Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

XD, prøvde med 8800GTX SLI i går. (hadde en venn av meg med et annet GTX også på besøk)

 

Vell...... min stakkars 680W Thermaltake (580W continious) , klarte ivhertfall ikke jobben. :p

Var ikke mange minuttene jeg skulle spille før PCen skrudde seg automatisk av.

 

Var vel egentlig ventet, men fikk ivhertfall bekreftet at 8800GTX suger strøm så det holder!

8713103[/snapback]

 

 

Den fungerer fint på min TT 750 watt, med 5 hdd og en vannpumpe som alene trekker 33 watt. Men ja, vet dette er i grenseland specc messigt.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
XD, prøvde med 8800GTX SLI i går. (hadde en venn av meg med et annet GTX også på besøk)

 

Vell...... min stakkars 680W Thermaltake (580W continious) , klarte ivhertfall ikke jobben. :p

Var ikke mange minuttene jeg skulle spille før PCen skrudde seg automatisk av.

 

Var vel egentlig ventet, men fikk ivhertfall bekreftet at 8800GTX suger strøm så det holder!

8713103[/snapback]

 

 

Den fungerer fint på min TT 750 watt, med 5 hdd og en vannpumpe som alene trekker 33 watt. Men ja, vet dette er i grenseland specc messigt.

8713789[/snapback]

 

Purepower og Toughpower-serien er i to forskjellige klasser. Purepower-serien har ikke så godt rykte på seg. (har hatt noen stykker, og de har ikke vært så fryktelig pålitelige).

Lenke til kommentar
XD, prøvde med 8800GTX SLI i går. (hadde en venn av meg med et annet GTX også på besøk)

 

Vell...... min stakkars 680W Thermaltake (580W continious) , klarte ivhertfall ikke jobben. :p

Var ikke mange minuttene jeg skulle spille før PCen skrudde seg automatisk av.

 

Var vel egentlig ventet, men fikk ivhertfall bekreftet at 8800GTX suger strøm så det holder!

8713103[/snapback]

 

 

Den fungerer fint på min TT 750 watt, med 5 hdd og en vannpumpe som alene trekker 33 watt. Men ja, vet dette er i grenseland specc messigt.

8713789[/snapback]

 

Purepower og Toughpower-serien er i to forskjellige klasser. Purepower-serien har ikke så godt rykte på seg. (har hatt noen stykker, og de har ikke vært så fryktelig pålitelige).

8713839[/snapback]

Jupp, den er noe drit. :whistle:

 

Men den drar et 8800GTX med medfølgende HW ganke greit. :innocent:

Lenke til kommentar
hva er egentlig standar 24/7 OC på gts 320mb? som man kan forvente og kjøre?

8718784[/snapback]

 

Eg køyre 600/1800 24/7..... men det er av redsel for å gjere noko galt... klarer nok ein plass mellom 1800 - 1900 på minnet 24/7... kan vel nå opp mot 2000 ved køyring av diverse 3dmark tester....

Lenke til kommentar

Jeg sliter med å klokke begge kortene når jeg kjører SLi, ifølge Everest og Rivauner så blir bare primærkortet klokket. Når jeg tar "Scan for artifact" i ATiTool, så er det bare det enne kortet som blir varmt.

 

Hvilke program bruker dere som klokker 8800 SLi?

Lenke til kommentar

Det skal ikke være mulig at to kort i SLI kan kjøre på to forskjellige hastigheter...

Så jeg antar da at ATItool har ikke støtte for SLI (noe jeg da heller ikke tror)

 

Hastigheten til primærkortet styrer ahstigheten til sekundærkortet. (har du f. eks et overklokket 8800GTX, så blir autoamtisk sekundærkortet overklokket til samme hastigheten)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
til Bahamut

bruker atitools her

8728552[/snapback]

 

 

Å når du kjører "scan for artifact" så blir begge kjernene varme?

 

Hvilken versjon bruker du?

 

 

Kan ikke kort kjøre på ulik klokk? Så hvis du setter inn et 8800 GTX XXX kort med et "vanligt" 8800 GTX kort? Vil XXX kortet klokke seg ned?

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar
Så hvis du setter inn et 8800 GTX XXX kort med et "vanligt" 8800 GTX kort? Vil XXX kortet klokke seg ned?

8728645[/snapback]

Det stemmer.

Før jeg fikk 8800GTX hadde jeg to 7900GTX'er i SLi. Den ene hadde stock BIOS og den andre hadde XFX sin XXX BIOS.

Hvis jeg ikke klokket dem, lå begge på 650/1600.

Lenke til kommentar
til Bahamut

bruker atitools her

8728552[/snapback]

 

 

Å når du kjører "scan for artifact" så blir begge kjernene varme?

 

Hvilken versjon bruker du?

 

 

Kan ikke kort kjøre på ulik klokk? Så hvis du setter inn et 8800 GTX XXX kort med et "vanligt" 8800 GTX kort? Vil XXX kortet klokke seg ned?

8728645[/snapback]

Kommer ann på hvem du har som primærkort. (altså det som står i den øverste slotten) Har du XXX kortet i primær slotten klokkes begge til denne hastigheten, eller omvendt.

Lenke til kommentar
til Bahamut

bruker atitools her

8728552[/snapback]

 

 

Å når du kjører "scan for artifact" så blir begge kjernene varme?

 

Hvilken versjon bruker du?

 

 

Kan ikke kort kjøre på ulik klokk? Så hvis du setter inn et 8800 GTX XXX kort med et "vanligt" 8800 GTX kort? Vil XXX kortet klokke seg ned?

8728645[/snapback]

'

 

bruker 0.27

 

jeg klokker opp litt så prøv jeg et spill .Den Scan sak viser ikke 100% rett osv bedre å klokk opp litt og så prøv et spill.

Lenke til kommentar
Vel da for jeg sørge for å gjøre det før deg da leifeinar :p

8730148[/snapback]

 

 

var dine bilder som inspirerte :D

 

planen er noe så enkelt som og plukke av orginalvifta og feste en 12 cm vifte på de orginale kjøleribbene...

 

bilde her

8730335[/snapback]

:w00t: Skulle gjerne ha gjort det selv.

Er bare så vanskelig å fjerne to av skruene. (som sitter helt bak på skjermkortet, og holder "lokket" til kjøleren)

Er sånn lang og dyp "sprekk" du må komme til, og har ikke noe skrujern som er lite nok til å passe i hullet OG samtidig har liten nok "spiss" for å skru) :cry:

Lenke til kommentar
Er det en plass der jeg kan skjekke om begge kortene er overklokket?

8729901[/snapback]

¨¨

 

 

vits du klokke 2d likt som 3d i atitools så kan du se ved å bruker everst

8731794[/snapback]

 

 

 

Ja, men everest viser kun OC på det ene kortet etter jeg har klokket med ATi Tools.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...