Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper

simalarion

Anbefalte innlegg

Hehe

Den driveren er vel nærmest et krav for bioshock ja. (ikke uten grunn at du får opp X "advarsler" og link til oppdateringsside før/etter installasjon av Biosshock) :D

9406628[/snapback]

Morsomt at denne driveren kræsjer hl2 episode one som om den skulle være betalt for å gjøre det. Laga den første blåskjermen jeg har fått siden jeg skaffet ny pc.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv driti meg ut på det _Zeke :p

Hadde et gammelt "superbra" ATI kort(agp)... som faktisk kostet 3000 den gang.

Selfølgelig klarte jeg å ødelegge det :!:

Det bråka så sykt at jeg måtte putte på skikkelig kjøler, men etter det var halvparten av skjermen dekket av hvite flekker :tease:

Prøvde forresten BETA drivern, men pcen begynte bare å pipe og så fikk jeg bare helt svart skjerm... OSet funka når jeg restarta da(har skjedd før at os'et har blitt skada pga dårlige drivere)

Lenke til kommentar
Ja, det er fult mulig å ødelegge kortete om du tar av orginalkjøleren med en slegge :p

Nei, det er nok ikke noe å være redd for selv har jeg en MCW60 på mitt 8800GTX

9406676[/snapback]

Vel, det er uansett lurt å ta visse forholdsregler f.eks. ikke bruke makt da :p Men bare skru vekk alle skruene, f.eks. lirke litt etc.

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar

Eneste gangen jeg ødela et skjermkort ved å montere på en kjøler var da jeg monterte på en gigantisk kjøleribbe som også fungerte som vannkjøler. (som jeg på tull hadde laget av masse forskjellig drit)

Etter litt lodding, osv.. så så Radeon 9000 kortet ut som en metallklomp... noe den tilslutt også ble. :p

Å ta av 8800GTX/GTS kjøleren er nok ikke noe problem nei. ;)

Lenke til kommentar

Det bråka så sykt at jeg måtte putte på skikkelig kjøler, men etter det var halvparten av skjermen dekket av hvite flekker :tease:

9406790[/snapback]

Glad jeg ikke er alene :ermm:

Men hos meg funket det fint i begynnelsen da, men så begynnte jeg og klokke litt, også løsna kjøleren bittelitt, også freste kortet bittelitt også vips var det masse strekerp å skjermen...

EDIT: var forresten et Sapphire 9600 XT APG kort :)

Endret av WheelMan_92
Lenke til kommentar

9406790[/snapback]

Glad jeg ikke er alene :ermm:

Men hos meg funket det fint i begynnelsen da, men så begynnte jeg og klokke litt, også løsna kjøleren bittelitt, også freste kortet bittelitt også vips var det masse strekerp å skjermen...

EDIT: var forresten et Sapphire 9600 XT APG kort :)

9407643[/snapback]

Haha!!

Jeg hadde et Powercolor 9600 XT agp kort :tease:

For et sammentreff :D

Lenke til kommentar

8800GTX går iallefall utrolig varme. Mitt ligger på 85-90 grader på GPU kjerna under load. Det er målt mens jeg spiller two worlds i 1600x1200, alt på max, 4xAA og 16xAF. Og dette er uklokket.

Og dette er i et TT shark kabinett med veldig god kjøling. Har t.o.m stripset fast 2 stk. 120mm vifter i sidedøra.

Lenke til kommentar
Vel, det er uansett lurt å ta visse forholdsregler f.eks. ikke bruke makt da :p Men bare skru vekk alle skruene, f.eks. lirke litt etc.

9406882[/snapback]

Det er vel kanskje akkurat her noen har fått litt problemer med 8800? Med kaldt kort satt kjøleren uvanlig godt fast i goop'en på mitt gts, så blir jo en ballansegang mellom maktbruk og forsiktighet.

Lenke til kommentar
hm mitt går aldri varmere enn 50C og for det meste ligger den på 47-48C load og 40-43C IDLE

MCW60 og Heatercores FTW

Er ikke det ganske normale temperaturer på vann?

Tipper OcMax kjører stock kjøler (luft), så da er det ikke rart det er litt forskjell :)

Lenke til kommentar
hm mitt går aldri varmere enn 50C og for det meste ligger den på 47-48C load og 40-43C IDLE

MCW60 og Heatercores FTW

Er ikke det ganske normale temperaturer på vann?

Tipper OcMax kjører stock kjøler (luft), så da er det ikke rart det er litt forskjell :)

9410360[/snapback]

Jo vil tro det ligger i det området for de fleste pluss/minus 5 grader.

Men alt er jo relativt, man kan vel godt si det er et varmt kort, men jeg har med akkurat samme type kjøler (FX-blokk) lavere temperaturer med gts enn jeg hadde med ATI X1800XT (PE) Og uten at jeg har prøvd har jeg også intrykk av at det er lavere varmeutvikling på dette enn på dagens ATI kort...

Men går gpu viften for fullt når du har den tempen OcMax?

Lenke til kommentar

9406882[/snapback]

Det er vel kanskje akkurat her noen har fått litt problemer med 8800? Med kaldt kort satt kjøleren uvanlig godt fast i goop'en på mitt gts, så blir jo en ballansegang mellom maktbruk og forsiktighet.

9409838[/snapback]

Hadde samme problemet med mitt 8800GTX. Satt og vred den fram og tilbake lenge før den til slutt gikk av :p . Ikke rart temperaturen var dårlig heller, tror det var klint på en kvart tomme tykt lag med pasta :!:

Btw, ligger på ca. 50c med MCW60 jeg også.

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...