The Ghost Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 etter hva jeg vet så funker ikke det på G80 kortene eller har det kommet en nibitor som støtter det nå Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) etter hva jeg vet så funker ikke det på G80 kortene eller har det kommet en nibitor som støtter det nå 9531359[/snapback] Man kunne stille volten med nbitor, men den økte ikke i RR. (Real Reality i motsetning til VR og NR) Endret 19. september 2007 av hifiking Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) *plystre* Endret 19. september 2007 av The Ghost Lenke til kommentar
andylove Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Men det er vel ingen som har svart på hvilken produsent det lønner seg å gå for, og om det er slik at 8800GTS holder i lange baner eller om jeg burde ha mer power. Kanskje feil tråd å ta det i, men svarene kommer i såfall fort her Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 GTS holder nok om du ikke har noen kroner ekstra å bruke da Samme hvilket merke ...... Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 jeg har et 8800gts 320 kort og til nå så har det holdt for meg. men jeg har ikke testa de råeste spilla enda. kjører en 22", så er skeptisk til crysis og sånt, men det holder for de fleste om du ikke skal ha alt på max i absolut alle spill med full AA/AF og litt til. produsent er smak og behag, forskjellene er klistremerke, klokkehastighet (noe som sjelden har noe å si dersom du klokker selv) og bundle Lenke til kommentar
andylove Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) GTS holder nok om du ikke har noen kroner ekstra å bruke da Samme hvilket merke ...... 9531442[/snapback] Ser av Tom's HW VGA charts at GTS faktisk ligger 20-30 FPS bak GTX stort sett hele tiden. Nå har jeg kun brydd meg om å se på tester hvor oppløsningen har ligget høyt opp og full AA er tatt i bruk (8xAA burde vel være nok...). Synes GTS varianten er noe svak i forhold til GTX. Er det slik å forstå at GTS kan settes i forhold til GT og GTX på 78/7900 serien? EDIT: Bryr meg svært lite om det en lettkledd dame eller en stygg dverg på skjermkortet mitt Tenkte vel mer på hvilken produsent som bundler bra og evnt OC fra fabrikk. Har nå MSI (7900GTO) og har hatt eVGA (7800GT) tidligere. Endret 19. september 2007 av andylove Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 The Ghost/Hifiking: Øker ikke volten om man flasher kortet med annen satt spenning? Vil det si at kortet mitt som er satt til 1.4V kjører på bare 1.3 enda? Brukte foresten NiBiTor 3.5 elns. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 The Ghost/Hifiking: Øker ikke volten om man flasher kortet med annen satt spenning? Vil det si at kortet mitt som er satt til 1.4V kjører på bare 1.3 enda? Brukte foresten NiBiTor 3.5 elns. 9531549[/snapback] Riktig, volten er den samme. Lenke til kommentar
smy Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 http://www.microplex.no/product.aspx?pid=ZMVF1000LED ka ide har dere om den ? 2 av de blir mot stock kjølene? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 http://www.microplex.no/product.aspx?pid=ZMVF1000LEDka ide har dere om den ? 2 av de blir mot stock kjølene? 9532127[/snapback] Jeg har i allefall hatt svært gode resultater med Zalman sine kjølere på VGA kort. Først var det Zalman VF700-CU VGA Kjøler som jeg monterte på et 7800GT fra eVGA, på mitt nåværende kort, 7900GTO, har jeg Zalman GPU-kjøler, VF900-Cu-LED, blå LED. Begge har fungert ypperlig for meg og kjølig har det blitt også. Vil tro at dette gjelder for den du nevne. Virker faktisk som et svært spennende produkt. Noe jeg fant negativt med de orig kjølerne var at de samlet opp en anseelig menge støv. I allefall var det ikke særlig lett å rengjøre de uten å montere den av skjermkortet. Ser faktisk ut som om den nye Zalman kjøleren vil samle opp en del støv den også, men har ikke testet denne. Ellers er det vel støynivået som tiltaler det å montere på et slikt monster. Vet ikke hvordan stock kjølere er på 8800 serien, men særlig stillegående har jeg ikke erfart at stock kjølere er anyway. Spørs jo litt på hvor sær man er på støy. Kjølemessig virker den som et absolutt selvskrevent valg hvis man OC. Enten en god viftebasert kjøler eller vannkjøling er det som ivaretar produktet over tid ved ekstrem bruk og OC. Det er i allefall min erfaring. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 8800 stock kjølerne er mer stillegående enn 7900GTX stock kjøleren. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 8800 stock kjølerne er mer stillegående enn 7900GTX stock kjøleren. 9533329[/snapback] Det kan nok tenkes. Har aldri testet selv før. Hovedpoenget mitt med å bytte var at med Zalman sin løsning ble kortet langt kjøligere. Behøver vel ikke bli det samme på et 8800 kort. Hvordan yter ultra kortet ditt? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Ytelse i hva? Spill? 3DMark06? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Ytelse i hva? Spill? 3DMark06? 9533370[/snapback] Spill. Ser du har Antec P182. Hvordan funker SLI i det kabinettet? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Har minst 100FPS i alle spill utenom f.eks Oblivion o.l. Har kun hatt 7900GTX i SLi, var inget problem det. Kommer tilbake med bilde senere. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Her har du et par bilder. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Thank you. Nå koster jo Ultra litt mer enn hva den normale mannen i gata har råd til. I allefall hvis jeg skal ha råd til bleier ved siden av Får neppe godkjent av dama hvis jeg putter 6k i et skjermkort. Kan GTX eller GTS klokkes til å nå samme resultater? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Nei. Ikke uten noe ekstra volt. GTS trenger mer volt for å ta igjen GTX, og GTX trenger mer volt for å ta igjen Ultra. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Thank you. Nå koster jo Ultra litt mer enn hva den normale mannen i gata har råd til. I allefall hvis jeg skal ha råd til bleier ved siden av Får neppe godkjent av dama hvis jeg putter 6k i et skjermkort. Kan GTX eller GTS klokkes til å nå samme resultater? 9533617[/snapback] Det er vel ikke bare frekvenser som skiller GTS, GTX og Ultra tenker jeg ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå