Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Er det en plass der jeg kan skjekke om begge kortene er overklokket?

8729901[/snapback]

¨¨

 

 

vits du klokke 2d likt som 3d i atitools så kan du se ved å bruker everst

8731794[/snapback]

 

 

 

Ja, men everest viser kun OC på det ene kortet etter jeg har klokket med ATi Tools.

8735157[/snapback]

Hvorfor tror du at bare et skjermkort overklokker seg?

Om ATItools sin scan for artifacts hadde støttet SLI, så hadde vel begge skjermkortene blitt varme. Overklokking øker jo ikke varmen SÅ veldig drastisk.

 

Og er det overhode fysisk mulig å ha to skjermkort med forskjellig hastighet uansett da? Hvis SLI teknologien hadde fungert slik at to skjermkortet kan ha forskjellig hastighet, så kunne man jo egentlig også fint hatt 8800GTX i SLI med 8800GTS. :roll:

 

Jeg tror du skal anta at det andre skjermkortet også overklokkes Bahmut. ;)

 

Ellers kan du jo bare teste maks loaden etter et par, tre runder med 3Dmark, for så å sjekek maks temp på begge kortene. Deretter kjører du med full overklokk begge rundene å ser om tempen har forandret seg.

 

En litt mer tungvindt metode er jo å sjekke maks OC på begge skjermkortene ver for seg. Si det ene klarer maks 650/2000, mens det andre kanskje klarer 630/2100. Så klokker du de to i SLI, og så sjekker du hva maks OC er da...

I et slikt tilfelle ville maks overklokk ligget på ca 630/2000 om du klokket begge skjermkortene.

 

Edit: Kanskje også enda litt lavere ettersom to skjermkort produserer mer varme enn et.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og er det overhode fysisk mulig å ha to skjermkort med forskjellig hastighet uansett da? Hvis SLI teknologien hadde fungert slik at to skjermkortet kan ha forskjellig hastighet, så kunne man jo egentlig også fint hatt 8800GTX i SLI med 8800GTS. :roll:

man kan ha sli med et 8800gts og et 8800gtx, men da vil gtx'en virke som et gts kort (sli med 8800gts), derfor er det bedre å bruke gtx'en alene..

 

så lenge kortene er i samme serie (feks, 6600, 7900, 8800, osv) har det ikke noe å si om det er gt, gtx, gts,, osv.. men det beste av de to kortene vi virke som det dårligste av dem..

Lenke til kommentar
Med SLI må jo begge kortene være like, 8800GTS og GTX har jo begge forskjellig antall stream prosessorer.  De kan være forskjellig produsent, men ikke forskjellig korttype.

8737485[/snapback]

Ja riktig. Med mindre det har kommet noe helt revolusjonerende nytt innenfor SLI teknologien i det siste som jeg ikke har fått med meg....

Lenke til kommentar
hvofor kjørte kunne jeg kjøre sli mode med et 6600gt128mb og et 6600gt256mb før da.. da virket begge som 6600gt128mb.. han som sa jeg kunne bruke de sammen sa også at så lenge det var samme serie, så funker det, men da vill kortene korten virke som det dårligste..

8740287[/snapback]

De to kortene er fortsatt helt like. Da vil det ene kortet bare stille seg inn til å bruke mindre minne da. Dette er ikke noe problem, for etter at skjermkortet har forandret på minnehastigheten så er de fortsatt identiske.

 

Så kanskje greit å sitte inne med litt mer informasjon før man ønsker å rette på noen, eller komme med et påståelig innlegg, slik at det ikke blir direkte feil. :innocent:

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...