WheelMan Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Visa trekkes vel ikke før posten har registrert at du har hentet pakken, tror jeg. Visa trekkes før pakkingen og sendingen begynner ogh hvis et ikke blir trekt så blir det ikke sendt, så det blir nok trekt med engang 8942813[/snapback] Det spørs om du bestiller i oppkrav eller betaler med en gang Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Visa trekkes vel ikke før posten har registrert at du har hentet pakken, tror jeg. Visa trekkes før pakkingen og sendingen begynner ogh hvis et ikke blir trekt så blir det ikke sendt, så det blir nok trekt med engang 8942813[/snapback] Det spørs om du bestiller i oppkrav eller betaler med en gang 8943055[/snapback] Hvis du betaler med visa blir pengene først reservert...deretter blir de trukket fra konto etter noen få dager. Betaler du med oppkrav betaler du på posten når du får pakken.. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Er vel nesten på grensen til paranoditet dette her. (om det går ann å si det) 8942768[/snapback] Hva er? Å være føre var på mindre kjente nettsjapper? Du om det. 8942957[/snapback] Joa, greit å være varsom osv., men kunne jo vært en ide å holde din frykt og synsing for deg selv til du har sett hvordan dette ender. Så kan du heller dele dine erfaringer når denne saken er løst, enten som erfaring på webguiden eller i en egen tråd. Skal du få god respons hos en nettbutikk, enten det gjelder informasjon om en ordre, eller andre ting og tang, så lønner det seg meget å oppre positiv og hyggelig. Dvs. å unngå masing, paranoia, irritasjon og annklager, legg gjerne til "så flott" eller "nydelig" så ofte du kan. Skap en kjemi som gjør at de har lyst til å hjelpe deg, ikke en kjemi som gjør at de har lyst til å legge på røret, eller enda mer drastiske ting.... Men, "On Topic" igjen, kortet du vil så gjerne ha, 8800GTX er jo snadder og det er bare å glede seg..... Endret 25. juni 2007 av Ourasi Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Fikk lovnader idag om at kortet skulle sendes idag... Hvis ingenting har skjedd til i morgen driter jeg i alt og kanselerer bestillingen og handler fra noen andre istede Kan ikke love og lyve i all evighet heller Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Er vel nesten på grensen til paranoditet dette her. (om det går ann å si det) 8942768[/snapback] Hva er? Å være føre var på mindre kjente nettsjapper? Du om det. 8942957[/snapback] Joa, greit å være varsom osv., men kunne jo vært en ide å holde din frykt og synsing for deg selv til du har sett hvordan dette ender. Så kan du heller dele dine erfaringer når denne saken er løst, enten som erfaring på webguiden eller i en egen tråd. Skal du få god respons hos en nettbutikk, enten det gjelder informasjon om en ordre, eller andre ting og tang, så lønner det seg meget å oppre positiv og hyggelig. Dvs. å unngå masing, paranoia, irritasjon og annklager, legg gjerne til "så flott" eller "nydelig" så ofte du kan. Skap en kjemi som gjør at de har lyst til å hjelpe deg, ikke en kjemi som gjør at de har lyst til å legge på røret, eller enda mer drastiske ting.... Men, "On Topic" igjen, kortet du vil så gjerne ha, 8800GTX er jo snadder og det er bare å glede seg..... 8943917[/snapback] Selvsagt, og det er jeg helt enig i. Jeg har alltid en vennlig og positiv tone i eposter, og jeg var hyggelig og forståelsesfull da jeg ringte dem i dag. Men forstå dette: Jeg kan kun ta så mange hvite løgner før det går over streken. Når noen lover å gi meg tilbakemelding så snart som mulig, forventer jeg også at de gjør det. Mulig jeg ikke skulle ha luftet mine erfaringer så tidlig, men jeg håpet jeg kunne høste noen erfaringer og tips fra andre brukere. Jeg jobber lange dager for tiden, og det irriterer meg enormt at jeg regelrett må mase for å få noen som helst repsons fra dem. Når jeg bestiller noe på Internett forventer jeg en kjapp og smertefri handel - noe dette har vist seg å være langt i fra. Nå kom jeg også over dette: https://prisguiden.no/shop_review.p...=283&act=review Dette er omtrent en helt identisk mine erfaringer. Fra ikke-fungerende sporingsnummer, falske lovnader og til liten eller ingen respons på e-post. Det er mulig jeg forventer for mye her hvis jeg sier at overnevnte problemer er unødvendige på noe som burde være et kjapt og enkelt kjøp. Edit: Og jeg håper også ikke at jeg har stemplet noen for noe. Det var aldri mitt mål. Jeg er kun en fustrert kunde på jakt etter litt hjelp/støtte. Selv om mine erfaringer så langt heller i en negativ retning, ønsker jeg ikke å kalle noen svindlere eller lignende! Om mine poster kan tolkes slik må jeg bare beklage. Endret 25. juni 2007 av Pennywise Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) Er vel nesten på grensen til paranoditet dette her. (om det går ann å si det) 8942768[/snapback] Hva er? Å være føre var på mindre kjente nettsjapper? Du om det. 8942957[/snapback] Jeg tenkte på at du allerede har betalt med postoppkrav, og da er du "sikkret" før du får varen uansett. (å drive med hppig analyse av deres bedrift, ringe rundt til posten, anklage for løgner osv.. er det jeg ville sett på som smått paranoiditet) ikke misforstå, jeg sier ikke at du er paranoid eller noe slikt, men at dine metoder virker smått paranodie. Er jo selvfølgelig helt greit å være usikker på en ny bedrift, men jeg synes ivhertfall det er å dra den litt langt. Det er nå min mening ivhertfall. Fikk lovnader idag om at kortet skulle sendes idag... Hvis ingenting har skjedd til i morgen driter jeg i alt og kanselerer bestillingen og handler fra noen andre istede Kan ikke love og lyve i all evighet heller Nå koster også 8800GTX bare en 100-200kr mer på mange flere butikker også. Endret 26. juni 2007 av andrull Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) ja det er akkurat det jeg har sett... hadde håpet på et EVGA kort, men regner med at feks Club3d er like bra Tror bestillingen blir kanselert i morgen og nytt bestilles fra noen andre slik at hælga blir reddet :!: Edit: Der var bestillingen kanselert og 1stk Club3d bestillt :!: kostet meg ca.500kr ekstra men det bryr meg ikke Endret 26. juni 2007 av amdme Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Hva er det som blir doblet når man har SLI? Jeg skal kjøpe 8800GTS 320mb i SLI får jeg da 640mb minne? Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Hva er det som blir doblet når man har SLI? Jeg skal kjøpe 8800GTS 320mb i SLI får jeg da 640mb minne? 8949723[/snapback] Dessverre fungerer ikke SLI slik at du får noe mer enn de 320mb som er på hver av kortene. SLI gir derimot meget høyere ytelse der dette støttes, men altså ikke mere RAM... Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Hva er det som blir doblet når man har SLI? Jeg skal kjøpe 8800GTS 320mb i SLI får jeg da 640mb minne? 8949723[/snapback] I syntetiske tester slik som feks. 3dmark06 har jeg høyere score med mine to 8800gts 320 kort i SLI enn ett 8800ULTRA, men hvis du kjører i oppløsninger høyere enn feks 1600x1200 vil nok både gtx og ultra rase ifra mine 2 kort Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 a det er akkurat det jeg har sett... hadde håpet på et EVGA kort, men regner med at feks Club3d er like bra Er ikke Connect3D konkurs da? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 a det er akkurat det jeg har sett... hadde håpet på et EVGA kort, men regner med at feks Club3d er like bra Er ikke Connect3D konkurs da? 8950277[/snapback] Connect3D har jo ikke noe med Club3D å gjøre. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Dessverre fungerer ikke SLI slik at du får noe mer enn de 320mb som er på hver av kortene. SLI gir derimot meget høyere ytelse der dette støttes, men altså ikke mere RAM... hva er egentlig grunnen til dette? høres da ut som en smal sak og få til og utnytte minnet på begge kortene Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) Dessverre fungerer ikke SLI slik at du får noe mer enn de 320mb som er på hver av kortene. SLI gir derimot meget høyere ytelse der dette støttes, men altså ikke mere RAM... hva er egentlig grunnen til dette? høres da ut som en smal sak og få til og utnytte minnet på begge kortene 8951901[/snapback] Nja, det ville s såfall trengt enormt god kommunikasjon mellom de to kortene. (da måtte minnet på de to kortene nærmest samarbeidet, og med tanke på at hastigheten mellom minne og GPU på et high-end skjermkort ligger på en 100GB/s, så ville det krevd ganske heftig overføringshastighet) Ivherfall om jeg tenker riktig. Tokk de derimot annhvert bilde så kunne det nok kanskje gått greit. Edit: Nei nå ble jeg selv i tvil. Endret 26. juni 2007 av andrull Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Med så mye båndbredde disse GPU'ene krever gjør det håpløst å dele grafikk dataene over PCIe bussen. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) Med så mye båndbredde disse GPU'ene krever gjør det håpløst å dele grafikk dataene over PCIe bussen. 8952190[/snapback] Har alt sikret meg PCIe 2.0 jeg Edit: stemmer dette ? PCIe 1.0 = 250mbit/s PCIe 2.0 = 500mbit/s Endret 26. juni 2007 av The Ghost Lenke til kommentar
guezz Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) Med så mye båndbredde disse GPU'ene krever gjør det håpløst å dele grafikk dataene over PCIe bussen. 8952190[/snapback] Har alt sikret meg PCIe 2.0 jeg Edit: stemmer dette ? PCIe 1.0 = 250mbit/s PCIe 2.0 = 500mbit/s 8952320[/snapback] Hvis du mener for x1 PCIe, ja. x16 PCIe 1.0 = 4GB/s duplex (8GB/s totalt) PCIe 2.0 = 8GB/s duplex (16GB/s totalt) Sammenlign dette (+ mest sannsynlig større latency) med minnebåndbredden til skjermkort ... Endret 26. juni 2007 av guezz Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Med så mye båndbredde disse GPU'ene krever gjør det håpløst å dele grafikk dataene over PCIe bussen. 8952190[/snapback] Har alt sikret meg PCIe 2.0 jeg Edit: stemmer dette ? PCIe 1.0 = 250mbit/s PCIe 2.0 = 500mbit/s 8952320[/snapback] Hvis du mener for x1 PCIe, ja. x16 PCIe 1.0 = 4GB/s duplex (8GB/s totalt) PCIe 2.0 = 8GB/s duplex (16GB/s totalt) Sammenlign dette (+ mest sannsynlig større latency) med minnebåndbredden til skjermkort ... 8952421[/snapback] Antar han mente per kanal. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Har alt sikret meg PCIe 2.0 jeg 8952320[/snapback] Åssen da? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Tenkte mer på per kanal WheelMan_92: Leste på vr-zones forum med en link tiln en side der det stod at P35 chipset vil få støtte for PCIe 2.0 via en senere BIOS oppdatering og jeg lagde en tråd om det her på forumet, emn ser nå at jeg glemte å legge ved link og jeg finner den ikke igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå