Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har da lest mer enn en post med folk som har tatt livet av kort med vmod, men da kanskje kombinert med lusen kjøling :- ) Men det er ikke risikofritt. Vet du hvilken motstand som gir 1.65v? Er det idle eller load?

9443068[/snapback]

kjøp deg ett potmeter, det er mer eller mindre alltid bedre enn en fast motstand. har gjort en 10-20 vmodder opp igjennom, og har aldri brukt en fast motstand!

jeg har hørt at folk sliter med denne OVPen på 1.65v, og at det derfor er vanskelig å benche meget hardt med disse kortene. Man vil jo alltid ha dropp osv, og det er der problemet oppstår.. Sier seg selv at man alltid vil ha 1.65v under load, og etter testen er ferdig = krasj ;)

kjøp deg potmeter på 500ohm, og ett billig multimeter så du kan følge med på spenningen. en enkel løsning som jeg alltid har brukt er å lodde på en kabel (på målepunktet) med en enkel sukkerbit på tuppen, da kan du lett putte multimeteret inn der for avlesning. UTROLIG klønete å "treffe" punktet under drift for avlesning...

Lenke til kommentar

Har hatt planer om å kjøpe en VR eller to, men så hadde jeg liggende en del motstander og klødde litt i fingrene en kveld.

Men å lodde på disse kortene er jo ganske vanskelig, må i allefall kjøpe ny tupp til loddebolten min. Ting er jo så vanvittig smått :- )

Jeg brukte et MM til å sjekke at motstanden ble riktig.

Men hva mener du med at kortet ryker etter testen?

Lenke til kommentar

noen med vista får den nvlddmkm feil ennÅ

fant ut det nå har på med sli

fikk noen spill mer uten sli og noen mer med sli på men problem er større da

vista gitt .... faen plage med driver

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar
Driver nå å lodder på 150ohm så ender jeg på ca. 1.55v så for vi se om jeg klarer å bryte 700Mhz core ;)

Regner med at det ikke er noe +/- på en resistans ?

9447501[/snapback]

Motstander har ingen polaritet, så det er samme hvilken vei. Blir spennende å se hva du får til da :)

Ellers får man fortsatt trimmepot for 25 kroner eller noe deromkring...

Lenke til kommentar

bare at man må på internett og det innebærer frakt og ventetid ....

Denne fikk jeg i et friminutt var bare innom VG2 data og elektronikk og der hadde det det ;)

Men det virker som om loddinga mi med nåler feiler så jeg for vel bare gjøre det på vanlig måte å bryte garaniten .....

Litt kjipt ad siden dette kortet er min første lodd på kretskort og skulle det gå gale så er det 4000,- rett i dass og jeg er 16år da har jeg ikke råd til sånt :(

Lenke til kommentar
da gjør man det ikke ghost, da begynner du med et kort til 300kr istedenfor :thumbup:

9448128[/snapback]

Vel det var en av grunnene til at jeg kjøpte meg et 7200gs (ikke bare derfor da :p)

Har jo også lodda endel før, men ikke noe så smått som avansert data deler altså ikke så smått og ting som smelter bare du holder den der i 2sec ....

Men nå er det gjort så tenkte å ta et bilde å høre om det blir godkjent eller om jeg burdte lodde det oppigjen :ph34r:

Tar bilde nå vent 2min ......

Edit:

Tok å loddet denne til GND med motstand koblet til:

1.jpg

Resultat (1280x960)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
bilde0003wc5.jpg

Ingen formeninger ?

Må ha minst 2 før jeg kobler opp hele vidunderet ....

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Da prøvde jeg 3Dmark05 på min nye maskin. Ble 12915 poeng.

Q6600

8800 GTS 320mb

4GB 6400 ram.

Uklokket, og ellers ingen andre modifikasjoner.

Regner med det er et greit resultat selv om jeg havnet helt ned i sørpa på den grafen til futuremark over systemer med samme oppsett som mitt :p

Lenke til kommentar

Har man ikke et potmeter på elektrolinja nå til dags Ghost?

Uansett, som Hifiking sier er det ikke så lett å si noe ut fra det bildet, syns det ser ut som du har hatt problemer med å holde kamera i ro (nervøs? :!: )

Men det viktige her er jo at det ikke er noe kortslutning til andre punkter, og det ser du vel selv?

Om det er en kaldlodding, eller litt mye/lite tinn, dårlig utflyt osv osv har jo ikke så mye å si i denne anledning. :)

Lenke til kommentar

Litt kald lodding ble det nok da jeg ikke vile grille noen av delene på kretskortet :p

Vel det er ingen kortsluttninger der så da burdte det vel gå for vel fyre den opp etter en siste grundig skjekk ;)

Edit: wheelman det gikk greit utrolig nok, men liker ikke helt disse riste henda min

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...