Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper

simalarion

Anbefalte innlegg

pcp160: må skuffe deg men på G80 så er det en vdrop fra 1.35v på idle til 1.28v under load .....

Bare skjekk med multimeter også kan du lese en del om det på XS der det er en egen tråd for GTS overklokking og der har alle som har målt fååt denne dropen enten det har vært XFX eller gainward eller 320/640mb ....

Gjelder også GTX tror jeg, men det er litt høyere volt i utganspunktet om jeg ikke tar helt feil ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

'¨Nei rivatuner tuller ikke du for halvparten av hastigheten for du det er ddr som er dual dobel ratet eller neo sånt iværtfall skal du gnage det emd 2 så den viser helt kortekt ;)

Herlig med halv temp av deg :thumbup:

Men tar du 650/1100 (actual 648/1080) og CPU litt itl og fikser på ran'n din så har du nok over 14K ;)

Lenke til kommentar

Er quadcorn som gjør at du får så høy score.

Dine 5325 mot mine 3253. :)

3d score slår jeg deg på.

Det som vises i hardware monitorn til rivatuner er de riktige tallene.

Tempen går ikke over 71 grader hos meg med stock kjøler (100% fan speed). Får thermalright sin kjøler imorgen. Blir morro dette.

- punk.

Endret av punk20
Lenke til kommentar
'¨Nei rivatuner tuller ikke du for halvparten av hastigheten for du det er ddr som er dual dobel ratet eller neo sånt iværtfall skal du gnage det emd 2 så den viser helt kortekt wink.gif

Herlig med halv temp av deg thumbup.gif

Men tar du 650/1100 (actual 648/1080) og CPU litt itl og fikser på ran'n din så har du nok over 14K wink.gif

Jeg fikk vondt i hodet av å lese det der :dontgetit:

Lenke til kommentar
hvor mange A tar 8800GTs 640Mb av 12 volt?

9307808[/snapback]

Tja, hvis vi antar at det bruker ca 130-140W, så bruker det ca 11A.

(135W/12V = 11A)

Jeg trodde dog det kun brukte en 7-8A etter det jeg hadde hørt, men ser jeg på regning, så stemmer ikke dette.

Dette kan kanskje forklare hvorfor ikke den gammle 400W PSUen min (på 14A) ikke klarte å dra 8800GTX alene. :innocent:

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Merker nå at pcen slår seg av under spilling, har 500W northQ, 8800 GTS overclocka til 600/2000. Dette har ikke skjedd før, så lurer på om det er pga varme, eller dårlig strøm.. :hmm:

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar
Er quadcorn som gjør at du får så høy score.

- punk.

9304724[/snapback]

Quadcore gir i alle fall et fint tilskudd på scoren.

Har nå endelig klart å komme meg godt over 14K med GTS. Slett ikke værst om jeg selv skal si det... :p

post-56388-1187446307_thumb.jpg

@Ghost, he he, jeg ble ikke skuffet over V-drop altså. Jeg lærer noe nytt hver dag, og jeg hadde ikke gjettet at spenningen skulle falle så mye ved load nei.

Men det jeg egentlig tenkte på var mer dette med 2D/3D modus som mine andre grafikkort av nyere dato har hatt. Der altså både spenning og frekvens går ned når man ikke bruker 3D. Denne funksjonen har såvidt jeg kan se ikke 8800, og derfor lurer jeg litt på hva som egentlig skjer med de forskjellige 2D/3D valgene i ATI-Tool. :)

Lenke til kommentar
pent  med 14 og gts :)

fik selv 16200 nå jeg lånt en q6700 på 3.4ghz og  680/980 gtx sli og tweak xp seff

9308644[/snapback]

He he, ja jeg har et stykke igjen til den scoren gitt... ;)

Men dette er jo ikke 24/7 fart da, har gått opp 150Mhz på cpu og hhv 35 og 30 på kjerne/minne. Men noe Tweak av OS er det ikke gjort.

Lenke til kommentar

tror ikke det er memory da mitt enkelt klarer 1100 men man vet jo aldri :p

Men bare du fikser ram'n din wheelman så er du over 14.1K :tease:

Edit: hvorfor bruker du ikke crucial ram'n din istedenfor dem møkka av noen corsair brikker ?

Da klarer du fint 1Ghz 4-4-4-12/8 og 1.2Ghz 5-5-5-15 eller den hastigheten du har nå 3-3-3-8 ;)

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
tror ikke det er memory da mitt enkelt klarer 1100 men man vet jo aldri :p

Men bare du fikser ram'n din wheelman så er du over 14.1K :tease:

Edit: hvorfor bruker du ikke crucial ram'n din istedenfor dem møkka av noen corsair brikker ?

Da klarer du fint 1Ghz 4-4-4-12/8 og 1.2Ghz 5-5-5-15 eller den hastigheten du har nå 3-3-3-8 ;)

9310073[/snapback]

Mitt klarer ikke over 1050 :p, nesten ikke det en gang :whistle:

Grunnen til at jeg ikke gjør det, er at jeg klarte og bestille 533 MHz brikker :p, og da HK ikke støtter det, så var mannen på datakjeden så snill og bestille 667 MHz for meg :) selvom 533 brikkene ligger i butikken, men det hadde ikke vær så sikkert at jeg hadde fått D9GMH da :(, hvis jeg ikke hadde fått det på 533 brikkene, så har jeg avtalt med en kamerat og bytte med han, da han har D9GMH :), men, jeg får håpe på at 667 brikkene er det også :)

EDIT: De skulle komme på mandag :wee:

EDIT 2: Litt rotete, men ellers OK :)

Endret av WheelMan_92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...