Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Vel, om du er sikker på at du ikke bryr deg om DX10, så gå for all del for 7950GX2-kortet.  :)

8966199[/snapback]

Det er jeg sikker på. DX10 får jeg vel ikke utnyttet i XP uansett, og Vista kommer jeg ikke til å skifte til før vi er inne i 2008 :)

 

Da går jeg nok for 7950GX2, skal bli herlig med litt kraft i PC-en igjen! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

7950gx2 har vel 2*512 ram, men fungere som et vanlig sli oppsett, ergo får du ikke mer enn 512 totalt til rådighet alikevel ;)

 

jeg foreslår å kjøpe et 8800 kort. det koster litt mindre og er ikke så mye svakere av seg. 7950gx2 korta har hatt en del driver problemer, og siden de nå er old news så tror jeg ikke at det er noe spesielt bedre i dag.

 

dessuten er det stort sett bare behov for mye ram på korta dersom du kjører en større skjerm, som 22" eller større. mitt 8800 gts 320 kort drar alle spill på full fart (utenom stalker) i 1680*1050 (22").

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Men 1600 kroner for et 7950GX2 er vel så billig at det lønner seg after all?

Og kunne noen forklart litt mer om det at det ikke blir mer enn 512MB uansett? (Tror det er SLI-prinsippet jeg ikke forstår helt).

 

Hva er da poenget med 2x512MB om man ikke får utnyttet mer en halparten uansett?

 

Og driverproblemene bør vel være løst nå som kortet har vært på markedet så lenge? (Har XP om det har noe å si).

Lenke til kommentar
Og kunne noen forklart litt mer om det at det ikke blir mer enn 512MB uansett? (Tror det er SLI-prinsippet jeg ikke forstår helt).

 

Og driverproblemene bør vel være løst nå som kortet har vært på markedet så lenge? (Har XP om det har noe å si).

8966734[/snapback]

 

Les det som står under dette.

 

hva er egentlig grunnen til dette? høres da ut som en smal sak og få til og utnytte minnet på begge kortene :hmm:

8951901[/snapback]

Nja, det ville s såfall trengt enormt god kommunikasjon mellom de to kortene.

(da måtte minnet på de to kortene nærmest samarbeidet, og med tanke på at hastigheten mellom minne og GPU på et high-end skjermkort ligger på en 100GB/s, så ville det krevd ganske heftig overføringshastighet)

 

Ivherfall om jeg tenker riktig.

 

Tokk de derimot annhvert bilde så kunne det nok kanskje gått greit. :hmm:

 

Edit: Nei nå ble jeg selv i tvil. :p

8952118[/snapback]

 

Med så mye båndbredde disse GPU'ene krever gjør det håpløst å dele grafikk dataene over PCIe bussen.

8952190[/snapback]

 

Hva er da poenget med 2x512MB om man ikke får utnyttet mer en halparten uansett?

8966734[/snapback]

 

7950GX2 er bare to 7950 kort som er satt sammen. Begge kortene hver for seg har 512MB, enten single kort eller GX2. Derfor har kortet dual minne.

Lenke til kommentar
Vel, om du er sikker på at du ikke bryr deg om DX10, så gå for all del for 7950GX2-kortet.  :)

8966199[/snapback]

Det er jeg sikker på. DX10 får jeg vel ikke utnyttet i XP uansett, og Vista kommer jeg ikke til å skifte til før vi er inne i 2008 :)

 

Da går jeg nok for 7950GX2, skal bli herlig med litt kraft i PC-en igjen! :)

8966364[/snapback]

Meget mulig du må skaffe deg en ny CPU også :ermm:

Lenke til kommentar

På et GX2 kort, så får man 1024 MB minne, tror det har noe med hvordan SLi oppsettet mellom de 2 korta er satt opp, eller om de står i SLi i det hele tatt... I manualen til mitt hovedkort står det at hvis jeg har et tokjerna kort i den ene porten, så vil den andre kjøre ved x8 hastighet... Og med to enkjerna kort kjører det x16 på begge kanaler...

Endret av WheelMan_92
Lenke til kommentar

Selv har jeg et Foxconn 8800 gts 320 OC (ferdig overklokket fra fabrikken). Det er det stilleste kortet jeg har hatt noensinnne. Tidligere har jeg kjøpt AC Cooling eller Zalman på mine grafikkort pga viftestøy, men stock kjøleren på dette er så stille at det er totalt unødvendig. Det er andre ting på maksina som bråker mye mer.

Lenke til kommentar
*dobbelpost, men fordelte det litt =)*

 

Thermalright har sin HR-03 Plus og Zalman kommer vel snart med sin modell VF-1000.

8965631[/snapback]

Syns den her virka litt tøff jeg ^^

8968421[/snapback]

Linken fungerte ikke her.

Faktisk så kommer jeg ikk inn på thermaltake sine sider overhode. :hmm:

(er det noe galt med siden, eller er det bare min PC?)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Selv har jeg et Foxconn 8800 gts 320 OC (ferdig overklokket fra fabrikken). Det er det stilleste kortet jeg har hatt noensinnne. Tidligere har jeg kjøpt AC Cooling eller Zalman på mine grafikkort pga viftestøy, men stock kjøleren på dette er så stille at det er totalt unødvendig. Det er andre ting på maksina som bråker mye mer.

8968984[/snapback]

 

 

har samme kort, utrolig stille, lave temps også... kjører 620/1900

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...