Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Vel, man tjener ikke noe på å klokke ram fra 800Mhz@4-4-4-12 til 1000Mhz@5-5-5-15 i hvertfall, heller tvert i mot. Prøv selv og kjøre en ren memory benchmark.

8579321[/snapback]

 

Det kommer an på spillet etc. De fleste spill yter bedre med høyere Mhz, enn slakke timings. For eksempel. Mener å ha sett en test her på hw.no av de Dominator brikkene på 1111 Mhz, 4-4-4-12, mot noen 1200 Mhz brikker på 5-5-5-18 (sikkert Kingston) Selv om Dominatorene knuste Kingston på latency osv, så fikk man høyere FPS i spill med Kingston brikkene.

8580511[/snapback]

Poenget er hvor mye høyere FPS...

HW.no kjørte en 1024x768 (hvem spiller i så lav oppløsning lengre?) Quake 4 benchmark der man økte fra 113,3 fps for cas-4 800Mhz minne til 116,5 for Kingston 1200Mhz. Ikke mye å slå i bordet med for drøye 1000 kr ekstra...

 

Selvsagt om alt annet i maskinen dyreste/nyeste/feteste og klokka til helvete, er jo slik ram prikken over I'en. Men er man begrenset av et PC-budsjett er det kanskje ikke det smarteste stedet å legge kroner i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eller enda bedre. 2x8800Ultra SLI. :D

Du vil selvfølgelig sitte å spise grøt resten av livet, men det er det vel verdt.. :innocent:

 

Liker ikke SLI... Bedre med en stor en 2 små.

Elsker SLI, Topp ytelse uten rådyr pris.

Når de to små gir langt bedr eytelse, så kan jeg ikke se hvorfor det ikke er verdt det. :innocent:

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Liker ikke SLI... Bedre med en stor en 2 små.

8588604[/snapback]

 

Eller to store?

 

8800GTS er jo langt i fra et svakt kort. og to slike i SLI er langt bedre enn et 8800 Ultra, når de koster nesten akkurat det samme.

 

Er forsovet enig med deg i noen tilfeller. Heller 8800 GTS enn to 7900GS i SLi etc.

Lenke til kommentar
Liker ikke SLI... Bedre med en stor en 2 små.

8588604[/snapback]

 

Eller to store?

 

8800GTS er jo langt i fra et svakt kort. og to slike i SLI er langt bedre enn et 8800 Ultra, når de koster nesten akkurat det samme.

 

Er forsovet enig med deg i noen tilfeller. Heller 8800 GTS enn to 7900GS i SLi etc.

8589228[/snapback]

Er enige med dere begge. Liker ikke den ekstra varmen og trenger sterkere psu, men det er bedre med to 8800GTS i sli enn ett 8800ultra fordi de yter godt i forhold til pris.

Lenke til kommentar
Vel, det var jo nettopp en som selgte 2x8800 GTX kort han hadde i SLi for å kjøpe seg et ultra kort.

8589757[/snapback]

Med mindre han har store planer om å kjøpe et ekstra 8800Ultra, eller ønsker å slå en verdensrekord i singel GPU i 3Dmark, så ville jeg si det var et dårlig bytte. :p

 

For å avslutte dette her:

 

Jeg velger nesten alltid det som har BEST pris/ytelse. Av og til er det SLI, av og til er det ikke.

'

Jepp. :thumbup:

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Vel, det var jo nettopp en som selgte 2x8800 GTX kort han hadde i SLi for å kjøpe seg et ultra kort.

8589757[/snapback]

Jeg kjøpte det ene :p

Han skulle ha 2 ultrakort ;)

 

EDIT: Hvis vi snakker om samme person da, han jeg kjøpte av (for 3500 kr), skulle selge sine 2 GTX, og kjøpe 2 stk Ultra

Endret av WheelMan_92
Lenke til kommentar
To Ultra-kort koster mer enn det jeg betalte totalt for PC'n jeg har nå.

8591967[/snapback]

Noe som bare viser hvor sykt stive priser nvidia har nå på disse kortene. Det er relativt ugunstig vis man tenker på pris/ytelse. 8800GTS er nok et av de beste pris/ytelse kortene i dag.

Lenke til kommentar
To Ultra-kort koster mer enn det jeg betalte totalt for PC'n jeg har nå.

8591967[/snapback]

 

Dæven, såpass ja. :ohmy::D

 

-----------------------

 

Jeg bestilte meg nettopp XFX GeForce 8800GTS 500M 640MB fra Komplett, for 3095,-. :w00t::)

Syns det er morsomt å tenke på at mitt Asus GF 6800 GE kostet 3200,- i Februar 2005. Nå er det vel verdt 500,-. :!:

 

Nå mangler jeg bare resten av systemet som jeg sannsynligvis bestiller til uka. Endelig!

Lenke til kommentar
Vel, det var jo nettopp en som selgte 2x8800 GTX kort han hadde i SLi for å kjøpe seg et ultra kort.

8589757[/snapback]

Jeg kjøpte det ene :p

Han skulle ha 2 ultrakort ;)

 

EDIT: Hvis vi snakker om samme person da, han jeg kjøpte av (for 3500 kr), skulle selge sine 2 GTX, og kjøpe 2 stk Ultra

8591950[/snapback]

 

 

Å jeg kjøpte mitt tredje av nettopp han ;) For all del, hvis han har mye peng å bruke så kjør på, men 2 ultra kort koster jo over 12000 kr noe som er litt under det dobbelte av det han fikk for GTX kortene.

 

Ytelseforsjellen mellom 2 GTX vs 2 GTX Ultra er da ikke verdt det dobbelte, men men...

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...