Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan jo begynne å virke som 8800 Ultra bare er overklokkede 8800GTX og som ikke er moden for hastighetene de selges med. Uansett, sløvt av produsentene.

9041296[/snapback]

Dette har jeg bare hørt om fra XFX ....

 

Men så har ultra 0.8ns minne mot GTX sine 1.0ns minne så det ligger litt mer potensiale der så det er jo ikke "bare" et overklokket GTX, men sånn stort sett er det, det ;)

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd 162.15  driverne enda? Skal prøve den nå..

9043068[/snapback]

Jeg fant dette om dem: "** Update - driver has been taken offline at the request of NVIDIA. There are some isssues with these drivers."(http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1671)

Så de virker ikke helt stabile, jeg har også prøvd dem og de er ikke stabile. Fikk bluescreens og kunne ikke spille noen ting med de.

Endret av Megern
Lenke til kommentar
Takker pcp160  :)

 

Bare hyggelig, det er vel fortjent ros når noen legger såpass mye instats i tråder og temaer syns jeg.

Siden du/dere har testet en betydelig samling spill og demo'er lurer jeg litt på hva som er å anbefale for testing av 8800gts's potensiale. Altså hva som ser rått ut grafikkmessig?

Er egentlig ikke noe utpreget gamer selv, og driver kun med diverse simulatorer der flyten jo er bedre enn før, men føler vel ikke at kortet får vist seg skikkelig frem i noen av disse spillene. FSX ser jo riktignok vesentlig penere ut enn før, men det igjen handler vel så mye, (om ikke bare) om mer cpu- kraft, heller enn bedre grafikk- kort.

 

Så om det ikke er alt for langt utenfor topic, hva skal jeg teste med?, DX10 demo på side1, er den bra/imponerende?

 

----------

 

Nå sitter jeg med et EVGA 8800 Ultra Superclocked i maskina, og fy faen som det herjer! Kjøpte i utgangspunktet et XFX 8800 Ultra XXX som kjørte på 685/2300 default, men det var overhodet ikke stabilt før jeg senka frekvensene til 640, og selv på 625 mhz opplevede jeg kræsj ved lengre 3dmark 06 sesjoner. Ingen spill holdt så mye som fem minutter på originalfrekvensene, så dette var dårlig kvalitetskontroll fra XFX. EVGA kortet har i tillegg kjøleribbe på baksiden av GPU'en også, og dette kortet har fungert knall men kjører "bare" på 655/2250 original, ikke det at forskjellen er merkba

 

Har du noen 3dmark tall?, koselig å fylt ut plassen til ultra kortet på første siden ;)

9041117[/snapback]

Det syns jeg hadde vært litt interessant å sett også.

Om du fortsatt oppdaterer 3DMark resultatene på første siden Simalarion, kan du legge til mitt resultat fra forige side, har 920 poeng høyere score enn den "8800 singleGTS" scoren som står der nå ser jeg. (så lenge det varer :p )

Lenke til kommentar

jeg spør her, finner ikke igjen tråden dette handlet om. håper dette går greit.

 

dette problemet GTS og GTX hadde med "skygger" eller att du ikke så folk skikkelig på lang avstand i Counter-Strike:Source som folk drev og skreiv om her. har dette blitt løst av nvidia/valve?

Lenke til kommentar

AA og FSAA kan jeg klare meg uten, men kos med 2-6x er det.

 

ellers så ønsker jeg at systemet mitt klarer å kjøre crysis på max detaljer (som sagt uten AA og FSAA om nødvendig) i 1680*1050. sjekk profil for specs om du er nysgjerrig

 

fikk 9231 poeng i 06 med dette systemet. regner med å få litt bedre når jeg får formatert og oppdatert drivere. windows installen er atm 474 dager og noen timer gammel :p

Lenke til kommentar

Her er 3dmark06 resultater for EVGA 8800 ULtra Superclocked (655/2250) på QX6700 (4x2667mhz) med 4gb ram som kjører på 854mhz med 4-4-4-12 2T

 

3DMark Score 12728 3DMarks

SM2.0 Score 5 K

HDR/SM3.0 Score 5 K

CPU Score 4180

Game Score N/A

GT1 - Return To Proxycon 43,818 FPS

GT2 - Firefly Forest 42,499 FPS

CPU1 - Red Valley 1,393 FPS

CPU2 - Red Valley 2,007 FPS

HDR1 - Canyon Flight 54,448 FPS

HDR2 - Deep Freeze 53,758 FPS

 

Ingenting er overklokket og alle innstillinger er default, med unntak av at high quality er på under AF innstillinger, noe som har ingen/svært liten påvirkning på resultatene.

Driver: Forceware v158.22

Endret av marsboer
Lenke til kommentar
Virker som 8800GTX er kraftig nok til Crysis. Men spillet vil kanskje kreve quad core for å få super fps, selv om dual core holder sikkert. Singel core vil sikkert hakke som en gud...  :p

9046528[/snapback]

 

"Cevat says that a mid level E6600 CPU is enough to play the game on ULTRA HIGH settings - obviously an 8800 would also be required (8800GTS would be ok but GTX ideal) and 2 GB ram needed - the ram is his highest priority upgrade recommendation."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...