Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

om du har plexi eller delrin topp har ingen ting å si på ytelsen men plexi er gjennomsiktig og knekker lettere/tåler mindre mens delring tåler mer og den er ikke gjennomsiktig ....

Men ikke gå for fullcover blokk da det er mye penger å bruke på et kort da det ikke kan brukes på de neste .....

Swiftech MCW60-R eller den fra D-tek :thumbup:

Lenke til kommentar
om du har plexi eller delrin topp har ingen ting å si på ytelsen men plexi er gjennomsiktig og knekker lettere/tåler mindre mens delring tåler mer og den er ikke gjennomsiktig ....

Men ikke gå for fullcover blokk da det er mye penger å bruke på et kort da det ikke kan brukes på de neste .....

Swiftech MCW60-R eller den fra D-tek  :thumbup:

8982091[/snapback]

er dette ikke noe og statse på: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=AC23389&mcat=14s277

Lenke til kommentar
er dette ikke noe og statse på: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=AC23389&mcat=14s277

8982197[/snapback]

Den hadde jeg aldri kjøpt iværtfall ikke tild en blod prisen der :ermm:

Men så er alt av WC utsyr i norge dyrt så da handler man enten på Petras Tech Shop eller Side Winder Computers og som vanlig slipper amn også oms og toll :thumbup:

Noen ganger 40% billigere totalt ;)

8982522[/snapback]

Hvorfor slipper man toll og moms på disse nettbutikkene da? Er de registrert i norge eller?

Lenke til kommentar

Nei, emn de setter ned versdien på pakken fro deg selv uten å spørre så du sakl slippe moms og toll er iværtfall min erfaring :thumbup::thumbup::thumbup:

Nå snakker jeg om sidewindercomputers, men så gjør petra det også er jeg nokså sikker på bare husk å spør først for å være sikker ;)

Lenke til kommentar

Hvilke produsenter lager de beste kjølerene/viftene til GTS-korta? Tenker på 320-mb versjonen, vet ikke om det er forskjell på 320 og 640?

Ser i erfaringene at noen skriver at Gainward-kortet er ganske kjølig, mens andre skriver at Club3D-kortet er ganske varmt.

Lenke til kommentar

Okei. :) Ser også at Foxconn sitt 320MB OC er det billigste av alle 320MB-kortene (litt rart men ok), har dette potensiale til å klokke enda lenger enn vanlige 320MB, eller er blir det det samme som at jeg kjøper et vanlig 320MB og klokker det til 320MB OC sin hastighet?

Lenke til kommentar

Okei. La bare merke til at en kar med Club3D-versjonen sa at kortet lå på 70 grader idle mens en som hadde Gainward-versjonen skrev "bra kjøler". Men det kan vel være luftgjennomstrømningen i kabinettet osv kanskje.

Lenke til kommentar
Okei. La bare merke til at en kar med Club3D-versjonen sa at kortet lå på 70 grader idle mens en som hadde Gainward-versjonen skrev "bra kjøler". Men det kan vel være luftgjennomstrømningen i kabinettet osv kanskje.

8997975[/snapback]

Romtemp/kabinettemp har mye å si, luftgjennomstrømning gjør sitt, hvor nærme kortet ligger mot andre komponenter osv..

Det er altså ikke noen sammenlignbare resultater, da variablene er altfor store.

Lenke til kommentar

Nå har jeg endelig fått et 8800GTX-kort inn i maskinen (nei, ikke fra MasterIT, om dere måtte lure :p). Nå er det noen år siden jeg har brukt Nvidia, så jeg er litt "grønn" på driverinnstillingene.

Antialiasing - transparency: Her er det tre moduser: Multisampling, supersampling og off. Hva gjør de enkelte? Hvilken innstilling gir best ytelse? Hvilken modus gir best forhold mellom ytelse/kvalitet?

Texture quality: Her er vel kun Quality eller High Quality som er aktuelt. Jeg ser HQ deaktiverer en del optimalisering. Er HQ verdt det? Isåfall, hvor stort er ytelsestapet?

I tillegg er det en del optimaliseringsfunksjoner jeg ikke aner hva betyr. Hva bruker dere? Til spill? Til benchmarks?

Takk :)

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...