Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Hva er vitsen med å sløse en tusenlapp ekstra på Ultra? GTX er jo bare marginalt svakere.

9272387[/snapback]

Fordi Ultra kortene tilbyr en 90 dagers oppgraderingsmulighet med redusert betaling på 9800?

 

Ergo er det lurt å kjøpe Ultra som tilbyr dette, nå.

9354919[/snapback]

Men du har bæsja på leggen om G92-kortene da ikke kommer iløpet av 3 måneder. De kommer vel ikke allerede i november??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Intern Postet i dag, 13:51

  Ja, vet hvor den er. Bare lurte på risken.

 

Jeg har forøvrig flyttet helt til Tromsø sammen med kjæresten.

 

Utrolig hva folk gjør for disse damene gitt :!:

Men ja, dersom du snakker om 3DMark- stabil er det etter mitt syn bare å kjøre på. Men det kan jo hende maskinen fryser og den type ting, men at noe skades permanent skal mye til. Det er jo uansett en liten risiko med klokking, og den blir jo ikke lavere med høyere klokk akkurat. Men slik jeg ser det er den testen mest og betrakte som et hjelpemiddel for å finne stabil/artifacts-fri klokk. Og for å slippe å måtte restarte for hver gang man setter en ikke kjørbar hastighet.

 

Men det er min mening, om man er veldig redd for sin hardware, vil jeg ikke anbefale dette, og strengt tatt ikke klokking i det hele tatt. Du som gladelig kjører V-core opp til 1,68V på din C2D er vel ikke av de aller reddeste..? :whistle:

Lenke til kommentar

Nei, er kanskje ikke så altfor redd. Men det er nå alltid greit å være på den sikre siden ;)

 

Nå skal jeg jo investere i full HD TV, så jeg har ikke råd til å kjøpe så mye nytt, hvis noe skulle gå.

 

Skulle gjerne fått til 750/2500. Da det er neste mål for meg :)

Klarer jeg det blir det nok en enda høyere klokk til vinteren, både på CPU og GPU da det blir en "smule" kaldt her oppe, på den tiden av året :p

Lenke til kommentar

Har et lite problem med skjermkortet. (8800gtx)

 

Spill har en tendens til å fryse/trege ned så mye at man må sitte å vente i 20-40 sekunder på å få opp ctrl+alt+delete menyen. Etter det så må jeg restarte maskin fordi hvis jeg kjører en 3d applikasjon så skjer det samme med en gang.

 

Kortet blir ikke varmere enn 61 grader på full load heller.

 

Er bare klokket til 648/2088 (1620 shader)

 

- punk.

Endret av punk20
Lenke til kommentar
Har et lite problem med skjermkortet. (8800gtx)

 

Spill har en tendens til å fryse/trege ned så mye at man må sitte å vente i 20-40 sekunder på å få opp ctrl+alt+delete menyen. Etter det så må jeg restarte maskin fordi hvis jeg kjører en 3d applikasjon så skjer det samme med en gang.

 

Kortet blir ikke varmere enn 61 grader på full load heller.

 

Er bare klokket til 648/2088 (1620 shader)

 

- punk.

9356892[/snapback]

 

Du har et 8800GTX som er klokket til BARE 648MHz? Det er faktisk ganske langt over hva de fleste 8800GTX greier. Prøv å klokke det ned og se om det hjelper.

 

Jeg kjørte mitt Club3D 8800GTX lenge på 626/2000 og 1458MHz Shader klokk. Men så merket jeg at jeg fikk noen rare streker på skjermen da jeg spilte Anno 1701. Så nå har jeg flashet tilbake til original bios som kjører på 576/1800 og 1350MHz Shader klokk. Og du kjører på 648MHz og 1620MHz shader! Ikke rart du får problemer! :p Forresten, minneklokken din er også over hva de fleste 8800GTX greier.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Hva er vitsen med å sløse en tusenlapp ekstra på Ultra? GTX er jo bare marginalt svakere.

9272387[/snapback]

Fordi Ultra kortene tilbyr en 90 dagers oppgraderingsmulighet med redusert betaling på 9800?

 

Ergo er det lurt å kjøpe Ultra som tilbyr dette, nå.

9354919[/snapback]

Men du har bæsja på leggen om G92-kortene da ikke kommer iløpet av 3 måneder. De kommer vel ikke allerede i november??

9355620[/snapback]

I følge [GDI]Raptor som er Nvidia representant, men som er under NDA for øyeblikket, sier at kortet skal komme i November akkurat som i fjor.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Har et lite problem med skjermkortet. (8800gtx)

 

Spill har en tendens til å fryse/trege ned så mye at man må sitte å vente i 20-40 sekunder på å få opp ctrl+alt+delete menyen. Etter det så må jeg restarte maskin fordi hvis jeg kjører en 3d applikasjon så skjer det samme med en gang.

 

Kortet blir ikke varmere enn 61 grader på full load heller.

 

Er bare klokket til 648/2088 (1620 shader)

 

- punk.

9356892[/snapback]

 

Du har et 8800GTX som er klokket til BARE 648MHz? Det er faktisk ganske langt over hva de fleste 8800GTX greier. Prøv å klokke det ned og se om det hjelper.

 

Jeg kjørte mitt Club3D 8800GTX lenge på 626/2000 og 1458MHz Shader klokk. Men så merket jeg at jeg fikk noen rare streker på skjermen da jeg spilte Anno 1701. Så nå har jeg flashet tilbake til original bios som kjører på 576/1800 og 1350MHz Shader klokk. Og du kjører på 648MHz og 1620MHz shader! Ikke rart du får problemer! :p Forresten, minneklokken din er også over hva de fleste 8800GTX greier.

9357162[/snapback]

 

Det skjer så passe sjeldent at det spiller ikke så mye rolle. Ville bare vite om det kunne være noe annet enn overklokken.Skjer så veldig tilfeldig også. Har ingenting å si om jeg spiller et så gammelt spill som Doom 1/2 eller et nyere spill som Bioshock.

 

- punk.

Lenke til kommentar
Er det mulig og klokke shaderen uavhengig av kjernen? Lurer på om det er shaderne som gir meg artifacts under bare litt klokk. (Justering av kjerne i RivaTuner.)

9359853[/snapback]

 

Njaa, delvis. Hvis du ser på skjemaet som ble postet lenger tilbake her så ser du at shader clocken ikke følger samme "trinn" som kjernen. Så ja, du kan delvis justere shader clocken. Prøv deg fram og sjekk hva shader clock blir i rivatuner.

 

Er usikker, men tror også den kan justeres med nbitior? Da må du i så fall flashe kortet da.

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Er det mulig og klokke shaderen uavhengig av kjernen? Lurer på om det er shaderne som gir meg artifacts under bare litt klokk. (Justering av kjerne i RivaTuner.)

9359853[/snapback]

 

Njaa, delvis. Hvis du ser på skjemaet som ble postet lenger tilbake her så ser du at shader clocken ikke følger samme "trinn" som kjernen. Så ja, du kan delvis justere shader clocken. Prøv deg fram og sjekk hva shader clock blir i rivatuner.

 

Er usikker, men tror også den kan justeres med nbitior? Da må du i så fall flashe kortet da.

9359899[/snapback]

Problemet er at shaderen(tror jeg) gir meg artifacts bare ved LETT overklokk. Til og med når jeg setter kjernen til 600! 3DMark funker greit, men spill som BioShock o.l gir meg artifacts over hele skjermen etter litt spilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...