Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
biskop:

Du har rett i at det var et bevisst valg med datoen 9/11, siden det amerikanske nødnummeret er 911. (terrorhandlingen altså)

 

Hehe mer offtopic en dette kommer man neppe :!:

9108852[/snapback]

 

Måtte nevnes da...

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Jeg er utrolig imponert over skjul konseptet, kan si hva du vil uten at det egentlig er sagt ... :D

Lenke til kommentar

Venter fremdeles på WC ....

 

Håper den ikke henger for lenge på toll senteret i Oslo for da for jeg den ikke før 31 og det ville vært en katastrofe :cry:

 

Hva mener folket om ca. maks core og Mem volt på skjermkortet

 

Har sett 1.55vcore og 2.3vmem, men den vmem er jeg skeptisk til :O

 

Edit: none her i norge som har vmodda utenom overklokk og co. ?

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Tatt en 3dmark06 test, hw står i sig.

 

e97e56ad.jpg

 

Jeg skal bytte kjøler, PSU + skaffe viftestyring og LCD for temp avlesning, skjer rundt mnd skifte. Da blir det OC av CPU og GPU =)

9110000[/snapback]

Veldig vanskelig å se noe, men tror det ca er 9k og noe?

9110153[/snapback]

 

DOH! glemte at det ble resiza .. :p

 

Nei, 8181 er score.

 

SM2.0: 3678

HDR/SM3: 3697

CPU: 1998

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

@The Ghost:

Er mulig det, men var nå det jeg fikk =) Mente jeg leste en som fikk 80xx med relativt samme oppsett en plass her.. :hmm:

 

 

Tok en lett klokk på CPU til 2.5GHz, fikk 8268.

 

CPU score: 2097.

 

Jeg ser at SM2 og HDR/SM3 gikk ned: 3670/3694.

 

Noen som kan forklare det?

 

 

Blir ikke noe mer fra meg før mnd skifte, da ny PSU og CPU kjøler kommer :)

Lenke til kommentar

Sendte melding til EVGA om jeg mister LIVSTIDS garantien på kortet hvis jeg overklokker, da fikk jeg dette:

 

Hi no you can overclock to your hearts content just to blow it up, the only thing that we don’t cover is physical damage to the PCB on the board.

 

Det betyr vel at overklokke det til f.eks. 600/2100 går helt fint uten å miste garantien? :dribble:

Lenke til kommentar

jeg formaterte maskina om mandagen, la inn nye ferske drivere (158.22) og satte priority på 3dmark 06 opp til høy i oppgavebehandling

 

ny score: 9817

 

system:

 

opteron 180 @ 3000mhz

pcz EB pc4000 @ 250mhz 3-3-2-7-1T

club3d 8800gts 320 @ 600/2000mhz

 

selvfølgelig var jo dette så nære 10k, at jeg måtte prøve å klokke cpuen og skjermkortet litt mer for å krabbe over, men ved 3060mhz på opteronen så spontanreboota maskina (helt stabil på 3ghz)

 

mistenker at det blir for varmt, så jeg får la det ligge intill videre. har kommet over det stadiet da jeg bruker mahnge hundre kr på kjøling for å få noen få poeng mer. får heller vente til det blir kaldere i været ;)

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
jeg formaterte maskina om mandagen, la inn nye ferske drivere (158.22) og satte priority på 3dmark 06 opp til høy i oppgavebehandling

 

ny score: 9817

 

system:

 

opteron 180 @ 3000mhz

pcz EB pc4000 @ 250mhz 3-3-2-7-1T

club3d 8800gts 320 @ 600/2000mhz

 

selvfølgelig var jo dette så nære 10k, at jeg måtte prøve å klokke cpuen og skjermkortet litt mer for å krabbe over, men ved 3060mhz på opteronen så spontanreboota maskina (helt stabil på 3ghz)

 

mistenker at det blir for varmt, så jeg får la det ligge intill videre. har kommet over det stadiet da jeg bruker mahnge hundre kr på kjøling for å få noen få poeng mer. får heller vente til det blir kaldere i været ;)

9112903[/snapback]

Fornuftig! Jeg er også blitt mye roligere med hensyn til overklokking og kjøling.

Lenke til kommentar

Huff, vanskelig å holde seg vekke fra OC.. :/

 

CPU på 2.6GHz

 

score: 8322

sm2: 3665

HDR/sm3: 3697

cpu: 2159

 

Jeg ser at SM3 har gått litt opp igjen, men SM2 fremdeles går nedover. Er dette bare tilfeldigheter, eller skal det være sånn?

 

Så forresten at CPU nerma seg 70grader, dette med Zalman på Q-fan @ Silent. I forhold til PC probe II, ligger den på 1k3 rpm.. Gleder meg til å prøve ninja med viftestyring! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...