of the sea benchmark?

9570743[/snapback]

 

Testa det i går. Var skuffa over grafikken. Var liksom bare vann og båter og noen fly. Kjørte testen èn gang, før jeg avinstallerte det igjen.

 

Benshmarken var liksom lite kul ;)

 

Link som kanskje passer her i denne tråden:

 

More Nvidia chipsets around the corner :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Man må tenke rett her. Jeg er overbevist over at folk med 1920*1200 vil merke forskjell.

9570788[/snapback]

 

Det er akkuratt det jeg og mener. Ved høyere detalje nivå vil de ekstra MB vise styrke. Men i følge den linken var det lite av den sannheten :/

9571063[/snapback]

Hmm... var jeg litt rask der. Får se nøyere på linken.

Lenke til kommentar
amdme@skulle ikkje du prøve 8800ultra SLI + physic kort?

9575260[/snapback]

 

Jo.. det var det som var meningen.. men du skjønner, han (en kjent person på forumet) som ga meg ett veldig godt tilbud på kortene svarte plutselig aldri på pm´ene mine... han følte seg kanskje truet :p he he...

 

Så nå tenkte jeg på 2stk 2900xt i crossfire + physic kort, eller evt. å kjøpe ett ekstra gtx kort og kjøre gtx i sli + physic kort. Vi får se... har kjøpt så mye rart i det siste... men hvis noen har eller vet om noen som har ett gtx til en billig penge til overs så er jeg åpen for pm :whistle:

Lenke til kommentar
Fikk klokka opp shaderen på mitt kort til 1622MHz stabilt, og 1675MHz sånn "halv-stabilt".

 

Med en kjapp vMEM mod, så kom minnefrekvensen opp i hele 2304MHz. (der 2320MHz var sånn "halv-stabilt")

 

Med halvstabilt så mener jeg at den såvidt/akkurat ikke klarer 3Dmark 06 testene.

:)

9612526[/snapback]

 

Pent!!

Lenke til kommentar
litt rart har et 8800gtx plugga inn, men jeg kan kun klokke core og meme som vanlig ...

9612902[/snapback]

Med nyeste drivere må du klokke shader for seg selv :)

9613825[/snapback]

Man må ikkje, men man KAN ;)

9617410[/snapback]

Ligger den ikke bare på stock hvis man ikke gjør noe? :p

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...