Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105082

Sannsynlighvis har de som er på listen klokket høyere på stock kortet sitt enn ditt frabrikkoverklokket. Fabrikkoverklokket kort er ikke klokket til max. Så hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082
Jepp, testet den ut iste :) Fin fin patch.

8752130[/snapback]

 

Merket du noen forskell på graffikken eller ytelsen? :)

8752216[/snapback]

 

Synes selv ytelsen ble bedre. Ble merkbar bedre ytelse her hvertfall :) Grafikken ble finere også, men var litt vanskelig å se hvor det er blitt bedre. Men helt klart en veldig topp patch. Endelig noen DX10 spill.

Lenke til kommentar

Vel, nå har jeg byttet CPU.

 

Jeg skal sende min E6600 i morgen regner jeg med, og har fått puttet inn stoolmans Celeron 356, som jeg forøvrig er storfornøyd med :D

 

Jeg kjører den stabilt på 5 Ghz nå på 1.4 vCore (1.35 real) og den funker fint der.

 

Det er ikek akkurat noe Core 2 Duo, men den duger nå litt på 5 Ghz.

 

Jeg har derfor kjørt 3DMark05 og 06 for å vise hva CPU har å si for spill.

 

Jeg er litt opptatt nå, men jeg kommer med resultatene littegran senere.

 

EDIT:

 

Jeg har ikke screenshotsene fra mine 24/7 scores med E6600 i 3DMark05 (på 3.6 Ghz), men jeg har de sånn ca.

 

Skjermkortene kjører på 650/2000.

 

 

[email protected]:

 

3DMark05: 22500-23500

 

3DMark06: 15347

 

 

Celeron D 356@5Ghz:

 

3DMark05: 11744

 

3DMark06: 7615

 

 

Som dere ser så er det stor forskjell. Men 3DMark05 kjører jo på 1024x768 og 06 på 1280x1024, så blir jo bare enda mer CPU begrensninger her. Regner med at forskjellene blir mindre hvis jeg f.eks. setter på 16xAA, 16xAF og 2048x1536.

 

CPU er altså viktig for de som ikke vet det! :p

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
Jeg har derfor kjørt 3DMark05 og 06 for å vise hva CPU har å si for spill.

hrm, Kremt, du mener vel hva CPU har å si i 3Dmark. ;)

Med tanke på at 3Dmark blir langt raskere holdt igjen av CPU en i sekte spill generelt. Men det er klart en C2D også vil gjøre stor forskjell i spill også. :)

Lenke til kommentar
Nå har tydligvis DX10 patchen til company of heroes kommet ut! :D

Kan jo liste opp DX10 forbedringene:

- Edges of particles are softened where intersecting 3D objects.

- Thousands of additional ‘litter’ objects in the world.

- Improved user control over anti aliasing settings.

- Alpha to coverage anti aliasing to improve quality of alpha test objects such as shrubs.

- Lighting quality has improved by moving all calculations per pixel.

- More precise point light calculations.

- Point lights can now cast shadows.

- 3D short grass on the terrain.

- Vertical refresh synchronization is enabled by default to improve visual quality by preventing tearing of the display image, use ‘-novsync’ to disable.

- Hardware PCF for improved shadow quality.

Lenke til kommentar
Raptor,01/06-2007 : 22:59]Til dere som har installert DX10 patchen til Company of Heroes:

 

Anbefaler dere å bruke nyeste BETA-driver fra nVidia lanser i går:

 

Driver: 158.45

 

32-bit:

http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_158.45.html

 

64-bit:

http://www.nvidia.com/object/winvista_x64_158.45.html

8760909[/snapback]

Skal se om dette hjelper for meg. Sliter selv med ytelsen på dette spillet. Ytelsen sank veldig mye hos meg.

 

Edit: Takker :D. Det hjalp veldig mye. Hadde min fps på 1,9 fps før, så det var store lag mens jeg spilte. Med den nye driveren fikk jeg 22 min fps.

Endret av Megern
Lenke til kommentar
Raptor,01/06-2007 : 22:59]Til dere som har installert DX10 patchen til Company of Heroes:

 

Anbefaler dere å bruke nyeste BETA-driver fra nVidia lanser i går:

 

Driver: 158.45

 

32-bit:

http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_158.45.html

 

64-bit:

http://www.nvidia.com/object/winvista_x64_158.45.html

8760909[/snapback]

Skal se om dette hjelper for meg. Sliter selv med ytelsen på dette spillet. Ytelsen sank veldig mye hos meg.

 

Edit: Takker :D. Det hjalp veldig mye. Hadde min fps på 1,9 fps før, så det var store lag mens jeg spilte. Med den nye driveren fikk jeg 22 min fps.

8760966[/snapback]

Antar du snakker om DX9 modus?

Hvis ikke... hva slags program bruker du for å måle FPS (ettersom Fraps ikke funker i DX10)

Lenke til kommentar
Raptor,01/06-2007 : 22:59]Til dere som har installert DX10 patchen til Company of Heroes:

 

Anbefaler dere å bruke nyeste BETA-driver fra nVidia lanser i går:

 

Driver: 158.45

 

32-bit:

http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_158.45.html

 

64-bit:

http://www.nvidia.com/object/winvista_x64_158.45.html

8760909[/snapback]

Skal se om dette hjelper for meg. Sliter selv med ytelsen på dette spillet. Ytelsen sank veldig mye hos meg.

 

Edit: Takker :D. Det hjalp veldig mye. Hadde min fps på 1,9 fps før, så det var store lag mens jeg spilte. Med den nye driveren fikk jeg 22 min fps.

8760966[/snapback]

Antar du snakker om DX9 modus?

Hvis ikke... hva slags program bruker du for å måle FPS (ettersom Fraps ikke funker i DX10)

8761307[/snapback]

Selvfølgelig snakker jeg om DX10. Brukte ikke fraps, men den målingen som er innebygget i spillet :thumbup:

Lenke til kommentar
Vel, nå har jeg byttet CPU.

 

Jeg skal sende min E6600 i morgen regner jeg med, og har fått puttet inn stoolmans Celeron 356, som jeg forøvrig er storfornøyd med :D

 

Jeg kjører den stabilt på 5 Ghz nå på 1.4 vCore (1.35 real) og den funker fint der.

 

Det er ikek akkurat noe Core 2 Duo, men den duger nå litt på 5 Ghz.

 

Jeg har derfor kjørt 3DMark05 og 06 for å vise hva CPU har å si for spill.

 

Jeg er litt opptatt nå, men jeg kommer med resultatene littegran senere.

 

EDIT:

 

Jeg har ikke screenshotsene fra mine 24/7 scores med E6600 i 3DMark05 (på 3.6 Ghz), men jeg har de sånn ca.

 

Skjermkortene kjører på 650/2000.

 

 

[email protected]:

 

3DMark05: 22500-23500

 

3DMark06: 15347

 

 

Celeron D 356@5Ghz:

 

3DMark05: 11744

 

3DMark06: 7615

 

 

Som dere ser så er det stor forskjell. Men 3DMark05 kjører jo på 1024x768 og 06 på 1280x1024, så blir jo bare enda mer CPU begrensninger her. Regner med at forskjellene blir mindre hvis jeg f.eks. setter på 16xAA, 16xAF og 2048x1536.

 

CPU er altså viktig for de som ikke vet det! :p

8752260[/snapback]

 

Oi det va litt av en score i 3dmark 06.

 

Jeg har også E6600 @ 3.6ghz, 8800GTX overklokket til rundt Ultra fart 2GB XMS Corsair minne.

 

Mystisk du fikk 2000 poeng mer, va ikke lite heller :hmm:

noen spesielle tweaks du bruker eller ?

Endret av Digidice
Lenke til kommentar
Selvfølgelig snakker jeg om DX10. Brukte ikke fraps, men den målingen som er innebygget i spillet :thumbup:

8761972[/snapback]

Ok, var bare jeg som missforstod deg. :blush:

 

MEN, dette er hva jeg har kommet frem til, etter å ha testet haugevis av instillingsmuligheter:

Skrev opp punkter jeg registrerte etterhvert:

 

1. Forceware driver 160.01 gir ELENDIG ytelse i DX10 modus. (10-15FPS)

 

2. En svært god ytelseforbedring av å gå over til 158.45

Resten av "testresultatene" er bassert pådriver 158.45....

 

3. I DX10 er Ytelsen min lik ved 4XAA, 8xAA og 16xAA (31FPS) (tyder på STOR CPU flaskehals)

 

4. Med driver 1.71 er V-Sync aktivert i DX9 og DX10 modus, om man ikke bruker tvungen deaktivering i Nvidia kontrollpanelet. Tvungen deaktivering fungerer ikke ved DX10, og jeg får dermed ikke skrudd av V-sync i DX10 modus.

 

5. DX10 gir mulighet for å aktivere "Ultra" instillingen på terrain. (dette går ikke ann på DX9)Denne funksjonen gir deg bla annet ekstra 3D gress.

 

6. DX9 gir 101FPS i Vista ved samme grafikkinstillinger (med unntak av Ultra på terrain)

 

7. Deaktivering av AA (0xAA) førte til stort ytelsetap i DX10 av en eller annen absurt grunn. (20FPS) Ved full grafikk og 1280x1024.

 

8. I 1024x768 (og 4xAA) så går ytelsen til topps. (60 FPS...pga V-sync)

 

9. Etter at jeg gikk tilbake til 1280x1024 (4xAA), så får jeg også maksimal ytelse i denne oppløsningen også. (59,5FPS) :hmm:

Ved 16xCSAA får jeg fortsatt 59,5FPS. Noe som tyder på en fortsatt stor CPU flaskehals. :)

Lenke til kommentar
1. Forceware driver 160.01 gir ELENDIG ytelse i DX10 modus. (10-15FPS)

8762295[/snapback]

1. Det stemmer. 160.01 er ikke lagd med tanke på DX10, og det er ikke en mange optimaliseringer som er i bla. 158.4x driverne er ikke med i 160.01.

 

Det er viktig å ikke bli blind på versjonsummmere. ;) 160.01 er heller ikke en offisiel GeForce driver eller beta, men en driver lagd for Quadro-kortene til nVidia (160.02 er offisiel beta for Quadro-serien.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...