The Ghost Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Blir vel EK på den... 9064640[/snapback] D-tek her i går'n Er det egnelig ikke litt dumt med fullcover om du ikke vil punge ut 800,- ekstra hver gang det er et nytt skjermkrot på markedet da :S Lenke til kommentar
Intern Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Neh, bryr meg ikke så mye. Bestilte nettopp EK Fullcover Acetal Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Der måtte jeg trekke på smilebånde WC i data verdnen er jo vannkjøling for det engelske ordet WaterCooling ellers har en god nok "WC" fra før av Rart om jeg ikke tar feil har GTS lavere stock volt enn GTX og enda kna du komme opp i 725 uten ekstra volt den var rar :S Om du har lav nok temp så kommer man jo lengre, men så langt :S He he, joda det ante meg vel at det ikke var utedo'en du skulle oppgradere... Men ja, det er et skikkelig glad-klokkende Gainward GTS 640 jeg har blitt tildelt, og får jo også som nevnt for noen sider siden en meget bra score i 3DMark med dette oppsettet syns jeg (12.620) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor D-tek her i går'n Er det egnelig ikke litt dumt med fullcover om du ikke vil punge ut 800,- ekstra hver gang det er et nytt skjermkrot på markedet da :S Det er utvilsomt et poeng, og jeg lagerfører etterhvert noe heldekkende her. Ytelsen på kjernen er etter min erfaring også litt svakere enn en god kjerneblokk. Men det er noen fordeler også, som at man slipper ekstra kjøling i området, og får god plass til feks tv-kort, lydkort osv. Hva bruker man forresten til kjøling av minne, hdcp chipen, og spenningsregulatorer om man skal ha ren kjerne-blokk på 8800GTS? Er jo vanvittig mange kontaktpunkter mener jeg... Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Hva bruker man forresten til kjøling av minne, hdcp chipen, og spenningsregulatorer om man skal ha ren kjerne-blokk på 8800GTS?Er jo vanvittig mange kontaktpunkter mener jeg... 9066315[/snapback] Vel det er flere ting å velge mellom: små kjøle ribber "fullcover" Og du kan mikse sammen selv ..... Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 http://evga.com/products/moreinfo.asp?pn=7...31-AR&family=23 3100kr, helt nytt, får testet det før jeg kjøper det, er det værdt pengene? Er ingen som selger det kortet i Norge og jeg finner ikke mye informasjon om det kortet på andre sider. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) EVGA er gode produkter med kjempegod garanti, men jeg ville uansett kjøpt produkter via en forhandler i Norge. Prisen var oppsiktsvekkende selv om det evt. er en fra Canada som skal selge deg det. Endret 13. juli 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) EVGA er gode produkter med kjempegod garanti, men jeg ville uansett kjøpt produkter via en forhandler i Norge. Prisen var oppsiktsvekkende selv om det evt. er en fra Canada som skal selge deg det. 9066525[/snapback] Det er en privat person fra Oslo som kommer hjem til meg imorgen, han sier det er kjøpt i England og det er global garanti påstår han. Så det er et bra kort og værdt de pengene? Endret 13. juli 2007 av Iceman22 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Hehe... selv produsenter påstår at produkter har global garanti, men du finner ingen som vil fronte det her i Norge om han ikke har kjøpt det i Norge. Kortet er bra, merket er bra. Garantiservice må du få i England, om han har orginal kvittering vel og merke. Om det er verdt pengene må du selv vurdere. For meg er tryggheten med en norsk forhandler ofte verdt pengene jeg betaler ekstra. Endret 13. juli 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Ok, jeg hadde tenkt å klokke det litt, da forsvinner vel garantien 100% uansett hvis jeg ikke tar feil? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Ok, jeg hadde tenkt å klokke det litt, da forsvinner vel garantien 100% uansett hvis jeg ikke tar feil? 9066896[/snapback] nja bob bob den gjør vel kanskje det, men ingen kan se at du har klokket den så du har jo ennå garantien igjen Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Garantien forsvinner ved klokking.. og det ikke alltid du kan lure deg unna med å bytte et produkt som har hatt type "nedsmelting". Som proffene sier... klokking skjer på eget ansvar. Men det er alltid lov å prøve seg Endret 13. juli 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Får bare ta den sjansen, hvilket program anbefaller dere å bruke? Må jeg stille V hvis jeg skal overklokke til f.eks. 610/2000 ? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Får bare ta den sjansen, hvilket program anbefaller dere å bruke? Må jeg stille V hvis jeg skal overklokke til f.eks. 610/2000 ? 9066972[/snapback] Prøv deg fram med Riva Tuner , og 610/2000 burde gå på standard volt =) Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Noen som har mulighet til å måle hvor lang 8800GTS kortet er for meg? Driver å gjør noen modifikasjoner på kabinettet ang. harddisk-racket, og må vite hvor langt jeg kan flytte det Asus 8800GTS 320Mb hvis det har noe å si, tvilsomt men. EDIT: Nevermind, 22,9cm Endret 16. juli 2007 av DJ Ovin Lenke til kommentar
Intern Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Da er både 8800 Ultra, og vannkjøling på vei til meg Dere som har hel-blokk på GPU, hva bruker dere mellom minnet osv, og blokken? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Da er både 8800 Ultra, og vannkjøling på vei til meg Dere som har hel-blokk på GPU, hva bruker dere mellom minnet osv, og blokken? 9094751[/snapback] Jeg bruker AS (Arctic Silver) på kjernen, hdcp-chip og minnet, også er det sånne pads som bygger litt mer høyde på spenningregulatorer. Dette er med Aqugraf FX, men har gjort det samme med tidligere blokker. Man skal vel passe seg litt for elektrisk ledende pasta, og AS er muligens ikke det beste i så henseende, men har fungert fint her i alle fall. Så lenge man har tynt på, slik at det ikke blir masse søl, og har god kontakt mellom blokk og brikker er vel nesten hva som helst bedre enn de orginale pads'ene vil jeg tro Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Ser ikke helt problemet med AS, i hvert fall ikke mellom kjernen og kjøleren. Selvsagt, å bytte ut pads med kjølepasta fungerer sjeldent bra dersom det er høydeforskjell. 8800-serien har til og med lokk over kjernen, så det blir jo det samme som med en cpu. Jeg bruker også AS med "nakne" cpuer uten noe problem Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Får snart en MCW60 og da skal jeg bruke flytene metall mellom kjerne og kjøler da det gir best varmeovergang Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Ser ikke helt problemet med AS, i hvert fall ikke mellom kjernen og kjøleren. Selvsagt, å bytte ut pads med kjølepasta fungerer sjeldent bra dersom det er høydeforskjell. 8800-serien har til og med lokk over kjernen, så det blir jo det samme som med en cpu. Jeg bruker også AS med "nakne" cpuer uten noe problem 9095994[/snapback] På kjernen og hdcp- chipen er det utvilsomt problemfritt med AS5. Det var ifht minnet jeg ser det anbefales og ikke søle for mye. På spenningsreg er det spesifisert at man skal bruke pads på alle heldekkende jeg har hatt i alle fall. Min blokk har fjærende annleggsflate for kjerne og chip, så kontakten mellom minnet og kjøler blir grei tror jeg. Ellers bruker jeg AS5 på alt jeg også, enten det er lokk eller ei Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Har nå inatt strippa min 8800GTX, men kan ikke få tatt bilde nå kan ta imorgen ..... Gleder meg til MCW60 og resten av WC kommer i posten direkte fra USA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå