Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Core er 630MHz og minnet er på 2060MHz, ikke omvendt. Stemmer at kjernen din er A2, alle 8800GTX er A2.

 

Noe risk ved flashing er det alltid, men det pleier som regel å gå bra.

 

Det å flashe til Ultra BIOS tviler jeg sterkt på kommer til å fungere, da Ultra har en annen kjerne (revisjon?) enn GTX. Du kan vel egentlig tenke på Ultra som et annet kort nærmest.

 

Dette kortet har du BIOS'en til.

asus8800gtxscanfrontsmaig6.jpg

9539991[/snapback]

 

Hehe så det nettopp at jeg hadde byttet om på de..

ahaa skjønner litt mer her.. merkelig har ikke den kjøleren på min, hadde bare den ""vanlige luftkjølte" (har vannkjølt den nå da men men).. jeg klarer fint å klokke mitt opp til samme hastighetene som ultra kortet til asus har.. men såvidt jeg har hørt og lest på forumer har de fleste Asus GTX A1 chipper og Ultra kortene har A3.. (men er ikke sikker på andre merker GTX dog)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg klarte også klokke opp til Ultra hastighet, både på core og minnet med GTX.

Men nå som jeg har Ultra, klarer jeg 730 på core og 2450 på minnet (foreløpig).

Klarer du det?  :devil:

9540024[/snapback]

 

hehe dæven ser at jeg må selge gtx kortet mitt da.. bli banka så til de grader av deg, der datt selvtilliten ned ja :tease: hehe.. nei blir nok ultra eller 2 på meg og da i januar da skjønner jeg :innocent:

Lenke til kommentar

MiKA77: Ultra kjører på høyere volt, og det er mye derfor at dem klarer høyere overklokk enn GTX. Tar du en voltmodd(du trenger "bare" å lodde på en motstand bak på kortet) så kan du øke vGPU ifra 1.3(standard for GTX) til f.eks. 1.35(standard for Ultra). Evt. mer også for høyere klokk. Men det som er viktig da, er at du følger med temperaturene da disse øker i takt med spenningen.

Lenke til kommentar
MiKA77: Ultra kjører på høyere volt, og det er mye derfor at dem klarer høyere overklokk enn GTX. Tar du en voltmodd(du trenger "bare" å lodde på en motstand bak på kortet) så kan du øke vGPU ifra 1.3(standard for GTX) til f.eks. 1.35(standard for Ultra). Evt. mer også for høyere klokk. Men det som er viktig da, er at du følger med temperaturene da disse øker i takt med spenningen.

9540162[/snapback]

 

Ahaa det høres bra ut.. har vannkjølt GTX'en min med en Ek blokk nå så tempen ligger på 47grader og 49 ved load +-.. har dog ikke så mye peil på lodding, har klart å lodde en chip på ps2 engang men tør ikke gjøre det på godkortet mitt.. men hvis det er noen i oslo området som har peil og vil gjøre det så er det absolutt aktuelt..??

Lenke til kommentar
First and foremost, Nvidia says the Ultra packs a new revision of G80 silicon that allows for higher clock speeds in a similar form factor and power envelope. In fact, Nvidia says the 8800 Ultra has slightly lower peak power consumption than the GTX, despite having a core clock of 612MHz, a stream processor clock of 1.5GHz, and a memory clock of 1080MHz
Lenke til kommentar
Ahaa det høres bra ut.. har vannkjølt GTX'en min med en Ek blokk nå så tempen ligger på 47grader og 49 ved load +-.. har dog ikke så mye peil på lodding, har klart å lodde en chip på ps2 engang men tør ikke gjøre det på godkortet mitt.. men hvis det er noen i oslo området som har peil og vil gjøre det så er det absolutt aktuelt..??

9540190[/snapback]

Ellers deltar jo også MacGyver i denne tråden (under nicket Hifiking) så det er mulig å teste dette uten loddebolten også. Men det er fornuftig av deg å avstå fra loddingen dersom du ikke kan det, eller eventuelt øve på et gammelt printkort av noe slag kan være en god ide.

Hifiking's metode er ikke helt risikofri den heller, gjør man det litt feil kan kortet kortsluttes/ødelegges.

Lenke til kommentar

400ohm gir 1.3v IDLE, 1.26v LOAD (default) på core.

Har lodda på en motstand på 150ohm og nå for jeg 1.58v IDLE og 1.51v LOAD.

Hva tror dere multimetere vil vise hvis jeg bytter ut den 150ohm's motsdanden med en på 100ohm ??

 

Vurderer å gjøre det hvis det ikke smelter eller sprenger kortet mitt ffor å finne ut hvor lang jeg kan få det ;)

Lenke til kommentar

Tipper ca. 1.65V Idle og 1.58V Load. Evt. litt høyere. Men du har GTX, right?

Der er vel standard vGPU 1.3V? (GTS har ca. 1.25V og Ultra 1.35V)

 

Skal vel være noe som heter OVP(Over-voltage protection) på 8800-kortene, men etter hva jeg har lest på diverse forum i det siste så eksisterer dette kun på GTS. OVP hindrer kortet i og boote hvis volten er for høy.

Lenke til kommentar
Motstander har også en "feilfaktor" på 1-10%, alt etter serie og kvalitet. ;)

9546338[/snapback]

 

Hvis vi legger inn "slingringsmonn" på 10 %, vil det kunne bety nesten 1.8V... Det må være en fryktelig dårlig resistor!

 

Når det er sagt, det eneste som egentlig duger til å volt modde skjermkort er et potmeter slik at du selv kan justere motstanden presist.

 

 

EDIT: Denne feilfaktoren kan vel kanskje tolkes annerledes. At motstanden vil variere med 10%, det vil gi en spenning mellom ca. 1.625 V og 1.647 V. Altså ikke 1.8V som jeg skrev over...

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Motstander har også en "feilfaktor" på 1-10%, alt etter serie og kvalitet. ;)

9546338[/snapback]

 

Hvis vi legger inn "slingringsmonn" på 10 %, vil det kunne bety nesten 1.8V... Det må være en fryktelig dårlig resistor!

 

Når det er sagt, det eneste som egentlig duger til å volt modde skjermkort er et potmeter slik at du selv kan justere motstanden presist.

9546364[/snapback]

10% er svært mye ja, og finnes vanligvis bare på gamle serier. (F.eks. slike som vi har på skolen :p ) 1% er vel vanligere på nyere motstander. Evt. også lavere.

 

Edit: Og ja, potmeter er tingen for slik modding. :)

 

Kanskje noen andre her som kan mer om slikt?

Endret av Sagart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...