Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte kanskje å poste noe som er relatert til disse kortene (sammen med mange andre i følge den som quotes):

With any card other than nvidia 8600, 8500 or HD 2600, 2400 your cpu will be used up to 50% for decoding (only about 1-6% with 8500, 8600 or hd2600, 2400).

Link: Click

Dette visste jeg ikke i det hele tatt , og vil ta det i betraktning neste gang jeg velger skjermkort. For det stemmer, eller..?

Kom inn på denne diskusjonen pga. temps i pcn til dama, de syntes å være litt høye etter å ha ett på en fil. Faktisk over 40-50 grader på hovedkort og cpu. Skjermkortet var fint, holder seg ganske stabilt på 60 grader med 69% load på vifta.

EDIT: Det gjelder vel mer rundt varme på prosessor, men det er en tanke når man vurderer disse kortene :) Og som sagt, det er visst ikke bare 8800 det er snakk om.

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
Orgnialt er volt på minne 1.95v, men jeg kjører dem på 2.35v ønsk meg lykke til ;)

Skal prøve å maksimere scoren min i 3dmark06 ;)

Har nå ned volta litt til 2.23v da jeg tror jeg hadde det i litt høyeste laget :evil:

9182694[/snapback]

Lykke til! ;)

Men 1. hva er scoren så langt?

2. Hjelper det noe særlig med mer spenning på minnet?

Lenke til kommentar

Hørte noen rykter om at MS vil gi ut en DX10.1 demo i DX August SDK. Men 8800 støtter ikke 10.1, så håper ingen lager noe i DX10.1 på et par år.

August SDK

Men: "This release contains a Direct3D 10.1 Technical Preview. In order to run it, you will need to have the Windows Vista SP1 Beta, which will be available to MSDN subscribers when it is released."

Endret av hifiking
Lenke til kommentar
10.1, kan hende det kommer en slags patch til 8x00 serien?

9190970[/snapback]

Jeg vil tro det, men er absolutt ikke sikker. Jeg skjøner i hvertfall ikke Nvidia og AMD/ATI går gjennom nå mye trøbbel emd DX10, for å så komme med oppgraderingen 10.1 som ikke en gang støttes av hardware som støtter DX10.

Lenke til kommentar
Jeg vil tro det, men er absolutt ikke sikker. Jeg skjøner i hvertfall ikke Nvidia og AMD/ATI går gjennom nå mye trøbbel emd DX10, for å så komme med oppgraderingen 10.1 som ikke en gang støttes av hardware som støtter DX10.

9191554[/snapback]

La oss folde våre hender, i håp :)

Endret av WheelMan_92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...