Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MSI K9N NEO-F

AMD X2 +4600 2.4Ghz

2xCrucial DDR2 1024mb

 

Jeg har dessuten Vista.

 

Har også lagt merke til at SM2.0-resultatet er langt dårligere enn SM3.0 resultatet, med rundt 3700 for SM2.0 og 4200-4400 for SM3.0.

 

Dette har kanskje noe å gjøre med at SM3.0 er mer effektivt?

Endret av Ovatius
Lenke til kommentar
Er det eneste jeg som har problemer med overklokking ved bruk av programmet Expertool? Jeg får ikke noe forskjell på temperatur når jeg setter viften fra 50% til 100%.

 

Og jeg kan bare klokke skjermkortet mitt til maks 670 mhz core og 1900 mhz memory.

 

Skal teste ut RivaTuner 2.1 nå.

8568569[/snapback]

Da jeg prøvde ExperTool, før RivaTuner kom til Vista, fikk jeg ikke stillt på viften. Det gikk ann å velge 100 %, men jeg hørte ikke forskjell. Man hører ganske god forskjell på 50 og 100 %, så hvis du ikke hører forskjell klarer antageligvis ikke ExperTool å stille på vifta.

 

670 MHz er en høy Core clock og jeg tviler på at PCen blir stabil med høyere enn dette, så det er ikke noe vitts i å kunne stille den høyere. Jeg kunne ikke stille minnet høyere enn 1900 MHz jeg heller, men før jeg rakk å lete etter en løsning på det, hadde RivaTuner kommet med en versjon til Vista, så da installerte jeg det. Der funka både vifteinnstilling, og overklokking.

 

 

cristopher909: Tror du har sett feil. Du har quota meg, men jeg har ikke vist noe bilde av Nvidia kontrollpanel, det er det sollys som har gjort. Jeg har bare ett kort.

Lenke til kommentar
Er det eneste jeg som har problemer med overklokking ved bruk av programmet Expertool? Jeg får ikke noe forskjell på temperatur når jeg setter viften fra 50% til 100%.

 

Og jeg kan bare klokke skjermkortet mitt til maks 670 mhz core og 1900 mhz memory.

 

Skal teste ut RivaTuner 2.1 nå.

8568569[/snapback]

Da jeg prøvde ExperTool, før RivaTuner kom til Vista, fikk jeg ikke stillt på viften. Det gikk ann å velge 100 %, men jeg hørte ikke forskjell. Man hører ganske god forskjell på 50 og 100 %, så hvis du ikke hører forskjell klarer antageligvis ikke ExperTool å stille på vifta.

 

670 MHz er en høy Core clock og jeg tviler på at PCen blir stabil med høyere enn dette, så det er ikke noe vitts i å kunne stille den høyere. Jeg kunne ikke stille minnet høyere enn 1900 MHz jeg heller, men før jeg rakk å lete etter en løsning på det, hadde RivaTuner kommet med en versjon til Vista, så da installerte jeg det. Der funka både vifteinnstilling, og overklokking.

 

 

cristopher909: Tror du har sett feil. Du har quota meg, men jeg har ikke vist noe bilde av Nvidia kontrollpanel, det er det sollys som har gjort. Jeg har bare ett kort.

8569583[/snapback]

Jeg opplevde at det var driverene som fusket med dette. 100.65 husker jeg fungerte ganske godt med vifte. Men da den nye nTune kom ut fikk jeg også stilt på viftene med alle driverene og i expertool

Lenke til kommentar
Er det eneste jeg som har problemer med overklokking ved bruk av programmet Expertool? Jeg får ikke noe forskjell på temperatur når jeg setter viften fra 50% til 100%.

 

Og jeg kan bare klokke skjermkortet mitt til maks 670 mhz core og 1900 mhz memory.

 

Skal teste ut RivaTuner 2.1 nå.

8568569[/snapback]

Da jeg prøvde ExperTool, før RivaTuner kom til Vista, fikk jeg ikke stillt på viften. Det gikk ann å velge 100 %, men jeg hørte ikke forskjell. Man hører ganske god forskjell på 50 og 100 %, så hvis du ikke hører forskjell klarer antageligvis ikke ExperTool å stille på vifta.

 

670 MHz er en høy Core clock og jeg tviler på at PCen blir stabil med høyere enn dette, så det er ikke noe vitts i å kunne stille den høyere. Jeg kunne ikke stille minnet høyere enn 1900 MHz jeg heller, men før jeg rakk å lete etter en løsning på det, hadde RivaTuner kommet med en versjon til Vista, så da installerte jeg det. Der funka både vifteinnstilling, og overklokking.

 

 

cristopher909: Tror du har sett feil. Du har quota meg, men jeg har ikke vist noe bilde av Nvidia kontrollpanel, det er det sollys som har gjort. Jeg har bare ett kort.

8569583[/snapback]

Jeg opplevde at det var driverene som fusket med dette. 100.65 husker jeg fungerte ganske godt med vifte. Men da den nye nTune kom ut fikk jeg også stilt på viftene med alle driverene og i expertool

8569736[/snapback]

 

jeg har veldig problemer og kan heller ikke stille vifter, ei med smartdoc. :thumbdown:

Lenke til kommentar
MSI K9N NEO-F

AMD X2 +4600 2.4Ghz

2xCrucial DDR2 1024mb

 

Jeg har dessuten Vista.

 

Har også lagt merke til at SM2.0-resultatet er langt dårligere enn SM3.0 resultatet, med rundt 3700 for SM2.0 og 4200-4400 for SM3.0.

 

Dette har kanskje noe å gjøre med at SM3.0 er mer effektivt?

8568680[/snapback]

Kan godt være Vista som tuller litt med deg. Prosessoren holder også mye igjen, så å klokke skjermkortet har nok ikke så altfor mye hensikt. (prøv heller å klokke litt ned å se om du får bedre)

Klokker man for mye, så hender det ytelsen faktisk synker.

 

Ville tippet en rundt 8700-8900poeng med det systemet ditt, men Vista tar vel sin del av kaka også tenker jeg. :whistle:

Lenke til kommentar

Ok, takk. :) Men prosessoren er vel rask nok til at den ikke fungerer som flaskehals i nye spill?

 

Se der ja.. ingen merkbar ytelsesforskjell på 576 - 975 mot 630 - 1030. Ei heller når minnet skrus ned til 900.

 

Imponerende meningsløst å klokke opp ja. :!:

Endret av Ovatius
Lenke til kommentar
Ok, takk.  :) Men prosessoren er vel rask nok til at den ikke fungerer som flaskehals i nye spill?

 

Se der ja.. ingen merkbar ytelsesforskjell på 576 - 975 mot 630 - 1030. Ei heller når minnet skrus ned til 900.

 

Imponerende meningsløst å klokke opp ja.  :!:

8569977[/snapback]

 

Den største grunnen til at du får såpass lav score er prosessoren din. Jeg hadde selv en X2 3800+ overklokket til 2700MHz sammen med et 8800GTX i Windows XP. Og fikk da bare litt over 9000 poeng. Men med Core2 Duo på 3GHz+ får over 11000 poeng.

 

Vista spiser og noen poeng. Men klokk CPU-en din så mye du kan for å minske flaskehalsen.

Lenke til kommentar
Ok, takk.  :) Men prosessoren er vel rask nok til at den ikke fungerer som flaskehals i nye spill?

 

Se der ja.. ingen merkbar ytelsesforskjell på 576 - 975 mot 630 - 1030. Ei heller når minnet skrus ned til 900.

 

Imponerende meningsløst å klokke opp ja.  :!:

8569977[/snapback]

 

Den største grunnen til at du får såpass lav score er prosessoren din. Jeg hadde selv en X2 3800+ overklokket til 2700MHz sammen med et 8800GTX i Windows XP. Og fikk da bare litt over 9000 poeng. Men med Core2 Duo på 3GHz+ får over 11000 poeng.

 

Vista spiser og noen poeng. Men klokk CPU-en din så mye du kan for å minske flaskehalsen.

8570152[/snapback]

 

Du sier noe. Fikk klokket den opp til 2,5 Ghz, og jeg gikk fra rundt 8300 til 8883 poeng. Ikke verst.

 

Uheldigvis kommer jeg ikke lenger, da jeg ikke var så nøye på overklokkingsmuligheter når jeg kjøpte hovedkortet mitt, slik at jeg ikke får økt spenningene.. så jeg kommer ikke noe høyere enn 2,5Ghz.

 

Men jeg er fornøyd. :)

Lenke til kommentar
Ok, takk.  :) Men prosessoren er vel rask nok til at den ikke fungerer som flaskehals i nye spill?

 

Se der ja.. ingen merkbar ytelsesforskjell på 576 - 975 mot 630 - 1030. Ei heller når minnet skrus ned til 900.

 

Imponerende meningsløst å klokke opp ja.  :!:

8569977[/snapback]

 

Den største grunnen til at du får såpass lav score er prosessoren din. Jeg hadde selv en X2 3800+ overklokket til 2700MHz sammen med et 8800GTX i Windows XP. Og fikk da bare litt over 9000 poeng. Men med Core2 Duo på 3GHz+ får over 11000 poeng.

 

Vista spiser og noen poeng. Men klokk CPU-en din så mye du kan for å minske flaskehalsen.

8570152[/snapback]

 

Du sier noe. Fikk klokket den opp til 2,5 Ghz, og jeg gikk fra rundt 8300 til 8883 poeng. Ikke verst.

 

Uheldigvis kommer jeg ikke lenger, da jeg ikke var så nøye på overklokkingsmuligheter når jeg kjøpte hovedkortet mitt, slik at jeg ikke får økt spenningene.. så jeg kommer ikke noe høyere enn 2,5Ghz.

 

Men jeg er fornøyd. :)

8570386[/snapback]

 

Du har jo en X2 4600+. Den skal da vel greie mer enn 2.5GHz på standard Volt? Har en gammel X2 3800+ 939 prosessor liggende som gjør nesten 2.6GHz på standard Volt. Men fint at du er fornøyd. Er jo det som teller :)

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Jeg har null komma niks erfaring med overklokking. Eneste jeg har gjort er

å justere opp CPUen min til 295 ( x 9) med ASUS sin egen AI Suite.

Oppsettet mitt står i signaturen.

 

Kjørte 3dMark06:

 

før.jpg og fikk etter.jpg

 

Jeg er overhodet ikke ute etter å pushe klokkingen maksimalt. Men går det an å nærme seg feks 12000 poeng på en trygg og enkel måte hvor maskinen fortsatt kan kjøre 24/7?

 

Har aldri klokket ram eller skjermkort. Er dette noe jeg bør gjøre? Eller holder det å justere opp CPU en del mer? Har hørt at E6600 tåler en god del. CPU-vifta mi er vel også i stand til å bidra med nødvendig kjøling?

 

Takker for info.

Lenke til kommentar

Jeg kjører samme CPU som deg med 333 FSB uten å endre noe annet. Jeg vil anbefale å kjøre CPU og minne i 1:1. Siden du må dobble FSBen i minnet bør du altså ha 667 MHz i minnet hvis du klokker CPU til 333. Det går akkuratt med minnet ditt uten å overklokke det. Du kan også klokke skjermkortet ganske enkelt med RivaTuner.

 

Så lenge du ikke endrer volt, og passer litt på temperaturene er vel det verste som kan skje at PCen klikker, og du evt. må resette BIOS.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Da jeg prøvde ExperTool, før RivaTuner kom til Vista, fikk jeg ikke stillt på viften. Det gikk ann å velge 100 %, men jeg hørte ikke forskjell. Man hører ganske god forskjell på 50 og 100 %, så hvis du ikke hører forskjell klarer antageligvis ikke ExperTool å stille på vifta.

 

670 MHz er en høy Core clock og jeg tviler på at PCen blir stabil med høyere enn dette, så det er ikke noe vitts i å kunne stille den høyere. Jeg kunne ikke stille minnet høyere enn 1900 MHz jeg heller, men før jeg rakk å lete etter en løsning på det, hadde RivaTuner kommet med en versjon til Vista, så da installerte jeg det. Der funka både vifteinnstilling, og overklokking.

 

Jeg kan kjører viften mellom 50 og 100 % men hører ikke noe forskjell. Blir ikke noe mer støy. Temperaturen går heller ikke ned. Så tror ikke det er noe som skjer når jeg stiller på viften i Expertool.

 

Skal prøve RivaTuner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...