Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan gjør jeg det fysisk?

8573582[/snapback]

 

Du må kortslutte to pinner på hovedkortet. Sjekk manualen for hovedkortet.

Hvis du ikke har den, kan du som regel finne manualen online på hovedkort-leverandørens hjemmesider. F.eks www.asus.com.tw

 

Det er mye lettere enn det høres ut som.

Lenke til kommentar
Hvordan gjør jeg det fysisk?

8573582[/snapback]

 

Du må kortslutte to pinner på hovedkortet. Sjekk manualen for hovedkortet.

Hvis du ikke har den, kan du som regel finne manualen online på hovedkort-leverandørens hjemmesider. F.eks www.asus.com.tw

 

Det er mye lettere enn det høres ut som.

8573610[/snapback]

Du kan også ta ut batteriet på hovedkortet.

Lenke til kommentar
Hvordan gjør jeg det fysisk?

8573582[/snapback]

 

Du må kortslutte to pinner på hovedkortet. Sjekk manualen for hovedkortet.

Hvis du ikke har den, kan du som regel finne manualen online på hovedkort-leverandørens hjemmesider. F.eks www.asus.com.tw

 

Det er mye lettere enn det høres ut som.

8573610[/snapback]

Du kan også ta ut batteriet på hovedkortet.

8573634[/snapback]

Fungerer dog ikke for alle hovedkort....

(med mindre du har det ute i noen timer da..) :hmm:

Lenke til kommentar
Står at jeg må ta ut batteriet på hovedkortet, flytte jumperen ett hakk i 5-10 sekunder for å resette CMOS og så sette alt tilbake. Skal vel gå greit det.

 

Edit: Det gikk fint.

8573708[/snapback]

Da vet du hva du må gjøre neste gang. Bra at du fikk det til da.

Lenke til kommentar
Prøvde Splinter Cell: Double Agent på 8800GTX-en min med nyeste drivere, nyeste patch til spillet og Windows XP Pro SP2. Fikk noen grafikkfeil på fyren man spiller. Mener å ha hørt at dette spillet enda ikke funker skikkelig med 8800 kortene...

 

Stemmer dette?

8574253[/snapback]

Har hørt om flere som har fått grafikkfeil med G80 kort ja.

Lenke til kommentar
her er det høyeste jeg kom idag:

8569791[/snapback]

 

Gode greier ;) Du skal i hvertfall klare over 16000 med 2 8800GTS i SLI og den CPUen du har. Jeg lander på ca. 15800-15900 på min 24/7 setting ([email protected] Ghz og skjermkortene på 650/1000)

8573426[/snapback]

 

har litt problemer med å få med meg rammen, hva slags divider bruker du?

Lenke til kommentar

Husker ikke, men nå sitter jeg på ordentlig DRITTRAM (900 Mhz maks, uansett om det er CL4 eller CL5) så jeg kjører det bare på orginalt nå. Men jeg hadde jo BallistiX PC6400 som jeg kjørte på 1120 med 2.2 volt og 5-5-5-10. Det funket bra syntes jeg.

 

Men som sagt, jeg kjører OCZ Platinum XTC ram på 900 Mhz, 4-4-4-12 2.2 volt. Er ikke 100% stabilt, men holder til lørdag ;)

 

RAM har uansett ikke så mye å si. Det er emd 900 Mhz RAM jeg kommer over 16 000 poeng. Kan sikkert hente enda mer med litt kulde i rommet (høyere temps) og den RAMen som er bedre. Jeg har også planer om å bestille en Xeon 3060 (eller en Xeon 3210 :D), som skal klokke bra, hvis jeg får solgt min nåværende CPU, pluss 2 Gb OCZ minne.

Lenke til kommentar

Fkk min Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4 , Sett nå alså 4gb til samme , håper at de klarer 1000 ca :)

 

Håper å klarer å press quad mot 3.6ghz og 680/1960 på slien :) så håp 16-17 i 06 går

 

en bordvifter som kjølingmod ,hjelper dritt mye på mb /gfx tempen.

 

gtxene idletemp på 40-45c nå mot 65-70c som vare før

 

og load er 60-65c mot 80-90c load før

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar
Vel, man tjener ikke noe på å klokke ram fra 800Mhz@4-4-4-12 til 1000Mhz@5-5-5-15 i hvertfall, heller tvert i mot. Prøv selv og kjøre en ren memory benchmark.

8579321[/snapback]

 

Det kommer an på spillet etc. De fleste spill yter bedre med høyere Mhz, enn slakke timings. For eksempel. Mener å ha sett en test her på hw.no av de Dominator brikkene på 1111 Mhz, 4-4-4-12, mot noen 1200 Mhz brikker på 5-5-5-18 (sikkert Kingston) Selv om Dominatorene knuste Kingston på latency osv, så fikk man høyere FPS i spill med Kingston brikkene.

Lenke til kommentar
Vel, man tjener ikke noe på å klokke ram fra 800Mhz@4-4-4-12 til 1000Mhz@5-5-5-15 i hvertfall, heller tvert i mot. Prøv selv og kjøre en ren memory benchmark.

8579321[/snapback]

 

Det kommer an på spillet etc. De fleste spill yter bedre med høyere Mhz, enn slakke timings. For eksempel. Mener å ha sett en test her på hw.no av de Dominator brikkene på 1111 Mhz, 4-4-4-12, mot noen 1200 Mhz brikker på 5-5-5-18 (sikkert Kingston) Selv om Dominatorene knuste Kingston på latency osv, så fikk man høyere FPS i spill med Kingston brikkene.

8580511[/snapback]

 

Det var jo et interessant funn. Dette skal jeg teste når jeg får Ballistix brikkene.

Lenke til kommentar

Har ikke trålet hele denne enorme tråden, men prøver meg likevel med et spørsmål.

 

Hvis man har to skjermkort i SLI og f.eks bruker Rivatuner. Blir det da likt å klokke som om man bare har et skjermkort i maskinen, eller må man klokke kortene hver for seg? :hmm:

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar
Prøvde Splinter Cell: Double Agent på 8800GTX-en min med nyeste drivere, nyeste patch til spillet og Windows XP Pro SP2. Fikk noen grafikkfeil på fyren man spiller. Mener å ha hørt at dette spillet enda ikke funker skikkelig med 8800 kortene...

 

Stemmer dette?

8574253[/snapback]

Har hørt om flere som har fått grafikkfeil med G80 kort ja.

8574345[/snapback]

 

Funker drit bra i vista ihvertfall, med de nyeste driverne :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...