Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

To Ultra-kort koster mer enn det jeg betalte totalt for PC'n jeg har nå.

8591967[/snapback]

Noe som bare viser hvor sykt stive priser nvidia har nå på disse kortene. Det er relativt ugunstig vis man tenker på pris/ytelse. 8800GTS er nok et av de beste pris/ytelse kortene i dag.

8592033[/snapback]

 

 

Det er derfor DE HAR --->mellomklasse<---KORT. Huff, blir så lei av dem som klager over prisene på toppkort!

 

Det er nesten som å klage på dyre biler kontra billige biler.... (eks BMW 318 vs BMW M3)

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
To Ultra-kort koster mer enn det jeg betalte totalt for PC'n jeg har nå.

8591967[/snapback]

Noe som bare viser hvor sykt stive priser nvidia har nå på disse kortene. Det er relativt ugunstig vis man tenker på pris/ytelse. 8800GTS er nok et av de beste pris/ytelse kortene i dag.

8592033[/snapback]

 

 

Det er derfor DE HAR --->mellomklasse<---KORT. Huff, blir så lei av dem som klager over prisene på toppkort!

 

Det er nesten som å klage på dyre biler kontra billige biler....

8592345[/snapback]

Jeg klagde ikke da, jeg har 8800GTX og har ingen planer om å oppgradere, men jeg synes at pris/ytelse på ultra er veldig dårlig.

 

Edit: Det kalles meninger, ikke klage. --->Meninger<--- :tease:

Endret av Megern
Lenke til kommentar
Vel, det var jo nettopp en som selgte 2x8800 GTX kort han hadde i SLi for å kjøpe seg et ultra kort.

8589757[/snapback]

Jeg kjøpte det ene :p

Han skulle ha 2 ultrakort ;)

 

EDIT: Hvis vi snakker om samme person da, han jeg kjøpte av (for 3500 kr), skulle selge sine 2 GTX, og kjøpe 2 stk Ultra

8591950[/snapback]

 

 

Å jeg kjøpte mitt tredje av nettopp han ;) For all del, hvis han har mye peng å bruke så kjør på, men 2 ultra kort koster jo over 12000 kr noe som er litt under det dobbelte av det han fikk for GTX kortene.

 

Ytelseforsjellen mellom 2 GTX vs 2 GTX Ultra er da ikke verdt det dobbelte, men men...

8592319[/snapback]

Han skulle ha 3800 for korta til og begynne med, så gikk han ned på 3400, men jeg endte og betale 3500. Grunnen var at den annen sendte han mail 4 sek før meg (så screenshot), og jeg måtte bare by over :D

Lenke til kommentar
eneste positive jeg har å si om 8800Ultra er at de har begynnt å bruke Ultra navnet igjen. har savna det. det føles ikke som et toppkort fra nvidia om ikke det heter Ultra :p

8592399[/snapback]

 

GeForce 2 64 mb Ultra :D *drømmer tilbake*

8592425[/snapback]

 

 

TNT2 Ultra *Drømmer tilbake*

8592878[/snapback]

Det var tiider det :dontgetit: , selvom jeg var sikkert ikke født på den tiden engang :)

Lenke til kommentar
Jeg har fortsatt mitt Elsa Erazor TNT2 Ultra 64MB. Den gang kostet det meg 3500,- på megatilbud hos  EET.

8597090[/snapback]

 

Pent :D

 

Tenk når vi på diskusjon sitter og ser tilbake på denne tiden da vi betalte store summer for så dårlige kort som 8800GTX osv. OG når prosessorer "bare" hadde 2 kjerner, og noen 4.

 

Hvem vet hva fremtiden bringer...

 

Jeg husker at for et par år siden, så for meg var det bare minnemengden på skjermkort som gjorde et kort bra eller dårlig. Fant etterhvert ut at dette var ikke helt riktig :p

Lenke til kommentar
Jeg har fortsatt mitt Elsa Erazor TNT2 Ultra 64MB. Den gang kostet det meg 3500,- på megatilbud hos  EET.

8597090[/snapback]

 

Pent :D

 

Tenk når vi på diskusjon sitter og ser tilbake på denne tiden da vi betalte store summer for så dårlige kort som 8800GTX osv. OG når prosessorer "bare" hadde 2 kjerner, og noen 4.

 

Hvem vet hva fremtiden bringer...

 

Jeg husker at for et par år siden, så for meg var det bare minnemengden på skjermkort som gjorde et kort bra eller dårlig. Fant etterhvert ut at dette var ikke helt riktig :p

8597538[/snapback]

 

hehe, det trodde jeg å :tease: . Et skjermkort som hadde 512 mb f.eks, "måtte" jo bare være bedre enn et på 256 mb :roll:

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar

Det første skikkelige 3D-kortet jeg hadde var vel Hercules Stingray, et 3Dfx Voodoo1-kort. Det hadde 4MB minne. Var begrenset til 640x480 i 16-bits farger, men fyttegrisen hvor imponerende det var den gang. ;) Var dessverre noen spill som ikke fungerte på det, da Voodoo Rush-brikken som satt på ikke var 100% kompatibel. Men husker da jeg fyrte opp Quake og Moto Racer i full 3D. Tok jo helt av. :p

 

Edit: Ja, jeg betalte vel i underkant av 2000,- for det. I 1997.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Prøvde mitt pov 8800gts 320mb på atitool og fikk ca 660/1090 da det låste seg. Da med dårlig gjennomtrekk i kabbiset. Men trur jeg kan kjøre på 640/1050 effektivt på ca 80-85 på load. Er dette normalt å klokke så mye med org kjøler ?

Lenke til kommentar

^Jepp det vil funke i ett 650i SLI. :)

 

Men det som er med Asus P5N-E SLI 650i modellen er at SLI Mode'n vil kjøres i "SLI mode: x8, x8" og ikke i "x16, x16" som High End HK'er har.

 

Jeg vet ikke hvor mye dette går utover ytelsen kontra "x16, x16 SLI Mode"?

Lenke til kommentar
^Jepp det vil funke i ett 650i SLI. :)

 

Men det som er med Asus P5N-E SLI 650i modellen er at SLI Mode'n vil kjøres i "SLI mode: x8, x8" og ikke i "x16, x16" som High End HK'er har.

 

Jeg vet ikke hvor mye dette går utover ytelsen kontra "x16, x16 SLI Mode"?

8609167[/snapback]

Kjører selv mitt 8800GTX i Pci-e 8X, og har ikke hatt noen betydning for meg rent ytelsemessig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...