Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Intern Postet i dag, 18:34

Noen andre som har fått en så høy core klokk på luft?

Nja, jeg kjørte i alle fall 660 på kjernen med GTS og standard kjøleren Er vel 512Mhz stock tror jeg?.

Er imponert over kjerneklokken på det Gainward GTS kortet jeg har her må jeg bare si. 725Mhz kjerneklokk nå med vannkjøl er bedre enn jeg hadde forventet. Men minnet er ikke så veldig klokkevillig, eller dvs det er mulig at det lar seg klokke bra for 3DMark og denslags, men skal ikke mye over 1000 før det blir prikker i ATI-Tool testen.

Men jeg vet ikke helt hvor mye kjøling påvirker minneklokk, siden jeg har den mye omtalte "tyggisen" mellom minnebrikkene og kjøleren er de sikkert ikke så veldig kalde.. :hmm:

Er det GTX du har med den minneklokken KimmiK, uansett en pen klokk med luftkjøler du har der :thumbup:

Lenke til kommentar
Er det GTX du har med den minneklokken KimmiK, uansett en pen klokk med luftkjøler du har der

EVGA 8800 Ultra (Ikke superclocked verisjonen). Har kjørt i hele dag med 700/1125, stabilt som fjell og ikke merkbart mye varmere under load enn 680, så 700/1125 er min nye 24/7 clock :w00t:

:cool:

Lenke til kommentar
Er det GTX du har med den minneklokken KimmiK, uansett en pen klokk med luftkjøler du har der

EVGA 8800 Ultra (Ikke superclocked verisjonen). Har kjørt i hele dag med 700/1125, stabilt som fjell og ikke merkbart mye varmere under load enn 680, så 700/1125 er min nye 24/7 clock :w00t:

9157618[/snapback]

Sykt!

Lenke til kommentar
GTS klokker jo mye bedre enn GTX, så det er jo ikke så rart du får høyere klokk.

Hva kjører du på minnet, på 24/7 klokken din?

9156491[/snapback]

Jeg hadde vel forventet et resultat rundt 620-650 og har intrykk av at det er i det området de fleste stopper. Hadde vel også regnet med beste score på 11-12K i 3DMark, men får jo nå ca 13,5K. Men det kan hende jeg hadde for lave forventninger. Er da i alle fall fornøyd med kortet :)

Men GTS vs GTX vet jeg jo lite om, annet enn at GTX ligger 75Mhz høyere. Med de klokker da altså dårligere skjønner jeg nå på det du sier.

Jeg kjører 715/1000 som 24/7 setting. Men av spill har ikke brukt noe særlig annet enn FSX (og da en god del runder 3DMark), så kan jo tenkes at det kan bli problemer senere med den farten. (FSX er jo ikke spesielt tungt for skjermkortet)

Så det går med 1000 på minnet, men får som nevnt disse gule prikkene i ATI-Tool testen om jeg beveger meg noe særlig over det, enda litt til opp, og det feiler.

Edit; byttet du goop på ditt kort KimmiK?

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

msi 678 /1010

xfx 690/ 978

bench på sli er 650-660 / 960 ca på ram med da må jeg bruker svær bordvifte

Det er min 2 kort når jeg test de 1 og 1 :)

men går stock på sli oppsette

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar
EVGA 8800 Ultra (Ikke superclocked verisjonen). Har kjørt i hele dag med 700/1125, stabilt som fjell og ikke merkbart mye varmere under load enn 680, så 700/1125 er min nye 24/7 clock  :w00t:

9157618[/snapback]

:mad:

Bare vent til jeg får vann på mitt kort!

:!:

Lenke til kommentar
Da var Asus P5K3 Deluxe WIFI i hus og Pentium D 3,2Ghz i hus, så nå mangler bare Q6600 og DDR3 rammen. Satan DDR3 ram er dyrt! Best at det blir litt billigere før jeg oppgraderer til 3-4GB. (mot høsten)

9158624[/snapback]

Det koster jo "bare" 8k for 4 gb ram :cry:

Lenke til kommentar
Var det dumt av meg og svi av 4900kr på et XFX 8800GTX kort nå rett før nylansering av Geforce 8900/9800 kortene?

- punk.

9159473[/snapback]

Njaa, etter pris antydningen på den forumtråden som er linka til litt lengre opp, så vil jo G92GTS'n ligge på 3592,- max .. Og vil tro at det er mer futt i det enn G80GTX kortet du har ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...