The Ghost Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 om du tar på orginal kjøler igjen så vild et uansett komme på mer sånn hvit greie fra thermal padene så det er jo ikke noe vits å rense dem, men om du skal ha nye ram sinks på så må du det .... Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Tja, tenkte på å sette tilbake original kjøler. Bare bytte ut kjølepastaen med AC5; men lurte på om det er så smart å fjerne de hvite mellomleggene på rambrikkene. Mener kjøleren ikke vil nå ned til brikkene skikkelig da, jeg vet ikke. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Trodde du mente det lille belegget på selve minne brikkene, men de på kjøleren er så tykke at da tror jeg det blir veldig dårlig med kjøling siden minne brikkene ikke for ordenlig kjøling Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Ja KimmiK, jeg ville ikke fjernet termal pads'ene selv om de er både tykke og stygge. uten de risikerer du at det ikke blir kontakt mellom kjøleren og minne i det hele tatt. Og AS5 er ikke egnet til så store åpninger. Så jeg ville gjort som Ghost sier, sett de på uten å rense. På de heldekkende blokkene jeg har hatt, har det forøvrig fulgt med nye termal pad's som skal brukes med vannblokken fordi man ellers risikerer å ikke få kontakt. Kjøleevnen til dette stoffet er jo ikke så veldig bra, men det er det samme som gjerne brukes på strømforsyningsdeler på HK, og forsjåvidt det samme på en del grafikk-kort, og dersom de har egen kjøleribbe kan man jo kjenne at den blir god og varm. Så helt bortkastet er det nok ikke Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Prøvde å ta av termal'padsene til den orginale kjøleren, og erstatte med AS5. Det gikk ikke bra... Du kunne tydelig se at det ble et "stort" mellomrom, og ble nødt til å sette på plass padsene. Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 OKs, da har jeg fått det bekreftet - får bytte ute kjølepastaen på core da hvertfall, regner med det blir noe bedre. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Ja, ser ikke bort fra det KimmiK. De bildene over her, og andre erfaringer bekrefter jo ganske greit at det jeg nevnte med veldig mye goop ikke var et engangstilfelle hos meg, men snarere sånn det tydeligvis er på disse kortene. Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Jau, vekk med skiten og på med strøken ny kjølepasta Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Kan anbefale deg å bruke et tynt lag med flytene metall, en god del bedre en AS5 ..... Edit: jeg for ikke noen potensiometere før fristen er ute så om noen skulle vite om noen skulle vite om en blyant vmod for vcore på GTX ? Vet at det er vcore og vmeme blyant mod for GTS, men så langt jeg vet så er det bare vmem for GTX som blyant variant ..... Endret 27. juli 2007 av The Ghost Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) må skuffe deg med sol både i går og i dag 9146704[/snapback] Hehe deilig! Jeg tar visst med meg godværet fra nord ned til sør jeg 9147008[/snapback] Du tok med deg mer regnvær din fjomp i dag regner det, vi har i det minsta hatt oppholdsvære lenge nå hehe Endret 27. juli 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Du tok med deg mer regnvær din fjomp i dag regner det, vi har i det minsta hatt oppholdsvære lenge nå hehe 9153458[/snapback] Regn = kaldere temp = bedre klokk! - Dumt jeg ikke har penger til å bestille deler enda! Lenke til kommentar
Intern Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Jeg kommer helt opp på 660 på core, og 1080 på minnet. 660 er maks klokk på luft, og tror at jeg kan komme høyere enn 1080 på minnet. Men det har jeg ikke testet enda. Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Jeg kommer helt opp på 660 på core, og 1080 på minnet. 660 er maks klokk på luft, og tror at jeg kan komme høyere enn 1080 på minnet. Men det har jeg ikke testet enda. 9154642[/snapback] Regner med at dette er 8800 Ultra, siden det er det som står i signaturen din? 612/1080 er vel stock på ultra..? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Nei, dette er GTX. Glemte å skrive det. Ultrå kortet passer ikke uten en annen kjøler, derfor må jeg bruke GTX kortet, til vannblokken kommer. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Nei, dette er GTX. Glemte å skrive det. Ultrå kortet passer ikke uten en annen kjøler, derfor må jeg bruke GTX kortet, til vannblokken kommer. 9155099[/snapback] Så du har GTX og har kjøpt deg Ultra? For en pengesløsing! Da kunne du heller kjøpt deg ett til GTX og kjørt SLI Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Nei, dette er GTX. Glemte å skrive det. Ultrå kortet passer ikke uten en annen kjøler, derfor må jeg bruke GTX kortet, til vannblokken kommer. 9155099[/snapback] Så du har GTX og har kjøpt deg Ultra? For en pengesløsing! Da kunne du heller kjøpt deg ett til GTX og kjørt SLI 9155147[/snapback] Er jo mulig å selge GTX'n da Lenke til kommentar
Intern Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Så du har GTX og har kjøpt deg Ultra? For en pengesløsing! Da kunne du heller kjøpt deg ett til GTX og kjørt SLI 9155147[/snapback] Stemmer Har ikke SLI HK uansett, og man må jo ha det beste! Eller hva? Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Så du har GTX og har kjøpt deg Ultra? For en pengesløsing! Da kunne du heller kjøpt deg ett til GTX og kjørt SLI 9155147[/snapback] Stemmer Har ikke SLI HK uansett, og man må jo ha det beste! Eller hva? 9155251[/snapback] Sikkert bare jeg som har blitt litt for 'Voksen' Lenke til kommentar
Intern Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Godt mulig det, men det må du nesten ta med deg selv Nok OT prat. Noen andre som har fått en så høy core klokk på luft? Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Kjører 680/1125 på mitt kort - stock kjøler. Idle: 58c ~ Load: 77c ~ Edit: btw regner med du knuser den, når du får vannblokken din på Ultra kortet ditt. Endret 27. juli 2007 av KimmiK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå