Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har 8800GTS 320mb 5 64mb brikker eller 10 32mb brikker ?

 

Men har satt på 2stk stillegående 80mm vifter på skjermkortet mitt nå og tatt av den gamle, men jeg har ikke tid til å teste noe særlig ennå, men her er noen bilder ;)

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

dsci0002cx5.jpg

dsci0003vr3.jpg

dsci0004as7.jpg

 

IDLE temp er faktisk på "høye" 56c

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Har 8800GTS 320mb 5 64mb brikker eller 10 32mb brikker ?

 

Men har satt på 2stk stillegående 80mm vifter på skjermkortet mitt nå og tatt av den gamle, men jeg har ikke tid til å teste noe særlig ennå, men her er noen bilder ;)

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

dsci0002cx5.jpg

dsci0003vr3.jpg

dsci0004as7.jpg

 

IDLE temp er faktisk på "høye" 56c

8797455[/snapback]

Ettersom 8800GTS 320MB har 320bits buss, så må den altså ha 10x32MB. :)

Hver minnebrikke har 32 bit. GTX vil da få 12 brikker på 32 bit hver.

Lenke til kommentar

Har POV GeFORCE 8800 GTS 640MB PCIe. Hvordan får man sett temperaturen på dette kortet?

 

PCen min låser seg eller restarter etter 2-20 min med spilling.

 

Har ellers P5W HDH HK, E6600 CPU, og OCZ DDR2 4096MB Vista Upgrade Edt.

PC2-6400 2x2048MB 800MHz. (5-6-6-15) RAM

 

Kan selvføgelig være andre grunner ute å gå, men har vært borti denne typen problemer med overopphetede skjermkort før.

Lenke til kommentar

Har gts jeg da oc litt, til gtx fart ihverfall.

Det jeg lurer på siden jeg bare har 97.92 driverne og vil oppgradere dem til 158.22....men siden jeg har oc så har jeg brukt coolbits og nTune.

Hvordan går jeg da fram, må jeg avinstalere nTune også og kanskje coolbit eller no sånt også ?

Lenke til kommentar

Okey, avinstalerer de forrige driverne først, ja det er vel nesten en selvfølge. Skader vel ikke og klokke ned til stock hastighet først uansett så da gjør jeg det for sikkerhets skyld.

 

Men mmm kom på en ting akkurat nå at coolbits er jo noe med registeret og jeg hadde tenkt til og bruke cc cleaner og regseeker for og rydde registeret etter avinstaleringen av driverne, vil jeg ikke da kunne komme til å uheldigvis fjerne coolbits da ?

 

Edit: Nah ja da er det vel bare og legge coolbits inn igjen uansett så samme det.

Endret av AllColer
Lenke til kommentar
Dobbel post

8799109[/snapback]

 

Vel, en grei begynnelse, men du skal klare en del mer enn det ;) Er bare å teste. Test ut 630/950. Det burde vel funke. (Er litt på den safe siden her)

8799566[/snapback]

 

Hehe ja da må jeg vente på vinteren eller skaffe meg air condition for har problemer nå med å holde det under 28 grader i leiligheten min med full gjennomtrekk.

 

Edit: ja du mente vel meg ?

 

Ja har ikke en gang varme ovn lenger....bare pc'en min som står for oppvarming +varmekabler på badet hvis jeg skulle få bruk for det, men det var bare så vidt jeg brukte dem i vinter.

Endret av AllColer
Lenke til kommentar
For meg er det i hvert fall helt håpløst å bare tenke på overklokking... Ligger på i overkant av 75 c idle nå, tror nok jeg burde øke viftehastigheten litt. :green: Har ikke turt å sjekke hva det ligger på load nå... På tide å la pcen hvile litt i varmen tror jeg :p

8799628[/snapback]

 

Ta en liten "mod". Jeg har gjort dette og har 64 grader på kortet og 22 i rommet, på 620/2000.

 

 

Lenke til kommentar
For meg er det i hvert fall helt håpløst å bare tenke på overklokking... Ligger på i overkant av 75 c idle nå, tror nok jeg burde øke viftehastigheten litt. :green: Har ikke turt å sjekke hva det ligger på load nå... På tide å la pcen hvile litt i varmen tror jeg :p

8799628[/snapback]

 

Ta en liten "mod". Jeg har gjort dette og har 64 grader på kortet og 22 i rommet, på 620/2000.

 

 

8799901[/snapback]

 

Er det ikke bare å bruke rivatuner til å justere viftehastigheten da?

Mitt XFX 8800GTX 630M@650/2100 idler akkurat nå på 51-55C på 69% viftehastighet. Ikke rare støyøkning fra de orginale 60%, og romtemtraturen her nå er nesten 25C...

Lenke til kommentar
Dobbel post

8799109[/snapback]

 

Vel, en grei begynnelse, men du skal klare en del mer enn det ;) Er bare å teste. Test ut 630/950. Det burde vel funke. (Er litt på den safe siden her)

8799566[/snapback]

 

Hehe ja da må jeg vente på vinteren eller skaffe meg air condition for har problemer nå med å holde det under 28 grader i leiligheten min med full gjennomtrekk.

 

Edit: ja du mente vel meg ?

 

Ja har ikke en gang varme ovn lenger....bare pc'en min som står for oppvarming +varmekabler på badet hvis jeg skulle få bruk for det, men det var bare så vidt jeg brukte dem i vinter.

8799743[/snapback]

 

1: Ja det var deg jeg snakket til :p

 

2: Varmen er et problem ja. Men du har sikkert en ganske godt isolert leilighet ;) Selv bor jeg i Bergen, og det er flott her, og huset er ikke overisolert eller noe sånt. Men med 24-25 grader i skyggen blir det lett 27-28 grader inne!

Lenke til kommentar
Er det ikke bare å bruke rivatuner til å justere viftehastigheten da?

Mitt XFX 8800GTX 630M@650/2100 idler akkurat nå på 51-55C på 69% viftehastighet. Ikke rare støyøkning fra de orginale 60%, og romtemtraturen her nå er nesten 25C...

8800012[/snapback]

Joda, men her så hører jeg viften på 69%, og hvis jeg skal ha den på 80%, hadde jeg gått rimelig lei.

Så en liten "mod", så blir det like stillegående og kaldere ;)

Lenke til kommentar
Ta en liten "mod". Jeg har gjort dette og har 64 grader på kortet og 22 i rommet, på 620/2000.

8799901[/snapback]

 

Hadde det bare vært 22c på rommet mitt så... Var vel ca. 30 c her i stad, ligger på rundt 26 c nå. Stakkars de som skal overklokke nå, er jo kvalifiseringsgreier nå også :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...