Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet at litt økt CPU-frekvens hadde hjulpet, men saken er at hovedkortet(Asus P5N-E SLi) ikke vil mer med quad. :( Derfor må nok resten taes igjen på skjermkortet.

9547873[/snapback]

Jeg sliter med samme problemet på min xeon x3210, kommer ikke over 2,8ghz!

Kan du være så snill å fortelle meg akkurat hvilket oppsett du har i biosen?

altså

vcore voltage

northbridge voltage osv.

har veldig lyst til å få pressa den over 3ghz skjønner du! Og jeg vet den klarer det, da forrige eier hadde den helt oppe i 3,5 på luft!

Lenke til kommentar

På min 24/7-klokk(3.2GHz) er den slik:

FSB: 1423MHz

Linked-modus

Minne:FSB: Sync

CPU-volt: 1.325

NB-volt: 1.363

Trenger du mer er det bare og spørre. ;)

Ps: Det er ikke sikkert at CPUen din klarer 3.2GHz på den volten, men du kan godt sette den til f.eks 1.4V og prøve deg nedover om den er stabil. Tror det er et hull mellom ca. 2.8 og 3-3.2GHz. Husk også og sette en vifte på NB om du ikke har det, da den blir svært varm bare på standard-frekvenser.

Edit: Glemte at din CPU har multiplier på 8. Derfor kjører vel du på rundt 1400FSB allerede? Maks FSB for mitt kort er 1500MHz med quad.

Edit: Ja Intern, ble kanskje litt vel OT dette. :p

Endret av Sagart
Lenke til kommentar

Har testet disse nye beta driverne til nvidia, og lekt litt med shader overklokking og forundrer meg over noen merkelige fenomener med disse driverne. Nesten uansett hvor lite jeg klokker shaderene, så fryser det i loop på Nature testen i 3Dmark 2001, mens det er dønn stabilt i 2003, 2005 og 2006 og alle de siste og blytunge spillene......

Jeg kan altså loope SM2.0 og SM3.0 testene i 2006 så lenge jeg vil, men et par runder med den 2001 testen går ikke!! Nå skal det sies at den hang seg uten overklokking av shaderen også, så noe er nok ikke bra men disse beta driverne. Får vel kose meg med mer testing etter nye offisielle dukker opp, testing av overklokking er aldri bra på beta drivere, da sitter man bare å lurer på hvem som har skylden;)

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Har testet disse nye beta driverne til nvidia, og lekt litt med shader overklokking og forundrer meg over noen merkelige fenomener med disse driverne. Nesten uansett hvor lite jeg klokker shaderene, så fryser det i loop på Nature testen i 3Dmark 2001, mens det er dønn stabilt i 2003, 2005 og 2006 og alle de siste og blytunge spillene......

Jeg kan altså loope SM2.0 og SM3.0 testene i 2006 så lenge jeg vil, men et par runder med den 2001 testen går ikke!! Nå skal det sies at den hang seg uten overklokking av shaderen også, så noe er nok ikke bra men disse beta driverne. Får vel kose meg med mer testing etter nye offisielle dukker opp, testing av overklokking er aldri bra på beta drivere, da sitter man bare å lurer på hvem som har skylden;)

9551269[/snapback]

Hvordan overklokker man shader clock på de nyeste beta driverne? På de gammle så gikk det automatiskt opp når man klokket core og memory men ikke nå :(

Lenke til kommentar
Hello Guys, just wanted to tell all the frustrated people out there, that its possible to put the VF900 from Zalman on a 8800GTX, the thing goes like this, i had some several problems with the stock cooler of this card, for some strange reason it started to give me some artifacts and stuff, so i decided as a last resort, to change the cooling, lucky me it fixed all my problems and now i can enjoy my video card.

The process is very simple, i just had to remove the stock HSF, clean the card, mount the HS on the ram and other chips on the card, like the strange core on the front and the power thing's.

Here I present some pictures, but before that let me tell ya, the temps are lowered.

Stock HSF Idle: 60º C

Stock HSF Load: 80-87º C

Zalman HSF Idle: 50º

Zalman HSF Load: 70º

Bilder finnes i orginal tråd her

Lenke til kommentar
Det er så sjukt mange tråder her... Går bioshock og de fleste andre "store" spill bra med GTS 640mb?

9554485[/snapback]

Joda, det burde gå fint det :) Jeg har det, og klarte demoen på fult (DX9) Jeg tror at 320MB vil klare seg fint det og, men kanskje ikke med max AA o.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...