Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
WheelMan: CAS: 33.0 ?  :eek:

Hva med og øke volt og senke litt?

9555782[/snapback]

Ps: Det er ikke mulig å øke casL så høyt på noen hovedkort, så det er naturigvis en bug i CPU-Z.

Høyeste overhode mulig for DDR2 er vel noe rundt CasL 8.0?

Med DDR3 er ivhertfall maksimum CasL 10.0

Endret av andrull
Lenke til kommentar

GTS er ekstremt nære GTX i single card score på 3dmark 2006. Det skilles kun med ca. 1000 poeng.

 

Det billigste GTX kortet man får nå ligger på 3895,- og det billigste GTS640MB(høye oppløsninger) er på 2861,-. Så her er det mye penger å spare.

 

Hva er beste score man klarer i 3dmark2006 uten å voltmodde GTS kortet? Evt. hva er beste OC verdier på GTS'en uten voltmodding og vannkjøling?

 

Vurderer evt. også å lage en enkel voltmod bestående av noen ledningsbiter, potmeter osv. Men finnes det lim man kan bruke for å slippe loddingen? Jeg har loddet før, men derfor vet jeg også at det er stor risiko for å en kaldlodding, smelte/løsne andre loddepunkter og overopphete andre komponenter etc.

 

Mener å ha hørt om ledende lim som kan benyttes istedet for lodding mot kretskortet.

 

EDIT:

2900Pro er allerede på markedet og jeg ble overrasket når jeg så det i prisguiden ved en "feiltakelse" i dag. Vært på fjellet en uke.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
10,5 til 11K i 3dmark er vel det man kan forvent ehvis man har en fin cpu.

 

 

hvilken driver er egentlig den siste til 8800 serien?

9561079[/snapback]

 

 

ForceWare 163.71 Nyeste beta :thumbup:

 

Beta driver for GeForce FX, 6, 7, and 8 series GPUs.

Improved compatibility and performance for NVIDIA SLI™ technology on Microsoft® DirectX® 9.0c and OpenGL® 2.1 applications.

Improved compatibility for The Way It’s Meant To Be Played™ game titles: BioShock, Crysis, Enemy Territory: Quake Wars, Hellgate: London, PT Boats: Knights of the Sea, and World in Conflict.

Added NVIDIA SLI profile for Team Fortress 2.

Added PureVideo™ HD decode acceleration for GeForce 8600, 8500 and 8400 series GPUs.

Numerous game and application compatibility fixes. Please read the release notes for more information on product support, features, driver fixes and known compatibility issues.

 

Fin lesing på en mandag:

 

Vista VS XP

:)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
10,5 til 11K i 3dmark er vel det man kan forvent ehvis man har en fin cpu.

 

 

hvilken driver er egentlig den siste til 8800 serien?

9561079[/snapback]

 

Ok, og en 24/7 GTS klokk ville ikke kunne levere 10K med en god og klokket E6850 eller en blodklokket [email protected]?

Må man opp på Q6600 som igjen egentlig ikke gir full guff i spill?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Høres bra ut. Da har jeg et godt grunnlag for vurdering av kjøpet. Takker :)

9562372[/snapback]

sjekk profilen min. jeg scorer drøyt 9500 med det oppsettet. og det var en tilfeldig run. masse unødvendige programmer i bakgrunnen og normal priority på 3dmark osv.

 

beste score jeg har hatt var 9817 poeng med cpu på 3ghz og gpu på 600/2000. så taper ca 300 poeng i forhold til min 24/7 klokk

 

og dette er med et 320 kort ;)

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Nettop innstalert xp x64, dette er min score!

Bra eller? :hmm:

9566064[/snapback]

 

Shit ass, du har bra score kontra de andre her. Ser også at du har i utgangspunktet svakere CPU. Er jo folk her med CPU OC til 3,4ghz som ikke tar deg..

 

EDIT:

Sign viser Vista64 bit, nå har du XP64 bit ser jeg. Får du spilt noe i det hele tatt? Mener, er det ikke litt dumt å ha tidenes spillmaskin når du ikke kan game?

Endret av andylove
Lenke til kommentar
Nettop innstalert xp x64, dette er min score!

Bra eller? :hmm:

9566064[/snapback]

 

Shit ass, du har bra score kontra de andre her. Ser også at du har i utgangspunktet svakere CPU. Er jo folk her med CPU OC til 3,4ghz som ikke tar deg..

 

EDIT:

Sign viser Vista64 bit, nå har du XP64 bit ser jeg. Får du spilt noe i det hele tatt? Mener, er det ikke litt dumt å ha tidenes spillmaskin når du ikke kan game?

9566141[/snapback]

 

Grunnen til den høye scoren er vel for det meste cpu sin skyld, 4 kjerner vettu :thumbup:

Men ja, jeg får spilt på disse innstillingene, spilte test drive unlimited i ca 3 timer i går uten at det klikka!

 

EDIT: la inn xp fordi vista var totalt klikk, aner ikke hvorfor :hmm:

Endret av marius883
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...