Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, tenkte på å sette tilbake original kjøler. Bare bytte ut kjølepastaen med AC5; men lurte på om det er så smart å fjerne de hvite mellomleggene på rambrikkene. Mener kjøleren ikke vil nå ned til brikkene skikkelig da, jeg vet ikke.

Lenke til kommentar

Ja KimmiK, jeg ville ikke fjernet termal pads'ene selv om de er både tykke og stygge. uten de risikerer du at det ikke blir kontakt mellom kjøleren og minne i det hele tatt. Og AS5 er ikke egnet til så store åpninger.

Så jeg ville gjort som Ghost sier, sett de på uten å rense.

På de heldekkende blokkene jeg har hatt, har det forøvrig fulgt med nye termal pad's som skal brukes med vannblokken fordi man ellers risikerer å ikke få kontakt. Kjøleevnen til dette stoffet er jo ikke så veldig bra, men det er det samme som gjerne brukes på strømforsyningsdeler på HK, og forsjåvidt det samme på en del grafikk-kort, og dersom de har egen kjøleribbe kan man jo kjenne at den blir god og varm. Så helt bortkastet er det nok ikke ;)

Lenke til kommentar

Kan anbefale deg å bruke et tynt lag med flytene metall, en god del bedre en AS5 .....

Edit: jeg for ikke noen potensiometere før fristen er ute så om noen skulle vite om noen skulle vite om en blyant vmod for vcore på GTX ?

Vet at det er vcore og vmeme blyant mod for GTS, men så langt jeg vet så er det bare vmem for GTX som blyant variant .....

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
må skuffe deg med sol både i går og i dag :p

9146704[/snapback]

Hehe deilig! Jeg tar visst med meg godværet fra nord ned til sør jeg :tease:

9147008[/snapback]

Du tok med deg mer regnvær din fjomp :p i dag regner det, vi har i det minsta hatt oppholdsvære lenge nå hehe

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg kommer helt opp på 660 på core, og 1080 på minnet.

660 er maks klokk på luft, og tror at jeg kan komme høyere enn 1080 på minnet. Men det har jeg ikke testet enda.

9154642[/snapback]

Regner med at dette er 8800 Ultra, siden det er det som står i signaturen din?

612/1080 er vel stock på ultra..?

Lenke til kommentar
Nei, dette er GTX. Glemte å skrive det.

Ultrå kortet passer ikke uten en annen kjøler, derfor må jeg bruke GTX kortet, til vannblokken kommer.

9155099[/snapback]

Så du har GTX og har kjøpt deg Ultra? For en pengesløsing! :p Da kunne du heller kjøpt deg ett til GTX og kjørt SLI

Lenke til kommentar
Nei, dette er GTX. Glemte å skrive det.

Ultrå kortet passer ikke uten en annen kjøler, derfor må jeg bruke GTX kortet, til vannblokken kommer.

9155099[/snapback]

Så du har GTX og har kjøpt deg Ultra? For en pengesløsing! :p Da kunne du heller kjøpt deg ett til GTX og kjørt SLI

9155147[/snapback]

Er jo mulig å selge GTX'n da ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...